DB lanceert termijnrek van 3% voor 6 maand!
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: DB lanceert termijnrek van 3% voor 6 maand!
Enkel een exploderende koffer.Yaris schreef:Dit forum staat ook al jaren vol waarschuwingen voor een aandelencrash, het einde van de euro, een exploderende goudprijs en het einde van de beschaving. Allemaal nog niets van gezien.
Er is zo een 10 jaar geleden een experiment gedaan: er werd in de kooi van een schaap een tijger binnengelaten. De reactie van dat arme schaap verraste de onderzoekers echter geen klein beetje: het sloot gewoon zijn ogen !
Wie The Big Short gelezen heeft weet dat het in 2007 niet anders was. Het feesten met CDO's ging door tot het bittere eind.
Idem voor de inval van de Moslims in Duitsland. Ontkennen van het gevaar ligt nu eenmaal in de menselijke aard.
Wellicht zijn er psychologen in de zaal voor verklaring en toelichting ?
Prijs me samen met SU6988 e.a. toch gelukkig dat het hier anoniem aan toe gaat, want het lot van brengers van jobstijdingen is gekend ...
Alleszins: er wachten ons nog spannende tijden en we zitten hier op Spaargids op de eerste rij !
-
- VIP member
- Contacteer:
Pisa, denk ondertussen nog aan een andere mogelijkheid. Het is geweten dat Merkel en DB 1 pot nat zijn. Ackermann bv vierde zijn verjaardag in de lokalen van de Kanselarij.pisa schreef:Leemans-broertje,
Dat was ook mijn eerste gedachte, vandaar dat ik graag de uitleg zou krijgen hoe dit hun balans dan zou versterken.
Zou het kunnen dat de ongetwijfeld goed geïnformeerde Merkel aan de DB een uitweg beloofd heeft binnen afzienbare tijd ?
PS Zou de misleidende titel van het onderwerp niet beter veranderd worden in 5% voor 3 maanden ? 3, 5, 6 ... ik raak de tel kwijt
Ik vraag niet achter het risicoprofiel van de bank, maar die van dit aanbod.
Een termijnrekening met een bedrag tot 50,000 euro erop, gegarandeerd door het Duitse depostitogarantiestelsel, bij een van de hoofdbanken van Duitsland: me dunkt is dat -voornamelijk dankzij de ijzersterke afdekking- zowat het meest risicoloze aanbod is van alle beleggingen op de markt, of zit er een technisch addertje onder het gras wat betreft die afdekking in Duitsland?
Een termijnrekening met een bedrag tot 50,000 euro erop, gegarandeerd door het Duitse depostitogarantiestelsel, bij een van de hoofdbanken van Duitsland: me dunkt is dat -voornamelijk dankzij de ijzersterke afdekking- zowat het meest risicoloze aanbod is van alle beleggingen op de markt, of zit er een technisch addertje onder het gras wat betreft die afdekking in Duitsland?
Re: DB lanceert termijnrek van 5% op 3 maanden
Hoe kun je nu het risicoprofiel van een bank loskoppelen van dat van haar aanbod
De Duitse staatsgarantie is wel steviger dan de Belgische, maar als DB omvalt, is niets nog veilig.
Het scenario van Leemans-broertje - 'de uitweg' beloofd door Merkel - lijkt me mogelijk.
De Duitse staatsgarantie is wel steviger dan de Belgische, maar als DB omvalt, is niets nog veilig.
Het scenario van Leemans-broertje - 'de uitweg' beloofd door Merkel - lijkt me mogelijk.
ik ook nietben80 schreef:Pas op, het is niet 5% op 3 maanden, maar 5% op jaarbasis (hou ook rekening met roerende voorheffing).
Het is trouwens niet de eerste keer dat DB zo'n actie doet, en het gaat steeds om al bij al beperkte bedragen (er is een maximum per gezin). Ik zie niet meteen een probleem...
komt op 1,25%, is 1% extra bovenop een normale rente over die periode.j
Bij andere banken zijn er ook regelmatig 1% acties, bij binnenbrengen effecten op papier, intekenen op beleggingen...
Deze zomer is er waarschijnlijk weer een actie maes 12+12 of jupiler 1+1, ik heb hier nog nooit een bericht gezien van iemand die zich afvraagt of die brouwerijen op de rand van faillissement staan.
