Termijnrekening op 8j of 10j
TIP
Het is in deze rubriek, logisch, al maanden rustig...
Daar rentes alleen maar zakken en meer en meer berichten komen ivm negatieve rentes begin ik toch te twijfelen om een bepaalde som toch maar niet voor langere termijn vast te zetten... Al is het 0,88% netto...
Het is belachelijk laag, maar van die 0,88% ben je wel zeker... Beter dan niets, of beter dan er voor te betalen...
Wat denken jullie? Voor- en tegenstanders?
Daar rentes alleen maar zakken en meer en meer berichten komen ivm negatieve rentes begin ik toch te twijfelen om een bepaalde som toch maar niet voor langere termijn vast te zetten... Al is het 0,88% netto...
Het is belachelijk laag, maar van die 0,88% ben je wel zeker... Beter dan niets, of beter dan er voor te betalen...
Wat denken jullie? Voor- en tegenstanders?
Re: Termijnrekening op 8j of 10j
Is het beter dan niets? Het is zo goed als niets. Zet je een kapitaal van 10.000 euro 10 jaar lang vast voor 88 euro per jaar?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Of ga je achter 2 jaar misschien een negatieve interest betalen op die 10.000 euro?Yaris schreef:Is het beter dan niets? Het is zo goed als niets. Zet je een kapitaal van 10.000 euro 10 jaar lang vast voor 88 euro per jaar?
Tis maar hoe je het bekijkt, niet?
Geef het uit, investeer het in je huis, geniet van het leven. 10 jaar wachten is lang en die schamele 0,88% zal je niet blij maken.
Ik vrees dat we nog wel jaren voor nul of negatieve rentes vertrokken zijn ... deze oefening had je in feite een half jaar terug moeten maken, toen had je nog termijnrekeningen aan 2% netto. Ook geen vette vis, maar in de huidige tijden plots een toprente.
Niemand weet het natuurlijk wat de toekomst echt zal brengen. Je hebt nog altijd termijnrekeningen à la Izola à 1,83% netto voor een beperktere looptijd van 5 jaar. Maar ja, het is wel het Maltees beschermingsfonds ... of Me direct of NIBC met wat lagere vergoedingen en langere looptijden. Zelf heb ik het bij Izola gewaagd à 2,01% netto voor 5 jaar. Leek mij een berekend risico.
Niemand weet het natuurlijk wat de toekomst echt zal brengen. Je hebt nog altijd termijnrekeningen à la Izola à 1,83% netto voor een beperktere looptijd van 5 jaar. Maar ja, het is wel het Maltees beschermingsfonds ... of Me direct of NIBC met wat lagere vergoedingen en langere looptijden. Zelf heb ik het bij Izola gewaagd à 2,01% netto voor 5 jaar. Leek mij een berekend risico.
Neem dan toch een spaarrekening bij MeDirect:
http://www.medirectbank.be/nl-be/sparen ... arrekening
http://www.medirectbank.be/nl-be/sparen ... arrekening
Absoluut een goed advies, maar je kan/wil ook niet alles uitgeven ... en als iedereen zijn geld begint te laten rollen, zullen de prijzen stijgen door de verhoogde vraag, en daardoor dan weer de inflatie ... die op zijn beurt weer de waarde van het spaargeld versneld zal doen uithollen ... de spaarders zitten helaas dus in slechte papieren.Yaris schreef:Geef het uit, investeer het in je huis, geniet van het leven. 10 jaar wachten is lang en die schamele 0,88% zal je niet blij maken.
Maar zelf heb ik deze raad alvast ook al deels in de praktijk omgezet en naast de geplande oprit/terras meteen ook een zwembad laten installeren met alles erop en eraan ... voor zolang het leven duurt kunnen onze kinderen en wij er dus maar van genieten ... Had je mij 2 jaar geleden gevraagd of ik mijn centen in een zwembad zou steken, dan had ik zeker negatief geantwoord ... maar in de huidige situatie en met de hulp van de onverwachte extra bonus van de Ethias First leek deze plus value voor ons huis en de extra quality time voor ons persoonlijk gezinsleven mij dus plots een heel goede investering. Tot nu toe alvast geen spijt van.
Ik zag onlangs een filmpje op internet met iemand van ING-Nederland. Hij verwachtte dat de rente nog makkelijk 10 jaar of lange laag kan blijven. Laag betekende max. 2%.Ardennois schreef:Ik vrees dat we nog wel jaren voor nul of negatieve rentes vertrokken zijn ...
