nemea bank - wat vinden jullie hiervan?
TIP
Re: nemea bank - wat vinden jullie hiervan?
Nemea bank laat zijn klanten tenminste nog meedelen in de winst die ze maken.Onze banken lenen geld bij de Centrale Europese Bank tegen een weggeefrente en hebben onze spaarcenten niet meer nodig en ze strijken bovendien weer grote winsten op met hun beleggingen met het geleende geld bij de ECB.
Toch zijn er nog steeds mensen die hun geld laten uitstaan tegen 0.05% basisrente bij onze banken,dewelke ons met hun lage rentestanden de stuipen op het lijf blijven jagen in de nasleep van de nu al 7 jaar oude crisis die ze dan nog zelf hebben veroorzaakt!
Bovendien verdienen ze hopen geld aan de nog immer uitstaande spaargelden tegen deze lage rentes!
Hoe dom kan je zijn om daar nog je geld te laten uitstaan?
Als ze je zo bang hebben gemaakt dat je je geld daar nog laat staan en je centen niet naar MEdirect,PSA-bank,NIBC of ja zelfs naar Nemea-bank durft te verplaatsen,stop ze dan in een geitewollen sok zodanig dat onze grootbanken er ook niet meer mee aan de rol kunnen gaan,want ze zijn even onbetrouwbaar als de hiervoor opgesomde banken.
Toch zijn er nog steeds mensen die hun geld laten uitstaan tegen 0.05% basisrente bij onze banken,dewelke ons met hun lage rentestanden de stuipen op het lijf blijven jagen in de nasleep van de nu al 7 jaar oude crisis die ze dan nog zelf hebben veroorzaakt!
Bovendien verdienen ze hopen geld aan de nog immer uitstaande spaargelden tegen deze lage rentes!
Hoe dom kan je zijn om daar nog je geld te laten uitstaan?
Als ze je zo bang hebben gemaakt dat je je geld daar nog laat staan en je centen niet naar MEdirect,PSA-bank,NIBC of ja zelfs naar Nemea-bank durft te verplaatsen,stop ze dan in een geitewollen sok zodanig dat onze grootbanken er ook niet meer mee aan de rol kunnen gaan,want ze zijn even onbetrouwbaar als de hiervoor opgesomde banken.
Ik zal er mijn geld in ieder geval niet plaatsen.
Volgens De TIjd belegen ze het spaargeld in een Fins financieel product dat 10% of meer opbrengt waarvan ze zeggen dat het risico laag is. 10% rendement op een beleggingsproduct kan maar niet met een laag risico .
De directeur van de Belgische tak is een crossfit coach en heeft hoegenaamd geen beroepservaring in de financiële wereld...
Schept niet echt vertrouwen als ik dit allemaal lees...
Mvg,
Geblin
Volgens De TIjd belegen ze het spaargeld in een Fins financieel product dat 10% of meer opbrengt waarvan ze zeggen dat het risico laag is. 10% rendement op een beleggingsproduct kan maar niet met een laag risico .
De directeur van de Belgische tak is een crossfit coach en heeft hoegenaamd geen beroepservaring in de financiële wereld...
Schept niet echt vertrouwen als ik dit allemaal lees...
Mvg,
Geblin
ik geef fisherman deels gelijk en begrijp ook niet dat mensen nog massa's geld op spaarrekeningen bij grootbanken houden, gewoon bang genoeg gemaakt om alles te verliezen.
missie geslaagd!!
Leve de Domme belgen !! zeggen ze in de bestuurskamers van frankrijk waar onze banken bestuurd worden
missie geslaagd!!
Leve de Domme belgen !! zeggen ze in de bestuurskamers van frankrijk waar onze banken bestuurd worden
In dat artikel van de Tijd kan je zo lezen dat Nemea bank maar iets dubieus is. Liever enkele cofinimmokes inslaan dan daar je geld op een spaarrekening te zetten.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vertrouw geen bank die minder winst maakt dan mijn bedrijf, en dat is een EBVBA.