Een bank is als een huis: de ene zijn sterker dan de andere, maar ze kunnen allemaal afbranden: wat telt is de brandverzekering, vandaar mijn vraag of dit aanbod inderdaad zonder addertjes afgedekt is door het Duitse depositogarantiestelsel: in dat geval lijkt me het een van de veiligste belegging op de Belgische markt (tot 100,000 euro???), en sowieso beter dan eender welke Belgische bank, toch?
-
- VIP member
- Contacteer:
SU8869 sprak hier van een Ponzi-schema. Denk ook dat dit de reden is. Als een bank telkens zo diep moet gaan om een afgelopen obligatie uit te betalen ?zeverare schreef:ik ook nietben80 schreef:Pas op, het is niet 5% op 3 maanden, maar 5% op jaarbasis (hou ook rekening met roerende voorheffing).
Het is trouwens niet de eerste keer dat DB zo'n actie doet, en het gaat steeds om al bij al beperkte bedragen (er is een maximum per gezin). Ik zie niet meteen een probleem...
komt op 1,25%, is 1% extra bovenop een normale rente over die periode.j
Bij andere banken zijn er ook regelmatig 1% acties, bij binnenbrengen effecten op papier, intekenen op beleggingen...
Deze zomer is er waarschijnlijk weer een actie maes 12+12 of jupiler 1+1, ik heb hier nog nooit een bericht gezien van iemand die zich afvraagt of die brouwerijen op de rand van faillissement staan.
Al jaren (vanaf 2009 op verschillende fora, ook hier toen men aan het janken was over de lage rente) zeg ik al dat de goudprijs gaat stijgen, deze is ondertussen meer dan verdubbeld in 2011/2013 (euro's) en schurkt nu bijna tegen de 40k / kg aan, niets van gezien ? Er zijn er wel die beter doen en zeiden al van te kopen in 2000/2001 (Roland Vandamme, Adam Hamilton... )Yaris schreef:Dit forum staat ook al jaren vol waarschuwingen voor een aandelencrash, het einde van de euro, een exploderende goudprijs en het einde van de beschaving. Allemaal nog niets van gezien.
Vandamme is in 2000 begonnen met 50.000 € (2 miljoen Bfr) en die WERKELIJKE portefeuille staat nu op 593.163 € (gemiddeld rendement van 16.10% / jaar), enkel door te beleggen in goud, zilver, platina en mijnen (en 1 aandeel NBB ).
Einde van de euro: de EU is al aan het barsten (mede veroorzaakt door de emmigratiecrisis, politieke onenigheid...), er staat een Brexit voor de deur, Griekenland is toast, ladderzatte en/of geschifte politici aan het roer... de euro is mijn inziens maar een kwestie van tijd. De euro heeft wel al massaal aan waarde verloren (zie goud/euro), zoals ik steeds zeg, GOUD is immers het ultieme geld of anti-fiat geld. Niks van gezien ?
Einde van de beschaving, heb IK NOOIT beweerd, dat is wat JULLIE er altijd van maken. Ik beweer ook NOOIT ALLES in GOUD te steken !
Koop zoveel goud als wat je ervan begrijpt.
Dit is NIET het einde van de wereld maar een OPPORTUNITEIT.
Er is geen Belgische of Duitse waarborg, sedert 1/1/2016 is er een Europees waarborg voor spaartegoeden in voege waarvan de makers zelf stellen dat dit ENKEL zal werken bij een KLEINE crisis.
DB is een tikkende tijdbom:
http://suremoneyinvestor.com/opportunit ... the-world/
Michael Lewitt is geen doomdenker, voorspelt uiteindelijk op lange termijn ook weer hogere beurskoersen, wel pro goud ook.
Een paar jaar geleden stonden Portugal/Ierland/Griekenland/Spanje op de rand van bankroet. Euro is niet tenonder gegaan. Velen hadden die ondergang toen nochtans ook voorspeld. Zo is het altijd iets.
Nu is het weer Griekenland/GB/vluchtelingencrisis.
Binnen een paar jaar zal het weer iets anders zijn.
Goud is gezakt sinds 2011/2012. (als je goud vergelijkt met aandelen, moet je bij aandelen ook de dividenden tellen. Goud geeft geen dividend. )
Goud is ook niet x12 gegaan sinds 2000 zoals je beweert. Ofwel heeft die persoon dus bij gekocht of perfect getimed. Wat het irrelevant maakt als je puur praat over de waardestijging van goud.
