Colruyt Collect and Go: Het kost meer dan je denkt
Re: Colruyt Collect and Go: Het kost meer dan je denkt
Mol is niet de enige winkel waar er grote verschillen zijn:
Heel groot prijsverschil tussen online collect and go en in de winkel van Colruyt. Sinds Maart 2016 is Colruyt hun prijspolicy voor collect and go veranderd. Dit is niet meer de goedkoopste prijs maar de goedkoopste prijs tov de andere online shops. Dus in de winkel scheelt de prijs een hoop...maar veel mensen die collect and go doen weten dit niet... Ik wist het ook niet.
GEWENSTE OPLOSSING
Zelfde prijzen als in de winkel
via:
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... nkel/35298
Sinds jaren doe ik mijn boodschappen bij Collect & Go en haal ik mijn boodschappen in Brasschaat af. Bijna iedere week bestel ik Cruesli 4 noten. Een paar weken geleden ging ik nog eens \'gewoon\' boodschappen doen. Het viel mij toen enorm op dat Cruesli 4 noten slechts 3 euro en nog wat kostte in plaats van 8 euro en nog wat via Collect & Go.\r\n \r\nIk informeerde bij een medewerker van Collect & Go en hij bevestigde dat Cruesli 4 noten eigenlijk maar 4,48 euro kost in plaats van de 9,19 die ik steeds betaalde (jawel, de prijzen zijn ondertussen al gestegen). Een enorm verschil! Dus zeker NIET de laagste prijs garantie.
GEWENSTE OPLOSSING
Trek het prijsbeleid tussen offline en online winkelen gelijk
Waardeverlies €500
via:
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... nkel/34870
Heel groot prijsverschil tussen online collect and go en in de winkel van Colruyt. Sinds Maart 2016 is Colruyt hun prijspolicy voor collect and go veranderd. Dit is niet meer de goedkoopste prijs maar de goedkoopste prijs tov de andere online shops. Dus in de winkel scheelt de prijs een hoop...maar veel mensen die collect and go doen weten dit niet... Ik wist het ook niet.
GEWENSTE OPLOSSING
Zelfde prijzen als in de winkel
via:
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... nkel/35298
Sinds jaren doe ik mijn boodschappen bij Collect & Go en haal ik mijn boodschappen in Brasschaat af. Bijna iedere week bestel ik Cruesli 4 noten. Een paar weken geleden ging ik nog eens \'gewoon\' boodschappen doen. Het viel mij toen enorm op dat Cruesli 4 noten slechts 3 euro en nog wat kostte in plaats van 8 euro en nog wat via Collect & Go.\r\n \r\nIk informeerde bij een medewerker van Collect & Go en hij bevestigde dat Cruesli 4 noten eigenlijk maar 4,48 euro kost in plaats van de 9,19 die ik steeds betaalde (jawel, de prijzen zijn ondertussen al gestegen). Een enorm verschil! Dus zeker NIET de laagste prijs garantie.
GEWENSTE OPLOSSING
Trek het prijsbeleid tussen offline en online winkelen gelijk
Waardeverlies €500
via:
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/ ... nkel/34870
Straf!
Wist dit ook niet. Heb vorig jaar veel miserie gehad omdat ze kortingen niet correct toepaste.
Doe nu soms een bestelling op drive.be van carrefour.
Via werk 5pct korting daar en daar krijg je ook vaak 10 euro korting bij aankoop van 100euro.
Ofwel bonuspunten tbv 10 euro....
En het is 10 min minder rijden voor mij!
Wist dit ook niet. Heb vorig jaar veel miserie gehad omdat ze kortingen niet correct toepaste.
Doe nu soms een bestelling op drive.be van carrefour.
Via werk 5pct korting daar en daar krijg je ook vaak 10 euro korting bij aankoop van 100euro.
Ofwel bonuspunten tbv 10 euro....
En het is 10 min minder rijden voor mij!
Hamsteren dan maar!Didymus schreef:Als notoir liefhebber van deze drank wil ik toch even opmerken dat de prijs bij Colruyt momenteel op een historisch dieptepunt staat.wouterb schreef:lipton Ice-Tea: in de winkel, 0,41€/blik; bij Collect and Go 0.65€/blik (in rode prijs notabene)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik ben nog niet in de Aldi geweest sinds ze daar ook merkproducten aanbieden, maar de kans is groot dat Colruyt die prijs zo laag zet, ofwel om net onder de prijs van Aldi te gaan als ze de Lipton nu ook aanbieden, ofwel om Aldi af te raden om nog meer merktproducten en dus ook Lipton Ice-Tea te gaan aanbieden (men maait de potentiële marge weg nog voor Aldi er aan kan verdienen).Didymus schreef:Als notoir liefhebber van deze drank wil ik toch even opmerken dat de prijs bij Colruyt momenteel op een historisch dieptepunt staat.wouterb schreef:lipton Ice-Tea: in de winkel, 0,41€/blik; bij Collect and Go 0.65€/blik (in rode prijs notabene)
wouterb: je kunt ook gewoon gaan winkelen bij een winkel die uit eigen initiatief producten lager prijst en die belonen voor dat goede gedrag door 1 cent meer te betalen dan bij een winkel die *volgt* op prijsverlagingen van andere winkels.
