DB lanceert termijnrek van 3% voor 6 maand!
TIP
Re: DB lanceert termijnrek van 3% voor 6 maand!
Niets achter zoeken. Marketing ( klanten lokken ). Niets meer of minder.Leemans-broertje schreef:Leemans-broertje schreef:Toch belangrijk nieuws me dunkt ?
Dat betekent dat er binnen de 6 maand 'iets' staat te gebeuren.
Overigens: is het nu 3% of 5% ?
Duitsland staat voor 100 % van je spaartegoeden garant ! maar geef mij maar fysiek goud.
Als je verder scrolt is er een verwijzing naar het document "KENMERKEN EN VOORWAARDEN DB INVEST PLUS"
Daar staat alles
Daar staat alles
omdat het blijkbaar enkel voor mij onduidelijk is:
Looptijd van de rekening: 3 maanden. Na de termijn van 3 maanden worden het saldo en de intresten automatisch gestort op de rekening die u gekozen hebt bij de opening van de termijnrekening.
Dus eigenlijk maar een lokkertje voor 'vers' geld....
Looptijd van de rekening: 3 maanden. Na de termijn van 3 maanden worden het saldo en de intresten automatisch gestort op de rekening die u gekozen hebt bij de opening van de termijnrekening.
Dus eigenlijk maar een lokkertje voor 'vers' geld....
Oeps, ik dacht dat Deutsche Bank die actie deed uit menslievendheid.
Laat ons zakelijk blijven
Waar kan ik hierover meer vinden ? 'k Heb alles nagelezen, maar kan hier nergens wat over vinden.sintorama schreef:Je zou wel kunnen beslissen om het geld meteen weer weg te halen, maar dan kun je nooit meer opnieuw deelnemen aan dergelijke acties.
Ik zit met het probleem dat ik binnenkort een groot bedrag voor een korte tijd ter beschikking heb (enkele maanden), maar het niet wil laten verkommeren op een zicht- of spaarrekening die niets opbrengt.
Wow, niet mis deze nieuwe aanbieding!
DB lijkt me best een betrouwbare bank: gevestigde structuren (zowel online en in real), deftige rating, zeer solide garantiefonds (Duits) voor als het toch mis gaat, ...
Enige reden waarom ik hier niet op zou ingaan als nieuwe klant eigenlijk?
Oke, ik moet eerst een zichtrekening openen (kan online) en vervolgens persoonlijk zo'n termijnrekening openen in één van hun kantoren, dus dat kost m wel een uurtje van mijn tijd, maar voor de rest?
Ben ik de enige die achterdochtig wordt omdat dit -helaas- een rentevoet is die niet echt meer van deze tijd lijkt?
DB lijkt me best een betrouwbare bank: gevestigde structuren (zowel online en in real), deftige rating, zeer solide garantiefonds (Duits) voor als het toch mis gaat, ...
Enige reden waarom ik hier niet op zou ingaan als nieuwe klant eigenlijk?
Oke, ik moet eerst een zichtrekening openen (kan online) en vervolgens persoonlijk zo'n termijnrekening openen in één van hun kantoren, dus dat kost m wel een uurtje van mijn tijd, maar voor de rest?
Ben ik de enige die achterdochtig wordt omdat dit -helaas- een rentevoet is die niet echt meer van deze tijd lijkt?
Dit forum staat letterlijk vól waarschuwingen over de kritieke situatie waarin DB zich bevindt.
Effen zoekfunctie gebruiken.
Effen zoekfunctie gebruiken.
Dit forum staat ook al jaren vol waarschuwingen voor een aandelencrash, het einde van de euro, een exploderende goudprijs en het einde van de beschaving. Allemaal nog niets van gezien.
Klopt, Yaris. En voor mij is DB ook nog altijd mijn hoofdbank. Ik reageerde enkel op z'n vraag. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, that's all.
Hoofdreden dat DB dit 'niet zo marktconforme' aanbod doet, zal wel zijn om hun balans wat te verstevigen.