Zou mij ook niets verwonderen dat het zolang zo laag blijft, Annetje, daar zal de ECB wel voor blijven zorgen. Het is volgens mij ook de enige manier om de gigantische schuldenberg van de landen ietwat in toom te houden, want die schuldenberg verminderen zie ik helaas niet gebeuren, ondanks dat dit het begin van de oplossing zou zijn. Kijk maar gewoon naar de vele stakingen als ze nog maar een halve euro plannen te besparen. Voor de mij resterende spaarcenten ben ik dan ook eind vorig jaar in termijnrekeningen op 5 à 10 jaar gevlucht (plan toch geen grote uitgaven te hebben in de volgende jaren) ... het verhaal van één vogel in de hand in plaats van 10 in lucht. Dit geeft mij alvast toch enige financiële gemoedsrust ... voor wat het waard is eens de schulden, inflatie en zeepbellen nog meer averij aanrichten.
Ik vrees dat het duivelse plan is om de uitstaande schulden te willen aanzuiveren/verminderen door enerzijds de spaarders te laten betalen voor het bewaren van hun spaarcenten. Op die manier verminderen ze traag maar zeker de schulden van wie geleend heeft en wie uitgeleend heeft wordt beetje bij beetje zijn centen afhandig gemaakt. Geruisloos. De inflatie zal dit proces dan gewoon nog versnellen ... Met uiteraard kapitaalcontroles om een bankrun te voorkomen. Geen fraai toekomstbeeld, maar het lijkt dat ze deze weg zijn ingeslagen.
Ik vrees dat het duivelse plan is om de uitstaande schulden te willen aanzuiveren/verminderen door enerzijds de spaarders te laten betalen voor het bewaren van hun spaarcenten. Op die manier verminderen ze traag maar zeker de schulden van wie geleend heeft en wie uitgeleend heeft wordt beetje bij beetje zijn centen afhandig gemaakt. Geruisloos. De inflatie zal dit proces dan gewoon nog versnellen ... Met uiteraard kapitaalcontroles om een bankrun te voorkomen. Geen fraai toekomstbeeld, maar het lijkt dat ze deze weg zijn ingeslagen.
Ik heb nog een kleine termijnrekening aan 3,58% op 10 jaar. Ik weet nog dat ik toen ook twijfelde of ik het wel zou doen omdat ik het een relatief lage rente vond Ondertussen is de RV wel gestegen van 15% naar 27%, nog 73% opwaartse marge voor de overheid
Ik heb echt geen idee hoe het zal evolueren; verder zakken? Of staat de rente volgend jaar op 5% door een of andere onvoorziene gebeurtenis? Wie zal het zeggen.
In plaats van proberen te voorspellen (en te gokken) probeer ik om er zo weinig mogelijk last van te hebben door zoveel mogelijk te spreiden in vanalles en nog wat.
Gisteren een nieuwe boormachine gekocht, ik zou eigenlijk eens moeten proberen om daarvan het rendement van te berekenen, volgens mij kan daar geen enkel aandeel aan tippen
Ik heb echt geen idee hoe het zal evolueren; verder zakken? Of staat de rente volgend jaar op 5% door een of andere onvoorziene gebeurtenis? Wie zal het zeggen.
In plaats van proberen te voorspellen (en te gokken) probeer ik om er zo weinig mogelijk last van te hebben door zoveel mogelijk te spreiden in vanalles en nog wat.
Gisteren een nieuwe boormachine gekocht, ik zou eigenlijk eens moeten proberen om daarvan het rendement van te berekenen, volgens mij kan daar geen enkel aandeel aan tippen
Als ik het me goed herinner zou de inflatie ook ongeveer even lang laag blijven (d.i. < 1%). Het was de uitleg van een Nederlander, en ik weet dat de Belgische inflatie de laatste maanden sterk afwijkt .
De reden is volgens hem eigenlijk te zoeken in de bevolkingspiramide die breder wordt tot de +/- 55-jarigen, vervolgens ongeveer op die breedte blijft tot +/- 40-jarigen, om dan terug geleidelijk aan te minderen. Het probleem zit volgens die man van ING-NL in de groep 40-55 jarigen, die plots heel andere vooruitzichten voor hun pensioen voorgeschoteld krijgen, en uit schrik alles gaan oppotten om zoveel mogelijk te kunnen sparen. Een van de redenen is ook dat juist deze groep het allemaal niet meer zo vertrouwd of ze nog wel pensioen gaan krijgen.
Volgens die man zit er maar 1 ding op, en dat is die groep systematisch loonsverhogingen toekennen, zodat ook zij het geld (zij het dan de extraatjes die ze krijgen) gaan uitgeven. Dit zou de motor moeten zijn om de economie terug aan te zwengelen....
