Termijnrekening Fortis
TIP
Termijnrekening Fortis
Ik heb sedert 8 juli 2008 een tamelijk groot bedrag op een termijn van 1 jaar staan bij Fortis à 5,34%, ik wil dit er nu weghalen en ergens anders onderbrengen, welke intrest krijg ik voor die verlopen termijn van 4 maand uitbetaald?
Kan iemand mij daar een antwoord op geven, en waar onderbrengen wat dachten jullie van Landbouwkrediet op 5 maand 5,55%?
Kan iemand mij daar een antwoord op geven, en waar onderbrengen wat dachten jullie van Landbouwkrediet op 5 maand 5,55%?
Laatst gewijzigd door ton487 op 8 november 2008, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Termijnrekening Fortis
Ik heb sedert 8 juli 2008 een tamelijk groot bedrag op een termijn van 1 jaar staan bij fortis à 5,34%, ik wil dit er nu weghalen en ergens anders onderbrengen, welke intrest krijg ik voor die verlopen termijn van 4 maand uitbetaald?
Kan iemand mij daar een antwoord op geven, en waar onderbrengen wat dachten jullie van landbouwkrediet op 5 maand 5,55%?
Kan iemand mij daar een antwoord op geven, en waar onderbrengen wat dachten jullie van landbouwkrediet op 5 maand 5,55%?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
geen interest, enkel nog een boete
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Heeft mijn inziens geen zin om die belegging nu te verplaatsen, rente zit goed tot 08/2009, je kan er alleen maar nadeel aan doen.
Daarnaast kan je nu kasbon op één jaar bij fortis aan 5.10 % bruto onderschrijven. Aanvang 01/12/2008 Bovendien kan je die onder pari aankopen..(gisteren aan 99,720 %).
Landbouwkrediet ok voor vers geld, maar wat na die 5 maand ? Intrest zal zeker nog dalen.
Daarnaast kan je nu kasbon op één jaar bij fortis aan 5.10 % bruto onderschrijven. Aanvang 01/12/2008 Bovendien kan je die onder pari aankopen..(gisteren aan 99,720 %).
Landbouwkrediet ok voor vers geld, maar wat na die 5 maand ? Intrest zal zeker nog dalen.
Ik zou dit zeker laten staan. Je zal heel wat kosten moeten hebben om die termijnrekening af te sluiten. Die ga je zeker niet terugwinnen met die termijnrekening van 5 maanden. Trouwens iedereen weet dat de rente daalt, dus 5,34 bruto is zeker niet slecht!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
FVB, wat wil dat zeggen '' onder pari aankopen'' en krijg je dan meer intrest?
hoe kan ik weten hoeveel die onder pari is?
kasbon valt toch ook onder de bankgarantie ?
de boete is 2 % strafinteresten op de resterende looptijd.
vb) 10 000 euro vast gezet op 01/01/2008 aan 4 % (looptijd 1 jaar)
ik onderbreek op 01/11/2008 dan is volgende berekening van toepassing.
Creditinterest 4 % periode 01/01/2008-31/10/2008
- debetinterest 2 % periode 01/11/2008-01/01/2008.
= bruto interest.
Ik zou dit laten staan je hebt dit aan een hoge interest vast gezet en je gaat daar serieus aan toe stoppen als je dit laat onderbreken.
vb) 10 000 euro vast gezet op 01/01/2008 aan 4 % (looptijd 1 jaar)
ik onderbreek op 01/11/2008 dan is volgende berekening van toepassing.
Creditinterest 4 % periode 01/01/2008-31/10/2008
- debetinterest 2 % periode 01/11/2008-01/01/2008.
= bruto interest.
Ik zou dit laten staan je hebt dit aan een hoge interest vast gezet en je gaat daar serieus aan toe stoppen als je dit laat onderbreken.
U heeft gelijk, ik gebruikte niet de juiste terminologie.swerts29 schreef: FVB, wat wil dat zeggen '' onder pari aankopen'' en krijg je dan meer intrest?
In elk geval, geld werd nu afgenomen van de zichtrekening, kasbon start pas op 01/12/2008 terwijl men daardoor geniet van een '''niet gerealiseerd resultaat' van 0.28 %, wat overeenkomt met een rente op jaarbasis van ongeveer 4,25 % als ik het goed narekende.
Volgens mij ga je geen interest uitbetaald krijgen.