Overigens moet je niet hopen dat het Maltese depositogarantiestelsel zal tussenkomen. Te weinig om de botten en politieke moves om Nemea te redden moet je niet verwachten, 't zal een Lehmanneke worden. Want hoewel alle garantiestelsels een hoax zijn, geven ze veel mensen vertrouwen en zetten juist aan tot risico: "4% bij Nemea? Waarom niet? Wij de winst, als het mis gaat wimpelen we dat af op het garantiestelsel." Misschien was de foef van €100.000 goed om in 2008 geen bankrun te veroorzaken, maar nu zet het juist aan tot risico en dus crisis.
Overigens moet je niet hopen dat het Maltese depositogarantiestelsel zal tussenkomen. Te weinig om de botten en politieke moves om Nemea te redden moet je niet verwachten, 't zal een Lehmanneke worden. Want hoewel alle garantiestelsels een hoax zijn, geven ze veel mensen vertrouwen en zetten juist aan tot risico: "4% bij Nemea? Waarom niet? Wij de winst, als het mis gaat wimpelen we dat af op het garantiestelsel." Misschien was de foef van €100.000 goed om in 2008 geen bankrun te veroorzaken, maar nu zet het juist aan tot risico en dus crisis.
Daar ben ik het volkomen mee eens. Ik zou het liefste zien dat iedere vorm van staatswaarborg wordt afgeschaft. Wie z'n geld parkeert bij een twijfelachtige Maltese bank doet dat dan geheel op eigen risico.
Helaas lijkt het in de financiële wereld zo te zijn dat men de winsten alleen nog maar wil privaat genieten, en de risico's wil afwentelen op de collectiviteit. Niet alleen de financiële sector is trouwens in dat bedje ziek, ook de Electrabels van deze wereld, die tegen beter weten in kerncentrales draaiende willen houden en vanuit hun ongebreideld vooruitgangsoptimisme geloven dat ze het nucleair afvalprobleem over pakweg 100 jaar wel zullen opgelost hebben, doen daar flink aan mee.
Helaas lijkt het in de financiële wereld zo te zijn dat men de winsten alleen nog maar wil privaat genieten, en de risico's wil afwentelen op de collectiviteit. Niet alleen de financiële sector is trouwens in dat bedje ziek, ook de Electrabels van deze wereld, die tegen beter weten in kerncentrales draaiende willen houden en vanuit hun ongebreideld vooruitgangsoptimisme geloven dat ze het nucleair afvalprobleem over pakweg 100 jaar wel zullen opgelost hebben, doen daar flink aan mee.
Helaas lijkt het in de financiële wereld zo te zijn dat men de winsten alleen nog maar wil privaat genieten, en de risico's wil afwentelen op de collectiviteit.
Tuurlijk, het systeem bestaat , waarom er geen gebruik van maken
Zit aub niet te knorren op mensen die dit systeem willen gebruiken als je dit zelf niet wil doen !
Zit aub niet te knorren op mensen die dit systeem willen gebruiken als je dit zelf niet wil doen !
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Die redenering snijdt hout, maar dit soort mensen zijn (letterlijk, no pun intended) rent-seekers (volgens de definitie van de public choice theorie): ze willen hun eigen vermogen doen toenemen zonder een meerwaarde te creëren en in dit geval zelfs te schaden, want het publiek moet dit betalen als het mis gaat.JRS schreef:Helaas lijkt het in de financiële wereld zo te zijn dat men de winsten alleen nog maar wil privaat genieten, en de risico's wil afwentelen op de collectiviteit.
Zulke mensen moeten dan ook niet raar gaan opkijken als ze nul op het rekest krijgen, zoals destijds toen IJsland besliste om een neus te zetten naar wie op een (te) hoge rente speculeerde en daar nog internationaal gelijk voor kreeg ook. Boontje kom om zijn loontje.
En het is al koekenbak
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 5-3452.artDe Maltese toezichthouder en de Europese Centrale Bank (ECB) hebben bij de Maltese Nemea Bank 'ernstige tekortkomingen' vastgesteld en de bank onder voogdij geplaatst. Prijsbreker Nemea is ook actief in België.
