Brederode
TIP
Re: Brederode
"Hoelang betaalt men al beurstaks enkel en alleen op Belgische rekeningen? En nog steeds hebben ze dat nog niet aangepakt, te moeilijke situatie blijkbaar voor de belastingen?"
Moet dat aangepast worden ? ze komen NU al geld te kort.
Overigens is dat niet de schuld van de FOD belastingen, maar het is de wetgever die dat zo heeft beslist.
De wetgever is gekozen door de mensen in het kieshokje
Moet dat aangepast worden ? ze komen NU al geld te kort.
Overigens is dat niet de schuld van de FOD belastingen, maar het is de wetgever die dat zo heeft beslist.
Ze kunnen het maximum bedrag van de beurstaks afschaffen, ze kunnen ook de buitenlanders taks doen betalen zoals dat in Frankrijk gebeurt.... het zou te eerlijk zijn en teveel opbrengen misschien??paul schreef:Moet dat aangepast worden ? ze komen NU al geld te kort.
De wetgever wordt geassisteerd door mensen met kennis, dus wat is de reden van hun miskleunen? De middenklasse bewust treffen om de kloof tussen arm en rijk te vergroten. Zij maar zeker dat de wetgever en de belastingen het bewust doen, ze hebben tijd genoeg gehad om het aan te passen en er zijn genoeg politici de revue gepasseerd. Het is zeker geen dommigheid of toeval meer.
Op 30-9-2017 zal er niets veranderen, maak u geen illusies, als je een legale aangeven buitenlandse rekening hebt en je doe alles of je hebt alles gedaan om de info voor de belastingen aan te geven die je kan aangeven, dan kan de fiscus niets doen, je hebt ter goede trouw gehandeld. Nogmaals, waar moet men in zijn belastingbrief aangeven de belastingen die men zou uitgespaard hebben op een buitenlandse rekening?paul schreef:ten laatste op 30-09-2017 worden alle gegevens uitgewisseld, ook die van 2016 en sommige van 2015 daar kan ik ook niet aan doen en dat is geen zever
Die dat niet willen geloven zullen op de blaren mogen zitten
dat gaat slechts op 01-01-2016 in voege, dus nergens aan te geven voorlopig
Bij DB ook RV ingehouden, is dit nu correct of niet ? Ik lees dat sommige banken al correcties hebben toegepast en dus ook RV ingehouden hebben.
- als je voor de lange termijn gaat, dan is het omdat je gelooft in de waarde van de onderliggende bedrijven. In het geval van Brederode ken je die slechts voor de helft (omdat de andere helft niet beursgenoteerd is).landethk schreef:Ik zou een eerste positie in Brederode willen innemen voor de lange termijn. Aan welke koers zouden jullie dit doen?
- De laatst gekende waarde die Brederode zelf op zijn aandeel plakt is €53.21, dus flink boven de huidige koers die rond de €38 à €39 schommelt.
- In die zin doe je dus een goede zaak als je het aandeel vandaag koopt, alhoewel sommigen een nog grotere discount zullen prefereren. Maar je kan niet alles hebben in het leven.
Ik zou kijken naar de huidige décôte vs. historische décôte.
De laatst bekende (31-12-205) intrinsieke waarde van Brederode is 53,21.
Vervolgens is er 0,70 dividend vanaf gegaan.
Oliewaarden, ca. 20% van hun beursgenoteerde bezittingen hebben een forse inhaalslag gemaakt sinds 31-12-2015, daarentegen is de USD wel wat verzwakt t.o.v. de Euro (werkt m.n. door in hun PE-deel, ca. 60% USD gerelateerd).
Ik ben zelf in het bezit van aandelen Brederode, koop gestaffeld naar beneden bij.
Voor een eerste aankoop lijken mij koersen tussen 38 en 39 prima.
Vervolgens is er 0,70 dividend vanaf gegaan.