Ik heb sinds eind juni ook een bedrag op een termijnrekening van 1 jaar bij Fortis gezet. In september ben ik eens gaan informeren hoeveel ik nog zou krijgen als ik de termijnrekening zou stop zetten. Ze wisten mij te vertellen dat ik geen interesten zou krijgen van de verlopen maanden, ik zou mijn geld terug krijgen. Hoe ze het juist berekenen, wisten ze zelf niet (computer berekent alles). Over een boete is er ook niets gezegd.
Persoonlijk laat ik alles staan, ik zie niet echt een reden om de rekening op te zeggen tenzij... van die rechtzaken tegen fortis, daar weet ik niet direct wat ik daarvan moet verwachten.
Die 5,55% lijkt me niet direct de moeite om te veranderen. Tis maar voor 5 maand en zoals verschillende mensen al zeggen, zal de interest zeker dalen.
Ik heb sinds eind juni ook een bedrag op een termijnrekening van 1 jaar bij Fortis gezet. In september ben ik eens gaan informeren hoeveel ik nog zou krijgen als ik de termijnrekening zou stop zetten. Ze wisten mij te vertellen dat ik geen interesten zou krijgen van de verlopen maanden, ik zou mijn geld terug krijgen. Hoe ze het juist berekenen, wisten ze zelf niet (computer berekent alles). Over een boete is er ook niets gezegd.
Persoonlijk laat ik alles staan, ik zie niet echt een reden om de rekening op te zeggen tenzij... van die rechtzaken tegen fortis, daar weet ik niet direct wat ik daarvan moet verwachten.
Die 5,55% lijkt me niet direct de moeite om te veranderen. Tis maar voor 5 maand en zoals verschillende mensen al zeggen, zal de interest zeker dalen.
Heb de zaak al geregeld, heb toch nog een 250 euro interest en ben met het hele bedrag naar Landbouwkrediet à 5,55% tot 50.000 euro voor 5 maand en de rest op een spaarboekje à 4,5% netto op 6 maand.
Ik hoop dat de onderliggende reden is dat je uw geld weg wilt hebben bij Fortis? Want als je volgend jaar in september de rekening moest maken, ga je merken dat je het beter bij Fortis laten staan had.ton487 schreef: Heb de zaak al geregeld, heb toch nog een 250 euro interest en ben met het hele bedrag naar Landbouwkrediet à 5,55% tot 50.000 euro voor 5 maand en de rest op een spaarboekje à 4,5% netto op 6 maand.
Rentes gaan de volgende maanden verder dalen (ECB nu: 3,25%, binnen enkele maanden 2 à 2,5% en mogelijk nog lager). Als je die sommen binnen enkele maanden moet herbeleggen, zal het aan veel slechtere rentevoeten zijn.
Idd de onderliggende reden is dat ik een gedeelte bij Fortis weg wou, ik ben aan het spreiden onder diverse banken, ik had teveel bij dezelfde bank staan, en het "verlies" neem ik er graag bij, wil gerust slapen.
Wat is spreiden
Spreiden, hoeveel per bank dan????
Na het verlaten van de Fortis bank ging ik er terug (als het veilig bleek).
Nu hoor ik terug van een rechtzaak, is het nu nog veilig of niet?
Blijkbaar is er woensdag een uitspraak? Wat zal het zijn ?
Amaai we zijn nooit meer zeker. Wie weet er meer?
Iness.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Na het verlaten van de Fortis bank ging ik er terug (als het veilig bleek).
Nu hoor ik terug van een rechtzaak, is het nu nog veilig of niet?
Blijkbaar is er woensdag een uitspraak? Wat zal het zijn ?
Amaai we zijn nooit meer zeker. Wie weet er meer?
Iness.
Mr. Modrikamen heeft onze premier verantwoordelijk gehouden voor een 'run on the bank" nav de uitspraken van M. Leterme dat de Fortis aandeelhouders maar beter géén rechtszaak aanspannen.
Het blijft opvallend stil in de media. Cijfers over weghalen van spaargelden bij Fortis komen niet naar buiten.
Momenteel is Fortis een overheidsbank dus héél veilig. Maar ja een weekeinde en één A'4-tje waren ook genoeg om honderduizenden mede-eigenaars van Fortis te beroven van hun appel(tje) voor de dorst.
Het blijft opvallend stil in de media. Cijfers over weghalen van spaargelden bij Fortis komen niet naar buiten.
Momenteel is Fortis een overheidsbank dus héél veilig. Maar ja een weekeinde en één A'4-tje waren ook genoeg om honderduizenden mede-eigenaars van Fortis te beroven van hun appel(tje) voor de dorst.