Winkels met laagsteprijsbeloftes zijn in het nadeel voor u als consument omdat ze steeds passief volgen en zelden uit eigen initiatief de prijs verlagen. Dergelijke winkels doen dat pas *nadat* een concurrent dat hen voor doet.
Stel bijvoorbeeld dat Colruyt werkt met maandcontracten bij hun melkleverancier terwijl Aldi een prijs afspreekt op jaarbasis. Aldi en Colruyt betalen 30 cent per liter melk. Aldi verkoopt u die aan 60 cent en Colruyt aan 59 cent. Plots crasht de internationale melkprijs doordat de Chinezen ineens minder melk nodig hebben. Aldi betaalt nog steeds 30 cent (jaarcontract) maar Colruyt koopt nu die melk aan 15 cent per liter. Verkoopprijs blijft 60 cent en 59 cent. Pas als Aldi zou besluiten om de melkprijs na afloop van dat jaarcontract te verlagen naar 50 cent, dan pas zal Colruyt haar prijs laten zakken naar 49 cent.
Winkels met laagsteprijsbeloftes zijn in het nadeel voor u als consument omdat ze steeds passief volgen en zelden uit eigen initiatief de prijs verlagen. Dergelijke winkels doen dat pas *nadat* een concurrent dat hen voor doet.
Stel bijvoorbeeld dat Colruyt werkt met maandcontracten bij hun melkleverancier terwijl Aldi een prijs afspreekt op jaarbasis. Aldi en Colruyt betalen 30 cent per liter melk. Aldi verkoopt u die aan 60 cent en Colruyt aan 59 cent. Plots crasht de internationale melkprijs doordat de Chinezen ineens minder melk nodig hebben. Aldi betaalt nog steeds 30 cent (jaarcontract) maar Colruyt koopt nu die melk aan 15 cent per liter. Verkoopprijs blijft 60 cent en 59 cent. Pas als Aldi zou besluiten om de melkprijs na afloop van dat jaarcontract te verlagen naar 50 cent, dan pas zal Colruyt haar prijs laten zakken naar 49 cent.
Heb ik ook al voorgehad met Wink, wel nog niet vervallen, maar die betalen die producten dan keurig terug. Of dat een goede strategie is voor hen om af en toe producten te leveren die op kortere termijn vervallen, weet ik niet. Als ze consequent producten leveren met vervaldatums ver in de toekomst, dan zal ik sneller geneigd zijn om ineens grotere bestellingen te plaatsen. Nu hou ik er rekening mee dat ik best niet ineens teveel insla...pisa schreef:Collect and Go heeft ook als serieus nadeel dat de producten er dikwijls dicht tegen hun vervaldag zitten.
Wat is daar mis mee dat sectoren door de vooruitgang efficiënter en met minder mensen georganiseerd kunnen worden? We kunnen de koeien ook terug manueel gaan melken, de patatten met een riek rooien, het graan met de dorsvlegel verwerken,...Spruitekop schreef:Inderdaad. En hopelijk komen er zo nog veel firma's naar België. Firma's die aan dumpingprijzen werken, werken met 'jobs-on-demand' zodat jij en jouw kinderen -met een full-time job- het moeilijk hebben om op het eind van de maand de eindjes aan elkaar te knopen.pastr schreef:Hopelijk komen die snel naar België (ik heb al gemerkt dat picnic.be is geregistreerd door de man achter picnic.nl...)
Het is als het varken... dat zoveel gaat vreten dat het volledig verzadigd is... dan sneller gaat vet te worden ... en dus sneller naar het slachthuis kan. 'mensen-dom'
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Tot jij die mens bent die ze niet meer nodig hebbenpastr schreef: Wat is daar mis mee dat sectoren door de vooruitgang efficiënter en met minder mensen georganiseerd kunnen worden? We kunnen de koeien ook terug manueel gaan melken, de patatten met een riek rooien, het graan met de dorsvlegel verwerken,...
Vooruitgang is niet altijd vooruitgang !
Dit topic is voor vele interessant, het is al verschillende keren bekeken en ook in mijn directe omgeving was dit bij niemand bekend.
