Dividend AT&T
Dividend AT&T
Beste,
Op 10 aandelen AT&T heb ik 4,23 EURO dividend gekregen.
10 aandelen tegen een gequoteerd brutodividend van 48 cent dacht ik. Dat is 4,8 dollar. Vermenigvuldig dit met 0,85 voor de 15% bronbelasting in Amerika te vereffenen blijft er 4,08 dollar. Hoe kan het dan dat ik 4,23 euro heb gekregen?
En van deze 4,08 dollar moet er nog eens 27% RV af, of moet dit op het bedrag 4,08 omgezet naar euro en dan 27%?
Nog steeds zie ik niet in hoe ik dan aan 4,23 euro zou kunnen komen.
Zou u me dit even kunnen uitleggen aub? Bedankt en alvast mijn excuses.
Op 10 aandelen AT&T heb ik 4,23 EURO dividend gekregen.
10 aandelen tegen een gequoteerd brutodividend van 48 cent dacht ik. Dat is 4,8 dollar. Vermenigvuldig dit met 0,85 voor de 15% bronbelasting in Amerika te vereffenen blijft er 4,08 dollar. Hoe kan het dan dat ik 4,23 euro heb gekregen?
En van deze 4,08 dollar moet er nog eens 27% RV af, of moet dit op het bedrag 4,08 omgezet naar euro en dan 27%?
Nog steeds zie ik niet in hoe ik dan aan 4,23 euro zou kunnen komen.
Zou u me dit even kunnen uitleggen aub? Bedankt en alvast mijn excuses.
Re: Dividend AT&T
Die $4.08 moet inderdaad omgezet worden naar € en pas dan worden de 27% RV in rekening gebracht.
U kan dus onmogelijk aan die €4.23 komen.
Of wel wacht u nog een onaangename rechtzetting. Of wel mag u mij de naam van die klantvriendelijke broker doorspelen.
U kan dus onmogelijk aan die €4.23 komen.
Of wel wacht u nog een onaangename rechtzetting. Of wel mag u mij de naam van die klantvriendelijke broker doorspelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Haha, leuk om te weten al dat de 15% van het dollar bedrag afgaat en de 27% van het verminderde en omgezette eurobedrag!
Ja die 4,23 is veel te hoog. Even afwachten wat binck beantwoord!
Ja die 4,23 is veel te hoog. Even afwachten wat binck beantwoord!
De volgorde van al die bewerkingen (2x RV en omzetting USD-EUR) maakt trouwens geen enkel verschil. Vermenigvuldiging is commutatief. ;-)Djordy schreef:Haha, leuk om te weten al dat de 15% van het dollar bedrag afgaat en de 27% van het verminderde en omgezette eurobedrag!
Beste Djordy,
06/04/2016 was de ex-dividend datum voor AT&T. Bijgevolg heeft u nu een toekenning van dividenden ontvangen.
De effectieve uitkering van het dividend is begin mei (pay date 02/05/2016).
Indien u bij de uitkering een foutieve berekening vaststelt, gelieve dan de klantenservice te contacteren op het nummer 03 303 31 11 of via klantenservice@binck.be
Mvg,
BinckBank
06/04/2016 was de ex-dividend datum voor AT&T. Bijgevolg heeft u nu een toekenning van dividenden ontvangen.
Indien u bij de uitkering een foutieve berekening vaststelt, gelieve dan de klantenservice te contacteren op het nummer 03 303 31 11 of via klantenservice@binck.be
Mvg,
BinckBank
Met andere woorden, topicstarter, hetgeen u ziet is het BRUTOdividend voor alle aftrekken. Dus op de dag dat uw dividend betaalbaar wordt gesteld zal de 15% en 27% afgetrokken worden, en het cash bedrag op de rekening gestort worden
@molenveld: mathematisch heb je gelijk. Wettelijk niet: de belatingen worden gehoffen op een bedrag dat in euro uitgedrukt is. Dus eerst omzetting, dan RV.
Aaah, dat moet dus 2/5 nog dalen met belastingen!
Top, bedankt manne!
Top, bedankt manne!
De "withholding tax" op Amerikaanse dividenden bedraagt voor buitenlanders in feite 30% en niet 15%.BinckBank schreef:Beste Djordy,
Mvg,
BinckBank
Om te genieten van de overeenkomst tussen België en de V.S. om deze taks terug te brengen naar 15% moet men bij de bank éénmalig een formulier ondertekenen.
Indien dit niet is gebeurd dan is de bank verplicht 15% aanvullende Amerikaanse taks af te houden van het dividend.
Als de bank in dit geval geen aanvullende Amerikaanse taks afhoudt dan is zij wettelijk in de fout!Hetzelfde geldt bij uitbetaling van Amerikaanse dividend cheques.
Beste,
Het is effectief zo dat de bronbelasting voor de VS 30% bedraagt. BinckBank past voor haar particuliere klanten echter automatisch het dubbelbelastingverdrag tussen België en de VS toe waardoor de bronbelasting verminderd wordt tot 15%.
Niet-particuliere rekeningen worden een zogenaamd Treaty Statement voorgelegd en genieten slechts van de verminderde bronbelasting indien zij aan de voorwaarden van dit document voldoen en dit ondertekenen.
BinckBank biedt hiernaast ook gratis een toepassing toe van de dubbelbelastingverdragen met Frankrijk en Canada.
U kan via volgende links alle informatie en de te volgen procedure raadplegen:
http://www.binck.be/frankrijktaks (30% naar 15%, jaarlijks te hernieuwen)
http://www.binck.be/canadataks (25% naar 15%, 3-jaarlijks te hernieuwen)
Indien u verder nog vragen heeft, kan u onze klantendienst bereiken op het nummer 03 303 31 11.
Mvg,
BinckBank
Het is effectief zo dat de bronbelasting voor de VS 30% bedraagt. BinckBank past voor haar particuliere klanten echter automatisch het dubbelbelastingverdrag tussen België en de VS toe waardoor de bronbelasting verminderd wordt tot 15%.
Niet-particuliere rekeningen worden een zogenaamd Treaty Statement voorgelegd en genieten slechts van de verminderde bronbelasting indien zij aan de voorwaarden van dit document voldoen en dit ondertekenen.
BinckBank biedt hiernaast ook gratis een toepassing toe van de dubbelbelastingverdragen met Frankrijk en Canada.
U kan via volgende links alle informatie en de te volgen procedure raadplegen:
http://www.binck.be/frankrijktaks (30% naar 15%, jaarlijks te hernieuwen)
http://www.binck.be/canadataks (25% naar 15%, 3-jaarlijks te hernieuwen)
Indien u verder nog vragen heeft, kan u onze klantendienst bereiken op het nummer 03 303 31 11.
Mvg,
BinckBank