Hoofdreden dat DB dit 'niet zo marktconforme' aanbod doet, zal wel zijn om hun balans wat te verstevigen.
Kun je dit eens verduidelijken, Fakkel? Ik heb te weinig verstand van hoe de boekhouding van banken in elkaar zit, om dit te kunnen begrijpen.Fakkel schreef:...
'Niet zo marktconform' is immers wel +5% op 3 maanden, en dit terwijl de Euribor op 3 maanden op -0,28% staat.
Pas op, het is niet 5% op 3 maanden, maar 5% op jaarbasis (hou ook rekening met roerende voorheffing).
Het is trouwens niet de eerste keer dat DB zo'n actie doet, en het gaat steeds om al bij al beperkte bedragen (er is een maximum per gezin). Ik zie niet meteen een probleem...
Het is trouwens niet de eerste keer dat DB zo'n actie doet, en het gaat steeds om al bij al beperkte bedragen (er is een maximum per gezin). Ik zie niet meteen een probleem...
Ja, dat weet ik natuurlijk ook allemaal wel.
Maar hun aanbod is zo hoog, dat het me toch zeer wantrouwig maakt. Ze hadden vroeger acties van 4%/ jaarbasis voor 3 maanden en 3% / jaarbasis voor 6 maanden.
Die acties waren toen een groot succes. Dat ze nu ineens 5%/ jaarbasis aanbieden voor 3 maanden lijkt me op niet veel goeds te duiden.
Staat de Belgische tak van DB nog steeds te koop? Misschien is dat dan wel de reden: nu veel extra klanten aantrekken om aan een hogere prijs te kunnen verkopen, of om eventuele overnemers over de streep te trekken. Ook dat wijst natuurlijk dat ook die verkoop niet bepaald een succes is te noemen.
Voor DB duidt het hoe dan ook op niet veel goeds. Voor iemand die kort zijn geld wil parkeren tot maximaal €50.000 op 3 maanden spreek ik me liever niet uit.
Edit & correctie: Er zijn al tal van akties geweest van DB van 4% / jaarbasis op 4 maanden, en dus niet op 3 maanden
Maar hun aanbod is zo hoog, dat het me toch zeer wantrouwig maakt. Ze hadden vroeger acties van 4%/ jaarbasis voor 3 maanden en 3% / jaarbasis voor 6 maanden.
Die acties waren toen een groot succes. Dat ze nu ineens 5%/ jaarbasis aanbieden voor 3 maanden lijkt me op niet veel goeds te duiden.
Staat de Belgische tak van DB nog steeds te koop? Misschien is dat dan wel de reden: nu veel extra klanten aantrekken om aan een hogere prijs te kunnen verkopen, of om eventuele overnemers over de streep te trekken. Ook dat wijst natuurlijk dat ook die verkoop niet bepaald een succes is te noemen.
Voor DB duidt het hoe dan ook op niet veel goeds. Voor iemand die kort zijn geld wil parkeren tot maximaal €50.000 op 3 maanden spreek ik me liever niet uit.
Edit & correctie: Er zijn al tal van akties geweest van DB van 4% / jaarbasis op 4 maanden, en dus niet op 3 maanden
Laatst gewijzigd door pisa op 14 mei 2016, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Begin van Der Untergang ? (wanhoopsoffensief)
Toevoeging: als er ooit een film gemaakt wordt over de DB zullen ze alleszins niet lang naar een titel moeten zoeken !
Toevoeging: als er ooit een film gemaakt wordt over de DB zullen ze alleszins niet lang naar een titel moeten zoeken !
Laatst gewijzigd door Leemans-broertje op 14 mei 2016, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Leemans-broertje,
Dat was ook mijn eerste gedachte, vandaar dat ik graag de uitleg zou krijgen hoe dit hun balans dan zou versterken.
Dat was ook mijn eerste gedachte, vandaar dat ik graag de uitleg zou krijgen hoe dit hun balans dan zou versterken.