PFE - Pfizer
TIP
PFE - Pfizer
De merger tussen Pfizer en Allergan is een perfect excuus om een nieuwe draad te beginnen.
De Tijd blokletterde de hoofdpunten: Pfizer betaald 160 miljard dollar voor Botox maker
Ook Alfaville resumeert sober de voornaamste punten: Pfizer and Allergan agree to merge
Ik onthoud vooral dat:
- De deal hoofdzakelijk betaalt wordt via aandelen
- PFE's dividenden politiek zou overeind blijven
- Er komt zelfs een nieuw aandelen inkoop programma van $5B in 2016. (samen met het nog resterende deel van het huidige aankoopprogramma nog voor ongeveer $10B)
- Bijdrage tot de Winst (EPS) wordt pas vanaf 2018 verwacht!
- Eventuele af- of opsplitsing van het 'nieuwe' PFE niet voor 2018.
De Tijd blokletterde de hoofdpunten: Pfizer betaald 160 miljard dollar voor Botox maker
Ook Alfaville resumeert sober de voornaamste punten: Pfizer and Allergan agree to merge
Ik onthoud vooral dat:
- De deal hoofdzakelijk betaalt wordt via aandelen
- PFE's dividenden politiek zou overeind blijven
- Er komt zelfs een nieuw aandelen inkoop programma van $5B in 2016. (samen met het nog resterende deel van het huidige aankoopprogramma nog voor ongeveer $10B)
- Bijdrage tot de Winst (EPS) wordt pas vanaf 2018 verwacht!
- Eventuele af- of opsplitsing van het 'nieuwe' PFE niet voor 2018.
Re: PFE - Pfizer
nog een heel belangrijke vind ik persoonlijk
de mogelijke gunstigere fiscaliteit
de mogelijke gunstigere fiscaliteit
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Aswath Damodaran is een bekende guru op het gebied van bedrijfswaarderingen. Bekende werken van hem zijn o.a. Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset of het meer verteerbare The Little Book of Valuation: How to Value a Company, Pick a Stock and Profit
Hij heeft, voor de merger rond was, zijn kijk op de zaken gegeven in een uiterst boeiend artikel op zijn website:Value and Taxes: Breaking down the Pfizer- Allergan Deal. Aanbevolen lectuur voor ieder die de achtergronden van deze deal wil begrijpen. Onderaan het artikel vind je een video (18 min) waarin Aswath zijn visie op de deal herhaalt.
Deze visie is eerder negatief:
- Allergan (Botox) is te veel gegroeid door acquisities - die teveel betaald zijn. Het is niet onwaarschijnlijk dat er lijken uit de kast vallen.
- De merger is duidelijk door taks ontwijking geïnspireerd. Bekijk de video om de absurditeit van het Amerikaanse taks systeem en de gevolgen daarvan te begrijpen. (België heeft dus geen monopolie of bedrijfsonvriendelijke taksen)
- De winst die men zou kunnen maken door de taks ontwijking, is vermoedelijk volledig weggevreten door de 'goodwill' die men oplegt (~$30 per aandeel)
- Het einde van de video is een boeiende vraagstelling over de moraliteit van de taks ontwijking. Moet een bedrijf waarvan meer dan 40% van de aandeelhouders niet Amerikaans zijn, zich 'patriottisch' opstellen (en dus taksen in de USA betalen) of moet het de belangen van zijn aandeelhouders optimaliseren (en dus zo weinig mogelijk taksen betalen)?
Hij heeft, voor de merger rond was, zijn kijk op de zaken gegeven in een uiterst boeiend artikel op zijn website:Value and Taxes: Breaking down the Pfizer- Allergan Deal. Aanbevolen lectuur voor ieder die de achtergronden van deze deal wil begrijpen. Onderaan het artikel vind je een video (18 min) waarin Aswath zijn visie op de deal herhaalt.
Deze visie is eerder negatief:
- Allergan (Botox) is te veel gegroeid door acquisities - die teveel betaald zijn. Het is niet onwaarschijnlijk dat er lijken uit de kast vallen.
- De merger is duidelijk door taks ontwijking geïnspireerd. Bekijk de video om de absurditeit van het Amerikaanse taks systeem en de gevolgen daarvan te begrijpen. (België heeft dus geen monopolie of bedrijfsonvriendelijke taksen)
- De winst die men zou kunnen maken door de taks ontwijking, is vermoedelijk volledig weggevreten door de 'goodwill' die men oplegt (~$30 per aandeel)
- Het einde van de video is een boeiende vraagstelling over de moraliteit van de taks ontwijking. Moet een bedrijf waarvan meer dan 40% van de aandeelhouders niet Amerikaans zijn, zich 'patriottisch' opstellen (en dus taksen in de USA betalen) of moet het de belangen van zijn aandeelhouders optimaliseren (en dus zo weinig mogelijk taksen betalen)?
Waartoe een merger al niet leiden kan: Hilton en Trump zijn beiden verontwaardigd (hypocriet?). Ook in the US oogsten politiekers wat ze gezaaid hebben.
