GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Bedoel je om het dan toch nog deze week te kopen en zo het dividend te verkrijgen?koop gewoon voor een klein bedrag, niet je volledige inzet voor dit aandeel.
dan wachten en meepikken wat er mee te pikken valt, bvb dividenden of keuze dividend.
Ik heb hier de voorbije maanden geleerd dat het beter (voordeliger) is om dit erna te doen. Maar dan is het wel een jaar wachten op een dividend.
Als beginneling is het toch ingewikkeld en slaat de twijfel toe om wel of niet aan te kopen. ..
Nee, wachten.
Voor de knip hebben aandelen soms extra meewind.
Eenmaal erna is het koffiedik kijken, soms is de knip zo weggewerkt.
Bij andere zakt het nog wat extra.
Allemaal spannend en onvoorspelbaar.
Succes.
PS: doet wdp een keuzedividend?
Voor de knip hebben aandelen soms extra meewind.
Eenmaal erna is het koffiedik kijken, soms is de knip zo weggewerkt.
Bij andere zakt het nog wat extra.
Allemaal spannend en onvoorspelbaar.
Succes.
PS: doet wdp een keuzedividend?
Normaal wel, de details daarover zouden de komende dagen bekend moeten raken.Jhn schreef: PS: doet wdp een keuzedividend?
Oké, koers van de laatste 3 maand gaat van 70 tot 84 euro.
Hier lag precies toch een opportuniteitje
Hier lag precies toch een opportuniteitje
-
- Newbie
- Contacteer:
Los van her koersverloop van het aandeel door andere zaken, is dit de theorie van wat er gebeurd als er een dividend wordt betaald.annetje schreef: Bedoel je om het dan toch nog deze week te kopen en zo het dividend te verkrijgen?
Ik heb hier de voorbije maanden geleerd dat het beter (voordeliger) is om dit erna te doen. Maar dan is het wel een jaar wachten op een dividend.
Als beginneling is het toch ingewikkeld en slaat de twijfel toe om wel of niet aan te kopen. ..
Op de dag voor dat het aandeel ex-dividend gaat heb je koers X.
De dag erna gaat er dividend Y af van het aandeel. De koers wordt dan X-Y.
Met andere woorden het brutodividend gaat van de koers af. Je ontvangt echter niet Y, maar Y-27% roerende voorheffing.
Om die reden wordt vaak gewacht tot na het ex dividend gaan om te kopen. Vandaar dat de koers dan ook vaak snel terug op het niveau van voordien komt.
Groeten,
Sam
Laatst gewijzigd door Sam Hollanders op 25 april 2016, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sam Hollanders schreef:....Los van het koersverloop van het aandeel door Anderson factored...
Bij aankoop voor exDiv betaal je ook hogere beurstaksen - de koers van het aandeel is immers hoger (meestal toch)
Dank voor jullie reacties.
Ik dacht dat het verschil enkel in de RV op het dividend zat, maar de beurstaks had ik over het hoofd gezien.
In dat geval kan ik best nog even afwachten...
Ik dacht dat het verschil enkel in de RV op het dividend zat, maar de beurstaks had ik over het hoofd gezien.
In dat geval kan ik best nog even afwachten...
vb uit de praktijk
atenor vandaag dividend eraf voor beurs brut 2 euro net 1.46 euro
OPEN 44,95 VORIG SLOT 46,23 -1,28 euro
De "wachters" hadden deze keer ongelijk.
atenor vandaag dividend eraf voor beurs brut 2 euro net 1.46 euro
OPEN 44,95 VORIG SLOT 46,23 -1,28 euro
De "wachters" hadden deze keer ongelijk.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
- Newbie
- Contacteer:
Ging even mis met de autocorrect in het EngelsBelca2 schreef:Sam Hollanders schreef:....Los van het koersverloop van het aandeel door Anderson factored...
Bij aankoop voor exDiv betaal je ook hogere beurstaksen - de koers van het aandeel is immers hoger (meestal toch)
De beurstaks is inderdaad ook een factor in België.
Heeft iemand verklaring voor de stijgende koers bij Aedifca ?
Test-Aankoop heeft het op 'verkopen' staan wegens te hoge premie.
Test-Aankoop heeft het op 'verkopen' staan wegens te hoge premie.
Je geeft je verklaring zelf al. Een aandeel waarvan test aankoop aanraadt dat je het moet verkopen, kan je best kopen. Omgekeerd ook.
(ik ben niet zo'n grote fan van hun blaadje)
(ik ben niet zo'n grote fan van hun blaadje)
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Nieuwe coup de theatre: RV straks terug 15% voor CPINV en AED?
Dividendetaks zakt bij Aedifica en Care Property
Dividendetaks zakt bij Aedifica en Care Property
Gaat HOMI mee op de algemene malaise? Of is er een andere verklaring voor de toch wel zware daling?
zie (misschien) draad Home Invest Belgieum
Vastgoedvennootschappen kunnen vlotter investeren in grote projecten
Door een nieuwe wetsaanpassing zullen GVVs voortaan:
- kunnen samenwerken met derden als ze minstens 25% van het kapitaal in handen hebben
- ook kunnen investeren in infrastructuur projecten (concurrentie voor TINC ??)
Vraag? valt hierdoor de voorwaarde om geen speculatietaks te moeten betalen ook weg??
Door een nieuwe wetsaanpassing zullen GVVs voortaan:
- kunnen samenwerken met derden als ze minstens 25% van het kapitaal in handen hebben
- ook kunnen investeren in infrastructuur projecten (concurrentie voor TINC ??)
Vraag? valt hierdoor de voorwaarde om geen speculatietaks te moeten betalen ook weg??