Oliewaarden, ca. 20% van hun beursgenoteerde bezittingen hebben een forse inhaalslag gemaakt sinds 31-12-2015, daarentegen is de USD wel wat verzwakt t.o.v. de Euro (werkt m.n. door in hun PE-deel, ca. 60% USD gerelateerd).
Ik ben zelf in het bezit van aandelen Brederode, koop gestaffeld naar beneden bij.
Voor een eerste aankoop lijken mij koersen tussen 38 en 39 prima.
De koers staat nu nog altijd dicht tegen een historisch hoogtepunt.Joost1000 schreef:Voor een eerste aankoop lijken mij koersen tussen 38 en 39 prima.
Het aandeel stond in februari nog onder de € 35, dus dat zou een meer voorzichtige richtprijs zijn.
Gespreid aankopen lijkt in elk geval verstandig.
Toen we in februari een koers van 35 hadden stonden de beurzen ook 10-15% lager dan nu.
Sluit overigens zeker niet uit dat dit op niet te lange termijn nogmaals gebeurd.
Daarom is gestaffeld kopen ook aan te raden, plukje op 38,50 en vervolgens telkens 5% goedkoper wat bijkopen.
Sluit overigens zeker niet uit dat dit op niet te lange termijn nogmaals gebeurd.
Daarom is gestaffeld kopen ook aan te raden, plukje op 38,50 en vervolgens telkens 5% goedkoper wat bijkopen.
Feit is wel dat de decote terug wat opgelopen is tot 28% dat is meer dan de meeste andere holdings.
Het beursgenoteerde deel mag je gerust aan 26€ waarderen; dat zijn -op een paar na-allemaal zeer liquide aandelen die gemakkelijk te gelde te maken zijn.Rest nog meer dan 26€ voor het PE gedeelte waarvoor je vandaag dus nog 12a13€ betaalt.
Je betaalt dus de helft voor de PE vandaag.Dat lijkt mij geen slechte uitgangspositie om een eerste aankoop te realizeren.
Zo kijk ik er tegenaan maar natuurlijk moet ieder voor zichzelf bepalen aan hoeveel korting hij wil kopen
Het beursgenoteerde deel mag je gerust aan 26€ waarderen; dat zijn -op een paar na-allemaal zeer liquide aandelen die gemakkelijk te gelde te maken zijn.Rest nog meer dan 26€ voor het PE gedeelte waarvoor je vandaag dus nog 12a13€ betaalt.
Je betaalt dus de helft voor de PE vandaag.Dat lijkt mij geen slechte uitgangspositie om een eerste aankoop te realizeren.
Zo kijk ik er tegenaan maar natuurlijk moet ieder voor zichzelf bepalen aan hoeveel korting hij wil kopen
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog niet ingestapt maar ben zinnens dit eerstdaags te doen als de koers rond de 36€ komt, wat dan neerkomt op een decoté van een 32%... Lijkt mij niet onmogelijk.
Het aandeel heeft vandaag al op 36,65 gestaan, dus het wordt tijd om die order te gaan plaatsen.landethk schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog niet ingestapt maar ben zinnens dit eerstdaags te doen als de koers rond de 36€ komt, wat dan neerkomt op een decoté van een 32%... Lijkt mij niet onmogelijk.
landethk schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog niet ingestapt maar ben zinnens dit eerstdaags te doen als de koers rond de 36€ komt, wat dan neerkomt op een decoté van een 32%... Lijkt mij niet onmogelijk.
beste,
Beurskoersen zijn al redelijk wat gezakt dus de NAV is zodoende ook gezakt. De decote zal eerder 25% bedragen op dit moment.
Inzinking (tijdelijk) in de koers vandaag. Meer dan 5% was er af. Doeme toch net te laat.
Er worden de laatste tijd vaker "spelletjes" gespeeld in Brederode met voor het fonds behoorlijke omzetten.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de kwartaalupdate hebben geschrapt.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de kwartaalupdate hebben geschrapt.