With Pfizer Deal, Donald Trump and Hillary Clinton Finally Agree on Something
With Pfizer Deal, Donald Trump and Hillary Clinton Finally Agree on Something
een belegging doen enkel om fiscale redenen is geen goed idee.
denk dat dat je dat kunt doortrekken naar bedrijfsovernames.
had er aan gedacht om positie PFE te verhogen, Maar ga dat niet doen, ook al door de mogelijke opsplitsing , niet helemaal duidelijk wat ze met een turbo dan doen, ik vermoed afgeslitst deel meteen verkopen en aftrekken van financieringsniveau.
heb wel al een bevak aan de haak geslagen met bodemvis order Befimmo die moest dienen om de financieringskost te dekken.
Dus op zoek naar andere turbo BMW RELX, wie nog inspiratie heeft voor een buitenlandse turbo met onderliggend aandeel met stijgend dividend => buitenlandse dividend en groei aandelen.
denk dat dat je dat kunt doortrekken naar bedrijfsovernames.
had er aan gedacht om positie PFE te verhogen, Maar ga dat niet doen, ook al door de mogelijke opsplitsing , niet helemaal duidelijk wat ze met een turbo dan doen, ik vermoed afgeslitst deel meteen verkopen en aftrekken van financieringsniveau.
heb wel al een bevak aan de haak geslagen met bodemvis order Befimmo die moest dienen om de financieringskost te dekken.
Dus op zoek naar andere turbo BMW RELX, wie nog inspiratie heeft voor een buitenlandse turbo met onderliggend aandeel met stijgend dividend => buitenlandse dividend en groei aandelen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Na de voltrekking van de merger komt het hoofdkwartier van het nieuwe PFE in Ierland. Gelden dan de Ierse regels voor belasting op de dividenden (ook als die in USD uitbetaald worden)? Ik meen te begrijpen dat in Ierland een gelijkaardig systeem gebruikt wordt als in de VK: namelijk dat de dividenden worden ingebracht in de inkomstenbelasting en marginaal belast worden, rekening houdende met een 10% taks credit. De website Dividend withholding Tax schijnt ook in die richting te wijzen. Dit zou dan betekenen dat gezien niet-Ieren geen Ierse inkomsten belasting moeten aangeven, deze roerende voorheffing wegvalt, op het tax credit na. Ik verwacht mij dan ook aan een Ierse voorheffing van 10% op het bruto dividend dat PFE aankondigt. (Of 0% als zoals in de VK meestal het geval is, dit credit reeds verrekend is in het gepubliceerde dividend)
Voor de Belgen zou het netto dividend dan met 5% naar omhoog gaan (gezien de VS, via het dubbelverdrag, 15% aanrekenen)
Kan iemand meegaan in die redenering?
Voor de Belgen zou het netto dividend dan met 5% naar omhoog gaan (gezien de VS, via het dubbelverdrag, 15% aanrekenen)
Kan iemand meegaan in die redenering?
ik heb geen uitspraak gedaan of ik dat positief of negatief vind, gewoon dat dit een belangrijke factor kan zijn
zoals bij alles zijn daar negatieve en positieve gevolgen van, zoals bvb het dividend misschien
ik kan dan misschien geen namen citeren of publicaties, maar dat neemt niet weg dat ik wel weet dat fiscaliteit bij multinationals zeer gevoelig ligt en heel vaak achter de schermen meespeelt in overnames
zoals bij alles zijn daar negatieve en positieve gevolgen van, zoals bvb het dividend misschien
ik kan dan misschien geen namen citeren of publicaties, maar dat neemt niet weg dat ik wel weet dat fiscaliteit bij multinationals zeer gevoelig ligt en heel vaak achter de schermen meespeelt in overnames
Pfizer ( 31,97 $ ) biedt 11,3 aandelen voor ieder aandeel Allergan, waarom stijgt de koers van Allergan ( 311,43 ) niet ?
Op Ierse aandelen wordt een bronheffing van 20% afgehouden.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Die 20% had ik ook nog ergens in mijn archief. Maar de geciteerde website spreekt daar nergens over. Het wordt dus een dividend vermindering?
Geen idee, ik weet alleen dat Binck 20% bronheffing afhoudt van mijn Ierse aandelen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
PFE heeft zonet aangekondigd dat het zijn dividend verhoogd tot $0.30 (+7%). exDiv: 3 februari, payDate: 2 maart
De fusie tussen Pfizer en Allergan gaat uiteindelijk NIET door. Wallstreet reactie: PFE +2%, Allergan -15%
Pfizer plooit voor Obama
Washington tackelt aandeel Botox-maker Allergan
Hoe moet het nu verder voor PFE? Pfizer is a winner with or without Allergan
Pfizer plooit voor Obama
Washington tackelt aandeel Botox-maker Allergan
Hoe moet het nu verder voor PFE? Pfizer is a winner with or without Allergan
PFE gisteren +5%. Arbitreurs en Shorters hebben blijkbaar hun broek gescheurd aan de afgesprongen deal.
De markt reageert teleurgesteld: -1.5%After what it calls an "extensive evaluation" to assess the feasibility and potential to maximize shareholder value by splitting into two publicly traded companies, Pfizer Innovative Health and Pfizer Essential Health, Pfizer (NYSE:PFE) decides to stay the course with its current corporate structure