Holdings
TIP
Re: Holdings
Verrassend overigens dat Jardine wel een eigen topic heeft op dit forum en HAL en Investor niet.dreamy schreef:HAL Trust en Investor AB hebben het behoorlijk goed gedaan de laatste jaren; diversificatie richting Rotterdam (brillen/maritiem) en Scandinavië (technologie).
Voel je vrij om er één aan te maken als er volgens jouw voldoende te zeggen valt over de aandelendreamy schreef: Verrassend overigens dat Jardine wel een eigen topic heeft op dit forum en HAL en Investor niet.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
De dag dat Buffett sterft, kan je trouwens Berkshire met een serieuze korting kopen.
Laat ons eens een gokje doen. Hoeveel zal BRK zakken tot een week na de dood van Buffett? Ik zeg 30%. Nog gokjes?
Laat ons eens een gokje doen. Hoeveel zal BRK zakken tot een week na de dood van Buffett? Ik zeg 30%. Nog gokjes?
Lol inversor, alsof de markt ervan uitgaat dat Buffett eeuwig zal leven.
5%.
5%.
Inversor, Centiem,
Een klein beetje moeite doen kan wonderen doen. Letterlijk uit het persbericht:
De Raad van Bestuur zal aan de Algemene Vergadering van 11 mei eerstkomend de uitkering voorstellen
van een brutobedrag van € 0,70 dat van de uitgiftepremie wordt afgenomen.
Weet nietmeer waar ik het gelezen heb, dacht in een interview met Buffet ... kan ook een jaarverslag geweest zijn. In ieder geval : hijzelf denkt dat het aandeel een kleine 10% zou corrigeren. Zou me verbazen als dat meer zou zijn.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
5%, 10%, 30%, nog iemand?
Proof of the pudding is in the eating...
Poldermol, ik begrijp niet wat dat wil zeggen. Is dit een terugbetaling van kapitaal?Poldermol schreef:Inversor, Centiem,
De Raad van Bestuur zal aan de Algemene Vergadering van 11 mei eerstkomend de uitkering voorstellen
van een brutobedrag van € 0,70 dat van de uitgiftepremie wordt afgenomen.
Correct, een betaling vanuit uitgiftepremies wordt beschouwd als een Return of Capital, en is dus belastingsvrij!
Poldermol schreef:Correct, een betaling vanuit uitgiftepremies wordt beschouwd als een Return of Capital, en is dus belastingsvrij!
Dierickx Leys beschouwt het ook als een terugbetaling van kapitaal (dus 0.70 euro netto/aandeel).
Iemand die bij Binck is betaalt blijkbaar wel RV op de coupons van Brederode.
Nog ervaringsdeskundigen?
Dan is Binck compleet verkeerd en dient men hen er best hiervan op de hoogte te brengen om dit recht te zetten. Eventueel verwijzen naar het persbericht waar ik het over had ook
Wel omdat het toch een gratis gokje en ik vandaag alles contrair wil zien.Inversor schreef:5%, 10%, 30%, nog iemand?
Overlijden na sluipende ziekte: geen verschil.
Plots overlijden: Handel wordt stilgelegd. Dan korte dip naar beneden van hooguit 5%. Dan terug 'gewone' koers. Op lange termijn hangt het dan gewoon af hoe bekwaam hij zijn opvolgers heeft opgeleid. Kan positief zijn, maar natuurlijk ook negatief.
We hebben alvast een referentie-punt ( ik weet het, het is cynisch...)
Op 05/10/2011, overleed Steve Jobs dan:insider schreef:Zoals ik reeds schreef is het einde van Jobs nabij
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... even.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De koers van Apple zal hierdoor beginnen dalen en op de dag van zijn dood een duik nemen ..... ik wenste dat het anders was .... maar het gezegde "de ene zijn dood is de andere zijn brood" zal kloppen ...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20111006_057
centiem schreef:Poldermol schreef:Correct, een betaling vanuit uitgiftepremies wordt beschouwd als een Return of Capital, en is dus belastingsvrij!
Dierickx Leys beschouwt het ook als een terugbetaling van kapitaal (dus 0.70 euro netto/aandeel).
Iemand die bij Binck is betaalt blijkbaar wel RV op de coupons van Brederode.
Nog ervaringsdeskundigen?
Binck-Nederland heeft het inmiddels bij mij gecorrigeerd.
Steve Jobs overleed inderdaad aan een sluipende ziekte. Hij was al 2 jaar ernstig ziek en sukkelde nog langer met zijn gezondheid. Bovendien was de dagelijkse leiding al van begin 2011 overgedragen naar Tim Cook.pisa schreef: Overlijden na sluipende ziekte: geen verschil.
<knip knip>
Op 05/10/2011, overleed Steve Jobs dan:
Buffett is op zijn 85e nog kerngezond, doch overleeft op een dieet van steak en cola, de ideale combinatie om opeens dood te vallen. Buffett heeft de touwtjes (voorlopig toch) nog stevig in handen.
We zullen wel zien natuurlijk, maar ik vind niet dat je die twee kunt vergelijken.