first invest
TIP
first invest
Ik las hier dat de bonus op firstrekening minimaal zal zijn. Daar er op first invest geen gegarandeerde rente is, kan ik er dan vanuit gaan dat er niets van intrest zal zijn dit jaar op de firstinvest?
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: first invest
Dan heb je duidelijk niet voldoende gelezen. First invest heeft wel degelijk een gewaarborgde intrest (gedurende 8 jaar). Wat niet gegarandeerd is, is de bonus. De rente wordt bovendien jaarlijks vastgelegd.
Met de recente veranderingen bij Ethias bleek dat ze niet meer zo gelukkig zijn met het huidige systeem en zal Ethias een nieuw product lanceren.
Met de recente veranderingen bij Ethias bleek dat ze niet meer zo gelukkig zijn met het huidige systeem en zal Ethias een nieuw product lanceren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dacht gelezen te hebben, dat de gewaarborgde intrest 0% is. Dus veronderstel ik dat dat dit jaar gene vette zal zijn.. of heb ik het verkeerd voor?
Inderdaad, het zal gene vette zijn, dit is zoals bij Axa Crest 30, 40, en de gewaarborgde rente is 0% en is al bij Axa zo jaren....
Dus met Ethias Invest ook.... en nog andere gelijkaardige produkten... Bij axa heeft men al gezegd dat wij niet meer dan 1,5% gaan hebben.
Ik wacht tot volgend jaar wat de markt gaat doen.....Je kan er altijd uitstappen.... maar dan zal je 15% voorheffing moeten betalen op de gekregen intresten....
Aangezien heel de markt herzien zal worden op spaarboekjes etc..; zou ik toch maar wachten...
Ze zullen met deze produkten wel iets moeten doen anders gaan de mensen hier massaal uitstappen...Want wij zitten wel voor 8 jaar vast.. terwijl er misschien in de toekomst gewoon spaarboekjes of termijnrekeningen veel meer gaan opbrengen.....
Dus met Ethias Invest ook.... en nog andere gelijkaardige produkten... Bij axa heeft men al gezegd dat wij niet meer dan 1,5% gaan hebben.
Ik wacht tot volgend jaar wat de markt gaat doen.....Je kan er altijd uitstappen.... maar dan zal je 15% voorheffing moeten betalen op de gekregen intresten....
Aangezien heel de markt herzien zal worden op spaarboekjes etc..; zou ik toch maar wachten...
Ze zullen met deze produkten wel iets moeten doen anders gaan de mensen hier massaal uitstappen...Want wij zitten wel voor 8 jaar vast.. terwijl er misschien in de toekomst gewoon spaarboekjes of termijnrekeningen veel meer gaan opbrengen.....
first invest zal dit jaar niets uitbetalen
first rekening heeft een gegarandeerde rente, first invest is alleen bonus
zie hier :
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... alen.dhtml
en als je je geld wil afhalen bij first invest rekenen ze nu 5% aan omdat de beurs meer dan 12.5% lager staat dan in dezelfde maand vorig jaar
zie kleine lettertjes: het staat er duidelijk in
en het staat ook vermeld op het opnameformulier
zie hier :
en als je je geld wil afhalen bij first invest rekenen ze nu 5% aan omdat de beurs meer dan 12.5% lager staat dan in dezelfde maand vorig jaar
Wat heeft het feit dat de leden van de raad van bestuur dit jaar geen bonus uitbetaald krijgen, te maken met de bonussen op de verschillende producten?Mischka schreef: first invest zal dit jaar niets uitbetalen
zie hier :
Niet dat dat laatste ergens (niet alleen bij Ethias!) de moeite zal zijn dit jaar door de kwakkelende beurzen.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
@Mischka en piejer
Wat minister VDB verklaarde gaat idd over de bonussen aan de bedienden en kaderleden van Ethias.
Ben helaas niet echt overtuigd dat de bonus op de first producten veel hoger zullen zijn dan nul, maar dit valt af te wachten tot januari volgend jaar.
Wat minister VDB verklaarde gaat idd over de bonussen aan de bedienden en kaderleden van Ethias.
Ben helaas niet echt overtuigd dat de bonus op de first producten veel hoger zullen zijn dan nul, maar dit valt af te wachten tot januari volgend jaar.
Laatst gewijzigd door centenkliever op 10 november 2008, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij gaat het wel degelijk over geen Euro bonus voor de First producten.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Volgens mij geven ze wel een bonus, ze kunnen dat gewoon niet maken van geen bonus te geven want dan zullen er veel mensen hun first stopzetten en overstappen naar een andere bank.
Ik heb trouwens die vraag hier al eens beantwoord op het forum.
Heb vorige maand via mail aan Ethias gevraagd hoe het zit met de bonus voor 2008 want als deze nul is stop ik er ook mee.
Hier nogmaals het antwoord :
De bonus wordt ieder jaar opnieuw bepaald en wat u de voorbije jaren heeft ontvangen, blijft gewaarborgd ( is gekapitaliseerd ).
De bonus voor 2008 zal een vermoedelijke impact ondergaan van de financiële actualiteit, maar Ethias doet al het mogelijke om het vertrouwen van de klanten te behouden.
Ik heb trouwens die vraag hier al eens beantwoord op het forum.
Heb vorige maand via mail aan Ethias gevraagd hoe het zit met de bonus voor 2008 want als deze nul is stop ik er ook mee.
Hier nogmaals het antwoord :
De bonus wordt ieder jaar opnieuw bepaald en wat u de voorbije jaren heeft ontvangen, blijft gewaarborgd ( is gekapitaliseerd ).
De bonus voor 2008 zal een vermoedelijke impact ondergaan van de financiële actualiteit, maar Ethias doet al het mogelijke om het vertrouwen van de klanten te behouden.
Dus geen bonus. Als belastingbetaler zou ik me serieus in mijn gat gebeten voelen als Ethias wel een bonus zou uitkeren. Ik zou dan wel eens een volledige doorlichting van hun boeken willen zien.karine schreef: De bonus voor 2008 zal een vermoedelijke impact ondergaan van de financiële actualiteit, maar Ethias doet al het mogelijke om het vertrouwen van de klanten te behouden.
Er zijn 2 oorzaken waarom hun First een serieus verlieslatend product is:
1. De obligaties zijn serieus gezakt in marktwaarde.
2. Door de leegloop heeft Ethias verplicht tegen lage marktwaarde verkocht.
Als ze toch een bonus zouden uitkeren is dit flagrante concurrentievervalsing aangezien ze overheidssteun krijgen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Wat er eigenlijk met Tak 21 ga gebeuren weet niemand niet voor het ogenblik....First rekening en Axa 10, 20 zijn dezelfde produkten .... die zullen wel meer opbrengen dan First Invest of Axa Crest 30,40....
Inderdaad als de banken hier niets mee gaan doen vrees ik dat er massaal de mensen gaan uitstappen.... want gezien de huidige situatie zie ik deze produkten in de toekomst niet veel meer opbrengen... of ze moeten hun strategies gaan veranderen...
Wij zitten echt met First Invest en Axa 30,40 serieus in de ..... Ik weet niet , maar zoals ik , ik heb daar veel geld op staan..... en we zitten vast voor jaren....
Het enigste dat we kunnen doen is afwachten tot begin volgend jaar en zien wat de banken gaan doen....
Inderdaad als de banken hier niets mee gaan doen vrees ik dat er massaal de mensen gaan uitstappen.... want gezien de huidige situatie zie ik deze produkten in de toekomst niet veel meer opbrengen... of ze moeten hun strategies gaan veranderen...
Wij zitten echt met First Invest en Axa 30,40 serieus in de ..... Ik weet niet , maar zoals ik , ik heb daar veel geld op staan..... en we zitten vast voor jaren....
Het enigste dat we kunnen doen is afwachten tot begin volgend jaar en zien wat de banken gaan doen....
Bij Ethias is ook de 3de oorzaak:
3. Hun First rekening werd als spaarrekening voorgespiegeld en heeft geen uitstapkosten.
Je kan best de rit van 8 jaar uitzitten. Misschien is over 2 - 7 jaar de interest op een spaar & termijnrekening 2%.
3. Hun First rekening werd als spaarrekening voorgespiegeld en heeft geen uitstapkosten.
Je kan best de rit van 8 jaar uitzitten. Misschien is over 2 - 7 jaar de interest op een spaar & termijnrekening 2%.
Het probleem bij Ethias is dat waarop velen in de forum kritiek hebben; de instap-, beheers- en uitstapkosten bij de grootbanken.
Daar Ethias deze kosten niet aanrekent zitten ze nu met een groot probleem... Plus het feit dat de meeste financiele waarden in Europa gekelderd zijn.
Er is een spreekwoord dat zegt: Gratis gaat de zon op... En ja, ik heb er me ook aan laten vangen !
Daar Ethias deze kosten niet aanrekent zitten ze nu met een groot probleem... Plus het feit dat de meeste financiele waarden in Europa gekelderd zijn.
Er is een spreekwoord dat zegt: Gratis gaat de zon op... En ja, ik heb er me ook aan laten vangen !
Kan je verklaren waaraan je je precies laten vangen hebt?StevenDS001 schreef: Er is een spreekwoord dat zegt: Gratis gaat de zon op... En ja, ik heb er me ook aan laten vangen !
0% is zo slecht niet dit jaar!
De winstdeelname op tak21 dicht bij 0 liggen.
Voor een First rekening dus een netto rendement van 3% à 4%, voor First Invest 0%.
De tak21 contracten van de concurrentie zullen vergelijkbare resultaten geven.
Beleggingsfondsen, aandelen en tak23 producten zullen dik negatief het jaar eindigen, het zou wel eens jaren kunnen duren om die verliezen op te halen ...
Ik zit al 2 jaar met 25.000€ op de gewone first aan basis 3,25 en als ik zeker was van geen bonus zou ik nu dat geld vastzetten voor één jaar aan 4,67% netto.