Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Voor april nog steeds 1,60%.
Niemand doet beter, en ik ben van plan nog wat bij te storten!
Niemand doet beter, en ik ben van plan nog wat bij te storten!

- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Brugse Leeuw, had het juist ook in mijn mailbox gelezen... Schitterend, 3,25% op een risicoloze belegging in deze tijden. Ben blij dat ik een tijdje geleden nog aan 2,25% heb bijgestort. Integrale is top!
Als zij het kunnen waarom de andere niet? Geen aandeelhouders waarschijnlijk.
Goed nieuws voor de spaarder.
Goed nieuws voor de spaarder.
In een ander draadje gaat het hier volop over de tegenstelling Vlaamse Gemeenschap - Franstalige Gemeenschap. Waals en Brussels Gewest - Vlaams Gewest.
Integrale is een Waalse verzekeringsmaatschappij. Hun maatschappelijk zetel is in Luik.
Misschien is het te verregaand gezocht van mij, maar stel dat er een splitsing van België komt, dan zit je als Vlaming met een contract bij integrale misschien dan wel bij een buitenlandse verzekeringsmaatschappij. Hun contracten lopen immers tot 99 jaar. Als je begin de 30 bent, betekent dit dus nog een 'risico' van misschien wel bijna 70 jaar.
Dat is de reden waarom ik dit ideaal contract, nu niet meer als ideaal beschouw.
Als er iemand zou reageren, gelieve hier dan on topic te blijven. Het gaat dus niet over wat je van de Waalse werkgevers, politici, vakbonden, werknemers, consumenten, ..., op zich vindt, maar over het risico dat Integrale 786 binnen afzienbare tijd voor Vlamingen misschien een buitenlands contract zou kunnen worden.
P.S. Hun rendement voor 2015 is idd een echte positieve uitzondering.
Integrale is een Waalse verzekeringsmaatschappij. Hun maatschappelijk zetel is in Luik.
Misschien is het te verregaand gezocht van mij, maar stel dat er een splitsing van België komt, dan zit je als Vlaming met een contract bij integrale misschien dan wel bij een buitenlandse verzekeringsmaatschappij. Hun contracten lopen immers tot 99 jaar. Als je begin de 30 bent, betekent dit dus nog een 'risico' van misschien wel bijna 70 jaar.
Dat is de reden waarom ik dit ideaal contract, nu niet meer als ideaal beschouw.
Als er iemand zou reageren, gelieve hier dan on topic te blijven. Het gaat dus niet over wat je van de Waalse werkgevers, politici, vakbonden, werknemers, consumenten, ..., op zich vindt, maar over het risico dat Integrale 786 binnen afzienbare tijd voor Vlamingen misschien een buitenlands contract zou kunnen worden.
P.S. Hun rendement voor 2015 is idd een echte positieve uitzondering.
Wat maakt het uit of een maatschappij Waals, Vlaams, Tsjechisch of Oezbeeks is? Allemaal moeten ze hun contracten naleven en allemaal kunnen ze op een bepaald moment in moeilijkheden geraken. En in geen geval zal er een overheid zijn die sterk genoeg is om alles en iedereen te 'redden'. Wat trouwens maar goed is ook, want er zijn de jongste jaren al veel te veel private risico's afgewenteld op de gemeenschap. Banken en verzekeringsmaatschappijen moeten gewoon failliet kunnen gaan en daar moeten de bedrijven met meer verantwoordelijkheidszin en het brede publiek niet voor opdraaien.
Heeft het eigenlijk nog zin om in dit contract bij te storten, als je 2% taks + 1% instapkosten moet betalen ? Het duurt dan toch sowieso nog een aantal jaren eer je uit die bijstorting een aanvaardbaar rendement haalt ?
Er is natuurlijk de belastingaftrek van 30% (iets in die buurt) op je storting.karatekid schreef:Heeft het eigenlijk nog zin om in dit contract bij te storten, als je 2% taks + 1% instapkosten moet betalen ? Het duurt dan toch sowieso nog een aantal jaren eer je uit die bijstorting een aanvaardbaar rendement haalt ?
Die 1% instapkosten zijn éénmalig.
Die 2% taks is ook eenmalig op het gestorte kapitaal, niet?
Dan is dat met 30% aftrek wel snel terug verdiend ...
Wat nog meespeelt is de belasting bij uitstap.
Is dit op 60 jaar geen 10% op het gestorte kapitaal?
Worden de interesten dan nog eens belast.