De reden is volgens hem eigenlijk te zoeken in de bevolkingspiramide die breder wordt tot de +/- 55-jarigen, vervolgens ongeveer op die breedte blijft tot +/- 40-jarigen, om dan terug geleidelijk aan te minderen. Het probleem zit volgens die man van ING-NL in de groep 40-55 jarigen, die plots heel andere vooruitzichten voor hun pensioen voorgeschoteld krijgen, en uit schrik alles gaan oppotten om zoveel mogelijk te kunnen sparen. Een van de redenen is ook dat juist deze groep het allemaal niet meer zo vertrouwd of ze nog wel pensioen gaan krijgen.
Volgens die man zit er maar 1 ding op, en dat is die groep systematisch loonsverhogingen toekennen, zodat ook zij het geld (zij het dan de extraatjes die ze krijgen) gaan uitgeven. Dit zou de motor moeten zijn om de economie terug aan te zwengelen....
Daar zit misschien iets wel van in, maar wanneer gaan ze eindelijk es die lang beloofde belasting op arbeid verlagen?
De huidige regering, Michel op kop, had zich ten doel gesteld om zoveel mogelijk jobs te creëren, waar blijft die substantiële lastenverlaging?
En echt, termijnrekeningen, spaarrekeningen en allerhande Takken of van die spaarverzekeringen met een, voor de defensieve belegger beledigend lage intrest, daar zou ik ver van weg blijven, al was het maar om inderdaad dat slinkse plan om diegene die uitleende nog meer te laten bijdragen in het afbouwen van die staatsschuld.
De huidige regering, Michel op kop, had zich ten doel gesteld om zoveel mogelijk jobs te creëren, waar blijft die substantiële lastenverlaging?
En echt, termijnrekeningen, spaarrekeningen en allerhande Takken of van die spaarverzekeringen met een, voor de defensieve belegger beledigend lage intrest, daar zou ik ver van weg blijven, al was het maar om inderdaad dat slinkse plan om diegene die uitleende nog meer te laten bijdragen in het afbouwen van die staatsschuld.
Ik zin in termijnrekeningen bij MeDirect. Heb die over 3 jaar genomen omdat ik langer niet aandurf. Je moet in het achterhoofd houden dat je onder het Maltese beschermingsfonds valt en het niet zeker is of 'buitenlanders' (wij Belgen dan) zullen kunnen geniete van het garantiefonds in Malta!
Spelregels durven al eens gewijzigd te worden tijdens het spel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Spelregels durven al eens gewijzigd te worden tijdens het spel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kevva, gelieve CORRECTE informatie te verspreiden. De Belgische tak van MeDirect valt onder het BELGISCHE garantiestelsel sinds het verkrijgen van een BE licentie.
Dank u.
https://www.medirectbank.be/nl-be/over- ... -is-veilig
Depositogarantie tot € 100.000
Uw spaargeld bij MeDirect valt onder het Belgische depositogarantiestelsel. Dit garandeert tegoeden tot maximaal € 100.000 per persoon, per bank.
Dank u.
https://www.medirectbank.be/nl-be/over- ... -is-veilig
Depositogarantie tot € 100.000
Uw spaargeld bij MeDirect valt onder het Belgische depositogarantiestelsel. Dit garandeert tegoeden tot maximaal € 100.000 per persoon, per bank.
Die loonsverhogingingen mogen altijd komen, zit net in die doelgroep van 40-55 jarigen . Maar het klopt dat die groep het allemaal wat minder vertrouwt ... maar wat wil je als je al 30 jaar hoort dat het einde van de tunnel in zicht is (quod non), je tot 67 jaar moet gaan werken, de staatsschuld maar blijft stijgen, de interestvergoedingen gedecimeerd worden, de sociale zekerheid in haar voegen kraakt ... dat straalt allemaal weinig vertrouwen uit. Die groep zou stilaan de grootste kosten (huis, kinderen, studies) achter de rug moeten hebben. Maar in plaats van veel te spenderen vrees ik dat best veel mensen een spaarcent oppotten om later hun kinderen te kunnen helpen om bv. een stukje grond of eerste woonst te verwerven of simpelweg al hun rusthuis te kunnen betalen.annetje schreef: Volgens die man zit er maar 1 ding op, en dat is die groep systematisch loonsverhogingen toekennen, zodat ook zij het geld (zij het dan de extraatjes die ze krijgen) gaan uitgeven. Dit zou de motor moeten zijn om de economie terug aan te zwengelen....