Trip Londen: GBP afhalen of betalen met VISA?
Trip Londen: GBP afhalen of betalen met VISA?
Hallo,
Wij vertrekken binnenkort voor een weekendje Londen.
Nu is mijn vraag of het voordeliger is om Britse ponden af te halen op voorhand of ter plekke?
Of als je best alles met Visa betaalt? Tegen welke koers rekenen ze bij Visa? (laagste van de maand of telkens met de dagkoers van het gespendeerde bedrag?)
Alvast bedankt voor de info!
Wij vertrekken binnenkort voor een weekendje Londen.
Nu is mijn vraag of het voordeliger is om Britse ponden af te halen op voorhand of ter plekke?
Of als je best alles met Visa betaalt? Tegen welke koers rekenen ze bij Visa? (laagste van de maand of telkens met de dagkoers van het gespendeerde bedrag?)
Alvast bedankt voor de info!
Re: Trip Londen: GBP afhalen of betalen met VISA?
Hangt van je kaart & bank af...
https://www.spaargids.be/sparen/calcula ... lator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/calcula ... lator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je klant bent bij Argenta, dan zou ik met de Maestro-kaart ter plekke GBP afhalen. Dat is in elk geval wat ik zelf doe.
Revolut prepaid Mastercard bestellen en alles met die kaart betalen. In Londen aanvaarden zelfs de kleinste koffiebars of marktkramers kredietkaarten.
Grootste voordeel is dat je de beste realtime wisselkoers krijgt en dat je achteraf niet met ponden blijft zitten die je opnieuw moet zien te verkopen.
Grootste voordeel is dat je de beste realtime wisselkoers krijgt en dat je achteraf niet met ponden blijft zitten die je opnieuw moet zien te verkopen.
@didymus
Revolut ziet er erg interessant uit. Vraag me alleen af of dit een buitenlandse rekening is die je moet melden op je belastingaangifte. Je geld zou immers bij Barclays bewaard worden in client accounts. Weet iemand hier meer over ?
Revolut ziet er erg interessant uit. Vraag me alleen af of dit een buitenlandse rekening is die je moet melden op je belastingaangifte. Je geld zou immers bij Barclays bewaard worden in client accounts. Weet iemand hier meer over ?
Revolut is een prepaid credit card: een "kredietkaart" die je op voorhand moet crediteren. Je kan er dus niet meer mee kopen/afhalen dat wat er op gezet hebt.debacker schreef:@didymus
Je opent er geen nieuwe bankrekening mee en moet dus niets melden aan CAP of de fiscus.
Persoonlijk neem ik een bedrag aan GBP mee naar ginder.
Je moet ook al eens een klein bedrag kunnen betalen.
Geen ervaring met Londen. Ik zit in UK meestal op het platteland en daar wordt de kredietkaart bijna algemeen aanvaard. Ook in kleine pubs / hotels / B&B kan het al eens gebeuren dat de kaart niet aanvaard wordt, doch dat gebeurt zelden.
Revolut, .. Argenta Maestrokaart, .. Allemaal een goed idee maar meestal moet je het toch doen met de middelen die je hebt.
Van de banken die ik gebruik zijn Bpost Bank en Belfius goedkoopst.
Omdat ik Belfius ook als hoofdbank gebruik, doe ik het meestal met een kaart van Belfius als ik eens een uitgave doe.
Om bv te betalen in de supermarkt gebruik ik de bankkaart. De kosten zijn dan miniem.
Bv 1.10 euro op een bedrag van 60 euro in een winkel.
Gezien mijn degout voor Argenta betaal ik liever die kost dan daar nog eens klant te worden.
Je moet ook al eens een klein bedrag kunnen betalen.
Geen ervaring met Londen. Ik zit in UK meestal op het platteland en daar wordt de kredietkaart bijna algemeen aanvaard. Ook in kleine pubs / hotels / B&B kan het al eens gebeuren dat de kaart niet aanvaard wordt, doch dat gebeurt zelden.
Revolut, .. Argenta Maestrokaart, .. Allemaal een goed idee maar meestal moet je het toch doen met de middelen die je hebt.
Van de banken die ik gebruik zijn Bpost Bank en Belfius goedkoopst.
Omdat ik Belfius ook als hoofdbank gebruik, doe ik het meestal met een kaart van Belfius als ik eens een uitgave doe.
Om bv te betalen in de supermarkt gebruik ik de bankkaart. De kosten zijn dan miniem.
Bv 1.10 euro op een bedrag van 60 euro in een winkel.
Gezien mijn degout voor Argenta betaal ik liever die kost dan daar nog eens klant te worden.