Nu is het weer Griekenland/GB/vluchtelingencrisis.
Binnen een paar jaar zal het weer iets anders zijn.
Goud is gezakt sinds 2011/2012. (als je goud vergelijkt met aandelen, moet je bij aandelen ook de dividenden tellen. Goud geeft geen dividend. )
Goud is ook niet x12 gegaan sinds 2000 zoals je beweert. Ofwel heeft die persoon dus bij gekocht of perfect getimed. Wat het irrelevant maakt als je puur praat over de waardestijging van goud.
Zou er niet beter een poll van gemaakt worden? "Zouden jullie op dit moment je geld voor 3 maand vastzetten bij DB?"
Ik twijfel in ieder geval heel hard, gewoon omdatk er te weinig van ken. Maar zou natuurlijk wel graag die procenten meepikken... Mijn leek-verstand zegt : pff 3 maanden wat is dat nu.. en dan terug weggaan.. Maar... ?
Ik twijfel in ieder geval heel hard, gewoon omdatk er te weinig van ken. Maar zou natuurlijk wel graag die procenten meepikken... Mijn leek-verstand zegt : pff 3 maanden wat is dat nu.. en dan terug weggaan.. Maar... ?
Omdat mijn vraag van gisteren een beetje ondergesneeuwd is, herhaal ik ze nog maar even.
Kan hier iemand op antwoorden of me een link bezorgen ?
Kan hier iemand op antwoorden of me een link bezorgen ?
annetje schreef:Waar kan ik hierover meer vinden ? 'k Heb alles nagelezen, maar kan hier nergens wat over vinden.sintorama schreef:Je zou wel kunnen beslissen om het geld meteen weer weg te halen, maar dan kun je nooit meer opnieuw deelnemen aan dergelijke acties.
Ik zit met het probleem dat ik binnenkort een groot bedrag voor een korte tijd ter beschikking heb (enkele maanden), maar het niet wil laten verkommeren op een zicht- of spaarrekening die niets opbrengt.
mogelijk stuurt DB dat bericht ENKEL naar mensen waarvan ze denkt dat ze die na 6 maanden nog een belegging kan aansmeren.
In princiepe zal DB er niet op staan de springen om iemand die een aantal jaren geleden al eens van zo een actie heeft genoten, om die daar nog eens van te laten genieten.
Of van klanten waarvan DB vermoed dat ze die geen belegging na 6 maanden kan aansmeren, of van klanten waarvan DB vermoedt dat die REEDS na 6 maanden hun geld gaan afhalen en overbrengen naar een andere bank
In princiepe zal DB er niet op staan de springen om iemand die een aantal jaren geleden al eens van zo een actie heeft genoten, om die daar nog eens van te laten genieten.
Of van klanten waarvan DB vermoed dat ze die geen belegging na 6 maanden kan aansmeren, of van klanten waarvan DB vermoedt dat die REEDS na 6 maanden hun geld gaan afhalen en overbrengen naar een andere bank
Leer LEZEN. Waar beweer ik dat goud x12 is gegaan ? Vandamme zijn port is x12 gegaan. Mijnen geven ook dividenden.TNTim schreef:Goud is gezakt sinds 2011/2012. (als je goud vergelijkt met aandelen, moet je bij aandelen ook de dividenden tellen. Goud geeft geen dividend. )
Goud is ook niet x12 gegaan sinds 2000 zoals je beweert.
Hij weet de beste mijnen er uit te halen, ook nu perfect getimed eind vorig jaar. Sommige mijnen gaan x2, x3...
Hij heeft goud gekocht op de bodem.
Ik heb een abbo op zijn nieuwsbrief sinds 2009. Beste investering ooit.
Goud is wat gezakt sinds 2011/2012 in EURO, DOLLAR ... doch alleen maar gestegen in Roebel, Bolivar en tientallen andere munten...
Het is maar hoe je het afmeet tegen welke munt in deze muntenoorlog waar niemand nog een sterke munt wil.
Goud = anti-fiat geld.
Maar volg gerust verder het advies van Paul D'Hoore hoor (hoewel die ook 1 gram goud heeft aanbevolen).
Tik "spaargids" in google...paul schreef:mogelijk stuurt DB dat bericht ENKEL naar mensen waarvan ze denkt dat ze die na 6 maanden nog een belegging kan aansmeren.