Heeft er iemand zicht op dit totaal plaatje?
Alvast bedankt
O.
ova103,
U hebt het alleen over fiscaal LTS bij Integrale 786.
Vele mensen hebben daar een gewone TAK 21, zonder die fiscaal in te brengen. Of een groepsverzekering.
Als Integrale kan volhouden 3,25% rendement te halen, dan heb je de kosten er na +/- 1 jaar dan uit.
Maar hun gegarandeerde rente is op dit moment maar 1,60%
Bij de oudere contracten zijn er nog die 4,75% gegarandeerd hebben. Dat geld moet er ook elk jaar dan liggen.
De winstdeelname kwam in 2014 vooral door waardestijging en inkomsten van vastgoed.
Dat zal vermoedelijk ook in 2015 zo geweest zijn. Op de LT rente zat niet veel speling meer.
Ik hoop oprecht dat ze dit hoog rendement kunnen volhouden, maar ik vrees er evenwel voor.
U hebt het alleen over fiscaal LTS bij Integrale 786.
Vele mensen hebben daar een gewone TAK 21, zonder die fiscaal in te brengen. Of een groepsverzekering.
Als Integrale kan volhouden 3,25% rendement te halen, dan heb je de kosten er na +/- 1 jaar dan uit.
Maar hun gegarandeerde rente is op dit moment maar 1,60%
Bij de oudere contracten zijn er nog die 4,75% gegarandeerd hebben. Dat geld moet er ook elk jaar dan liggen.
De winstdeelname kwam in 2014 vooral door waardestijging en inkomsten van vastgoed.
Dat zal vermoedelijk ook in 2015 zo geweest zijn. Op de LT rente zat niet veel speling meer.
Ik hoop oprecht dat ze dit hoog rendement kunnen volhouden, maar ik vrees er evenwel voor.
Het totale plaatje is dat je belast wordt op het kapitaal en de gegarandeerde rente en NIET op de winstdeelname.ova103 schreef: Wat nog meespeelt is de belasting bij uitstap.
Is dit op 60 jaar geen 10% op het gestorte kapitaal?
Worden de interesten dan nog eens belast.
Heeft er iemand zicht op dit totaal plaatje?
Op het moment van de toekenning zelf van de winstdeelname is daarop immers reeds een inhouding gebeurd.
Als het contract voor iemands 55e jaar werd aangegaan, dan betaalt men op zijn 60e de belastingen.
Bij contracten na iemands 55e jaar, is dit 10 jaar na de start van het contract.
Op dit moment is dit idd 10%, maar we kennen onze regeringsleiders. Dat staat op geen enkele manier dus vast dat dit 10% zal blijven.
Er zijn wel voorwaarden. Indien men niet het maximum fiscaal in te brengen kapitaal stort, mag gedurende de laatste 10 jaar van het contract het ingebrachte kapitaal eigenlijk niet meer, of maar zeer beperkt, stijgen
Een vraagje ivm fiscale impact op begunstigden. Wat gebeurtber bij overlijden? De begunstigde, bijvoorbeeld de echtgenoot, moet die successierechten betalen en zo ja hoeveel?
De algemene regel is dat het ontvangen bedrag wordt geteld bij het erfdeel van begunstigde. En op dat erfdeel wordt de gewone regels van successierechten toegepast.
Maar zijn de echtgenoten gehuwd onder gemeenschapsstelsel dan zijn de regels anders... http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 35165.html
Maar zijn de echtgenoten gehuwd onder gemeenschapsstelsel dan zijn de regels anders... http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 35165.html
Vandaag mail ontvangen van Integrale: Integrale kent winstverdeling toe om een nettorendement van minstens 2,5% te behalen (onder voorbehoud van goedkeuring door AV), met verwijzing naar volgende link:
http://www.integrale.be/nl/news/174-int ... een-n.aspx
http://www.integrale.be/nl/news/174-int ... een-n.aspx
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Mooi resultaat!
Enkel Afer Europe doet met 2,65% iets beter. De rest volgt op (ruime) afstand.
Gelukkig heb ik enkele jaren geleden een groot deel aan 3,25% gestort.
Dit blijft behouden tot mijn 99 jaar.
Enkel Afer Europe doet met 2,65% iets beter. De rest volgt op (ruime) afstand.
Gelukkig heb ik enkele jaren geleden een groot deel aan 3,25% gestort.
Dit blijft behouden tot mijn 99 jaar.

super nieuws; mijn enige belegging waar ik kan op rekenen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven