Hoe staan de beurzen er momenteel voor ?
TIP
Re: Hoe staan de beurzen er momenteel voor ?
momenteel is er nog geen sprake van een echte trendbreuk
wacht om in te stappen als er een echte trendbreuk is
dan ben je niet ingestapt op z'n laatst peil maar het is veel veiliger
het laagste peil weet niemand.
vergeet niet dat de bedrijfscijfers voor het laatste kwartaal maar volgend jaar zullen bekend zijn.
de autoverkoop is inmiddels met 30 tot 45% gezakt.
dat zal een grote weerslag hebben.
wacht om in te stappen als er een echte trendbreuk is
dan ben je niet ingestapt op z'n laatst peil maar het is veel veiliger
het laagste peil weet niemand.
vergeet niet dat de bedrijfscijfers voor het laatste kwartaal maar volgend jaar zullen bekend zijn.
de autoverkoop is inmiddels met 30 tot 45% gezakt.
dat zal een grote weerslag hebben.
Volgens mij is het nog steeds te vroeg om te spreken van een trendbreuk.
Het zou me niet verbazen dat de bel20 tussen nu en 12 maanden onder de 1.700 duikt.
Voor hetzelfde geld zit ik er dik naast.
Het zou me niet verbazen dat de bel20 tussen nu en 12 maanden onder de 1.700 duikt.
Laatst gewijzigd door Stier op 23 november 2008, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Wie zal het weten
Is het nu een goed moment om in de beurs te stappen? De Amerikaanse zakenbank Morgan Stanley denkt alvast van wel: de grootste dalingen zouden achter de rug zijn en het zou weer tijd zijn om in de beurs te stappen.
Hier denk ik ook al langer over na :
Petercam .B Eq.En & Resources k.
Sectoren:
olie- & gasdiensten 31,2%
Indirecte spelers 30,6%
Alternatieve energie 25,4%
Olie & gas 11,9%
Liquide middelen 0,9%
Regio :
VS & Canada 21,4%
Frankrijk 11,7%
UK 10,9%
Scandinavië 10,7%
Benelux 7,2%
Brazilië 5,6%
Duitsland/Oost. 4,9%
Spanje 4,7%
Griekenland 2,6%
Zwitserland 2,2%
Rest 18,1%
Is het nu een goed moment om in de beurs te stappen? De Amerikaanse zakenbank Morgan Stanley denkt alvast van wel: de grootste dalingen zouden achter de rug zijn en het zou weer tijd zijn om in de beurs te stappen.
Hier denk ik ook al langer over na :
Petercam .B Eq.En & Resources k.
Sectoren:
olie- & gasdiensten 31,2%
Indirecte spelers 30,6%
Alternatieve energie 25,4%
Olie & gas 11,9%
Liquide middelen 0,9%
Regio :
VS & Canada 21,4%
Frankrijk 11,7%
UK 10,9%
Scandinavië 10,7%
Benelux 7,2%
Brazilië 5,6%
Duitsland/Oost. 4,9%
Spanje 4,7%
Griekenland 2,6%
Zwitserland 2,2%
Rest 18,1%
Laatst gewijzigd door karine op 10 november 2008, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Paul Huybrecht, voorzitter van de Vlaamse federatie van beleggers en beleggingsclubs zei deze morgen: recessie kan nog zeker 15 à 20 maand duren. Als deze man het bij het rechte eind heeft is de beursbodem nog zeker niet bereikt.Stier schreef: Volgens mij is het nog steeds te vroeg om te spreken van een trenbreuk.
Een crisis als de actuele is er nog nooit geweest dus we hebben ook geen punt van vergelijking en elke voorspelling is dus voor een stuk gokwerk.
Het is een utopie te denken dat je op het juiste moment aankoopt.
Voor de lange tot heel lange termijn zou een instap te overwegen zijn. Huybrecht meldde dat hij Umicore en bvb Bekaert als koopwaardig kon adviseren.
Maar zoals karine terecht opmerkt:
Wie zal het weten
Topic gestart op 23 september en intussen weer heel wat lager.
Het goede moment zal er waarschijnlijk nooit zijn maar als ik nu zie de toppers zoals Umicore aan +-10 euro, GBL aan +-53 euro, de Petercam fondsen energie en voeding,landbouw met 50% afgestraft moet dit toch een moment zijn om voor een deel in de beurs te stappen.
Het goede moment zal er waarschijnlijk nooit zijn maar als ik nu zie de toppers zoals Umicore aan +-10 euro, GBL aan +-53 euro, de Petercam fondsen energie en voeding,landbouw met 50% afgestraft moet dit toch een moment zijn om voor een deel in de beurs te stappen.
Momenteel een ideaal moment om te beleggen in: Umicore, Telenet, Philips, Omega Pharma, Nyrstar en toch wel Dexia (vanwege hun belangrijke aandeelhouders waarvoor de koers op termijn absoluut boven de 10 euro moet).
Aandelenbeurzen kunnen nog veel dieper zakken.
En waarom Polis ,
ze kunnen ook stijgen niet,
geef eens een paar voorspellingen,
ze kunnen ook stijgen niet,
geef eens een paar voorspellingen,
Ik ben Polis niet, maar een half jaar geleden werd ook gezegd dat het een ideaal instap-moment was.Vike schreef: En waarom Polis ,
Voorzichtigheid is de boodschap, geen geld beleggen dat je niet voor langere termijn kan missen.
Gentoo
Dat is toch altijd zo?Tux schreef: Voorzichtigheid is de boodschap, geen geld beleggen dat je niet voor langere termijn kan missen.
CorrectJurgenG schreef:Dat is toch altijd zo?Tux schreef: Voorzichtigheid is de boodschap, geen geld beleggen dat je niet voor langere termijn kan missen.
Gentoo
-
- VIP member
- Contacteer:
met dat verschil dat de beurzen een half jaar geleden het dubbele waard waren, dus nu is het zeker een ideaal instappunt (op langere termijn). Op kortere termijn echter kan je bvb nog eens een halvering kennen van de waarde, maar dat kan je nooit voorspellen dus HET ideale instappunt is bijna onmogelijk te kennen ...Tux schreef:Ik ben Polis niet, maar een half jaar geleden werd ook gezegd dat het een ideaal instap-moment was.Vike schreef: En waarom Polis ,
Voorzichtigheid is de boodschap, geen geld beleggen dat je niet voor langere termijn kan missen.
Net als het ideale uitstappuntSebastiaan1985 schreef:HET ideale instappunt is bijna onmogelijk te kennen ...
What goes up must come down (en omgekeerd).
Belgische aandelen die op dit moment aanraders zijn: Telenet, Omega Pharma en Umicore !!
Jaja, tot ze met één of andere winstwaarschuwing komen.....