Rabobank.be verdwijnt?
Re: Rabobank.be verdwijnt?
@Spruitekop,
Is hier wel off-topic, maar bedankt voor de tip.
'k Zal dit eens uitproberen, want eigenlijk draag ik die juwelen nooit. En ze doorgeven heeft ook niet veel zin, want de jongere generatie draagt ook liever modernere spulletjes.
(Als ik de resultaten ken, zal ik laten weten hoeveel ik op mijn rabo plus kan bijzetten...
)
Is hier wel off-topic, maar bedankt voor de tip.
'k Zal dit eens uitproberen, want eigenlijk draag ik die juwelen nooit. En ze doorgeven heeft ook niet veel zin, want de jongere generatie draagt ook liever modernere spulletjes.
(Als ik de resultaten ken, zal ik laten weten hoeveel ik op mijn rabo plus kan bijzetten...

Ik ga ook mijn 5 jaar volmaken bij Rab0bank.be en dan overschakelen naar A r g e n t a voor mijn pensioensparen. Van 0 naar 3% vind ik iets teveel van het goede ineens en Argenta is het enige pensioenspaarfonds bij mijn weten waar er geen front load is. Aangezien het enige waar je zeker van bent bij pensioenspaarfondsen de kosten zijn, is dit voor mij een breekpunt.Lukske schreef:Rabobank.be is waarschijnlijk "te groot" geworden.
En ze genieten waarschijnlijk ook van het KBC-effect. nL eenmaal het geld binnen gaat het er niet meer makkelijk weg.
Zo wordt men lui en weinig innovatief en doe je totaal geen moeite meer en zijn de kosten nooit ver weg (zie pensioensparen dat nu ook geld kost bij Rabobank).
Een KBC'tje in klein. Goed voor de eigenaar, slecht voor de klant.
Die instapkosten zullen waarschijnlijk opgelegd zijn door BNPParibasFortis.
Oorspronkelijk ben ik gestart met Pensioensparen bij Fortis. Toen ik doorhad dat Rabobank.be hetzelfde product aanbood (van Fortis) maar dan zonder instapkosten ben ik natuurlijk overgestapt.
Waarschijnlijk ga ik niet de enige zijn die de overstap heeft gedaan van Fortis naar Rabo. Dus ik vermoed dat Fortis actie heeft ondernomen om dat tegen te gaan. Jammer.
Maar ik denk niet dat we hier rabo van kunnen beschuldigen dat ze plots instapkosten aanrekenen. Denk dat het hun daadwerkelijk verplicht is geworden als ze het product nog langer willen aanbieden.
Neemt niet weg natuurlijk als het ergens anders beter is dat je best kunt omschakelen.
Oorspronkelijk ben ik gestart met Pensioensparen bij Fortis. Toen ik doorhad dat Rabobank.be hetzelfde product aanbood (van Fortis) maar dan zonder instapkosten ben ik natuurlijk overgestapt.
Waarschijnlijk ga ik niet de enige zijn die de overstap heeft gedaan van Fortis naar Rabo. Dus ik vermoed dat Fortis actie heeft ondernomen om dat tegen te gaan. Jammer.
Maar ik denk niet dat we hier rabo van kunnen beschuldigen dat ze plots instapkosten aanrekenen. Denk dat het hun daadwerkelijk verplicht is geworden als ze het product nog langer willen aanbieden.
Neemt niet weg natuurlijk als het ergens anders beter is dat je best kunt omschakelen.
Daar kan ik inkomen. Een kennis die bij Axa werkt, stortte ook bij Rab0bank.be. Ja, weer hetzelfde.
Sowieso was ik van plan tijdig te wisselen om te spreiden, maar het zal nu een beetje sneller gaan, ongeacht de reden achter invoering van instapkosten.
Sowieso was ik van plan tijdig te wisselen om te spreiden, maar het zal nu een beetje sneller gaan, ongeacht de reden achter invoering van instapkosten.
Als ik mij niet vergis is het de regelgever die voor meer transparantie wou zorgen na de verplichting om de werkelijke naam te hanteren moesten ze ook de werkelijke kosten hanteren. Dus de schuld ligt niet bij Rabobank maar bij de regelgever.
Wat bedoel je met "regelgever"? De staat of Fortis?
Denk dat hij doelt om de FSMA ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Rabobank laat het ook deze maand weer serieus afweten. Op woensdag 25 mei stelde ik een order in om deelbewijzen van het fonds Carmignac Patrimoine en Blackrock Global Allocation aan te kopen.
De deelbewijzen voor Blackrock Global Allocation werden aangekocht op vrijdag de 27ste en was na 2 dagen dus best snel. Maar helaas zijn we vandaag 31 mei (21u15) en staan die van Carmignac Patrimoine er nog steeds niet op. Dat wil zeggen dat Rabobank dus bijna een week nodig heeft om 1 ordertje uit te voeren.
De deelbewijzen voor Blackrock Global Allocation werden aangekocht op vrijdag de 27ste en was na 2 dagen dus best snel. Maar helaas zijn we vandaag 31 mei (21u15) en staan die van Carmignac Patrimoine er nog steeds niet op. Dat wil zeggen dat Rabobank dus bijna een week nodig heeft om 1 ordertje uit te voeren.
Advies één : https://www.rabobank.be/nl/vragen/hulp- ... fault.aspx
Opmerking één: Prospectus ( https://www.rabobank.be/nl/includes/?ty ... 0010135103) gelezen??
Wedden dat het morgen(één juni) in orde is?
Opmerking één: Prospectus ( https://www.rabobank.be/nl/includes/?ty ... 0010135103) gelezen??
Met drie dagen bedoelt men waarschijnlijk : werkdagen (journée de travail).De termijn tussen de datum van centralisatie van de inschrijvings- of terugkooporder en de datum waarop de bewaarder deze order aan de houder betaalt, bedraagt: 3 dagen voor alle deelnemingsrechten
Wedden dat het morgen(één juni) in orde is?
Dan kon het toch al eerder in orde zijn? Ik heb ze ingegeven op woensdagna 16u00
Dus donderdag is dag 1, vrijdag is dag 2 en maandag is dag 3. Ze hadden dus maandag ten laatste in orde moeten zijn.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dus donderdag is dag 1, vrijdag is dag 2 en maandag is dag 3. Ze hadden dus maandag ten laatste in orde moeten zijn.
Dan kon het toch al eerder in orde zijn? Ik heb ze ingegeven op woensdagna 16u00
donderdag is dag 0 (effectief order) omdat je woensdag te laat was.