Om de depositohouders van Nemea en andere klanten van de bank te beschermen, heeft de Maltese toezichthouder MFSA PwC aangesteld als tijdelijke bestuurder van de bank. De MFSA heeft PwC instructies gegeven over het aanvaarden en opvragen van deposito's, zegt hij op zijn website.
Ik hoop voor de gewone burgers van Malta dat dit op z'n pootjes terechtkomt zonder financiële aderlating voor het land. De rekeninghouders kunnen zich alvast bezig houden met iedere dag het maximum van 250 euro weg te halen.
Als je daar pakweg 20000 euro hebt geparkeerd, ben je dus al snel 4 maanden bezig om het geld te recupereren - in de hoop dat het ding zolang blijft drijven.
Ik wens ze er veel succes mee. Daarin schuilt geen leedvermaak hoor, maar medelijden heb ik anderzijds ook niet. Alles aan dat ding schreeuwde 'Kaupthing BIS! Verbeterde formule: gegarandeerd failliet in minder dan 2 jaar!'
Als je daar pakweg 20000 euro hebt geparkeerd, ben je dus al snel 4 maanden bezig om het geld te recupereren - in de hoop dat het ding zolang blijft drijven.
Ik wens ze er veel succes mee. Daarin schuilt geen leedvermaak hoor, maar medelijden heb ik anderzijds ook niet. Alles aan dat ding schreeuwde 'Kaupthing BIS! Verbeterde formule: gegarandeerd failliet in minder dan 2 jaar!'
Sja. Het stond in de sterren geschreven zeker.
Wanneer gaan de mensen nu eindelijk eens inzien dat 4% op 5 jaar echt niet marktconform is?
Wanneer gaan de mensen nu eindelijk eens inzien dat 4% op 5 jaar echt niet marktconform is?
@johann en AtC belachelijk wat jullie zeggen!
By the way ik ben geen Nemea klant
Maar zijn jullie de Belgische DEXIA, FORTIS, ARCO ea vergeten!
Had de staat niet waarborg geweest dan waren ze ook alles kwijt!
En bij ARCO, Lerhout & Hauspie zijn ze alles kwijt!
Elke bank kan over kop gaan !
Het is erg dat je als klant geen zekerheid meer hebt, en dat je de klos bent van scheef gegroeide holdings.
Ze, Nemea zitten misschien met hun gelden van de klanten in de Panama Papers
Jempi25
Het is erg dat je als klant geen zekerheid meer hebt, en dat je de klos bent van scheef gegroeide holdings.
Jempi25
Nemea zou zowat 60 miljoen Euro aan deposito's hebben en het Maltese Bankenfonds een kleine 27 miljoen Euro in kas. Dus in het slechtste geval draait de Maltese burger op voor 33 miljoen Euro. Echter rekening houdende met het scheren van alles boven de € 100k en wat nog kan gerecupeerd worden zou dit ruim moeten volstaan zonder de Maltese burger extra aan te spreken.johann schreef:Ik hoop voor de gewone burgers van Malta dat dit op z'n pootjes terechtkomt zonder financiële aderlating voor het land. De rekeninghouders kunnen zich alvast bezig houden met iedere dag het maximum van 250 euro weg te halen.
Sorry maar daar is helemaal niets belachelijk aan.jempi25 schreef:@johann en AtC belachelijk wat jullie zeggen!
Jempi25
Dat elke bank overkop kan gaan daar kan ik je in volgen.
Maar als een bank op de moment dat de OLO 10 jaar lager staat dan 1% een (weliswaar bruto) rentevoet aanbiedt op de helft van die looptijd die meer dan 4x hoger is dan de markconforme rentevoet, dan klopt er iets niet. Dan is die bank (naar mijn mening) nog vlug zoveel mogelijk geld aan het inzamelen voor het te laat is.
Het was zo bij Kaupthing en het is nu opnieuw net hetzelfde.