Heeft er iemand een idee hoe dit bekend kan gemaakt worden bij het grote publiek?
Het lijkt me een mooi artikel voor bijv. een weekend krant in de consumenten rubriek. Een volle winkel kar uit de fysieke winkel vergelijken met dezelfde bestelling via Collect and Go. Ik heb de kranten al aangerschreven maar nog geen reactie gehad.
Op de website van Test-Aankoop staan ook al enkele vermeldingen van dezelfde praktijken bij andere Colruyt vestigingen maar ik weet niet hoe belangrijk/relevant dit is voor Test-Aankoop.
Colruyt mikt op de prijsbewuste klanten en net die klanten bedriegen ze toch op deze manier.
Uit hun FAQ pagina
Hoeveel kost de Collect&Go-service?
Voor het rondhalen, klaarzetten en afhandelen van je boodschappen rekent Collect&Go een servicekost van 5,50 euro aan, boven op de prijzen van de producten die je reserveert.
Heeft er iemand een idee hoe dit bekend kan gemaakt worden bij het grote publiek?
Het lijkt me een mooi artikel voor bijv. een weekend krant in de consumenten rubriek. Een volle winkel kar uit de fysieke winkel vergelijken met dezelfde bestelling via Collect and Go. Ik heb de kranten al aangerschreven maar nog geen reactie gehad.
Op de website van Test-Aankoop staan ook al enkele vermeldingen van dezelfde praktijken bij andere Colruyt vestigingen maar ik weet niet hoe belangrijk/relevant dit is voor Test-Aankoop.
Colruyt mikt op de prijsbewuste klanten en net die klanten bedriegen ze toch op deze manier.
Uit hun FAQ pagina
Hoeveel kost de Collect&Go-service?
Voor het rondhalen, klaarzetten en afhandelen van je boodschappen rekent Collect&Go een servicekost van 5,50 euro aan, boven op de prijzen van de producten die je reserveert.
Ik begrijp de commotie eerlijk gezegd niet. Op de website van Colruyt staat toch duidelijk dat ze de laagste prijzen garanderen in vergelijking met andere retailers met nationale en regionale afhaalpunten. Je moet Collect & Go dus vergelijken met Carrefour Drive, bijvoorbeeld.
Ik heb het net even gedaan voor enkele lukraak gekozen producten en Colruyt blijkt nog steeds de goedkoopste te zijn.
Daarbij, heb je ooit eens de prijzen vergeleken tussen Carrefour Drive en de fysieke winkels? Ook bij hen betaal je online meer.
Ik heb het net even gedaan voor enkele lukraak gekozen producten en Colruyt blijkt nog steeds de goedkoopste te zijn.
Daarbij, heb je ooit eens de prijzen vergeleken tussen Carrefour Drive en de fysieke winkels? Ook bij hen betaal je online meer.
Waarom zou je enkel vergelijken met andere e-shops? Het staat er misschien wel, maar ik ben zeker dat weinigen dit weten. Verdient idd meer media-aandacht. Sluwe tactiek van Colruyt.
@ Ellietje
Het klopt dat ze online vergelijken en ik geloof ook dat ze dan de goedkoopste zijn.
Maar nu komt het; uit interesse heb ik Carrefour Drive even bekeken. En daar staat het volgende op de website onder FAQ
Prijzen
Is winkelen op drive.be duurder?
Nee, winkelen op drive.be is niet duurder dan winkelen in 1 van onze winkels.
De prijs die je ziet bij de bevestiging van je bestelling, komt overeen met het bedrag op de dag van de afhaling. De betaling is onderworpen aan de algemene verkoopvoorwaarden, vermeld op het kasticket of de factuur.
Je betaalt € 4,50 voorbereidingskosten als je totale bestelling minder dan € 150 bedraagt.
Voor bestellingen van minimaal € 150 rekenen we geen voorbereidingskosten aan. ....
https://www.drive.be/nl/faq#cluster5
Dit is klaar en duidelijk, net hetgeen je verwacht. Zelf pakken in de winkel of bestellen is even duur. je betaald extra voor de luxe van de bestel service.
Het klopt dat ze online vergelijken en ik geloof ook dat ze dan de goedkoopste zijn.
Maar nu komt het; uit interesse heb ik Carrefour Drive even bekeken. En daar staat het volgende op de website onder FAQ
Prijzen
De prijs die je ziet bij de bevestiging van je bestelling, komt overeen met het bedrag op de dag van de afhaling. De betaling is onderworpen aan de algemene verkoopvoorwaarden, vermeld op het kasticket of de factuur.
Je betaalt € 4,50 voorbereidingskosten als je totale bestelling minder dan € 150 bedraagt.
Voor bestellingen van minimaal € 150 rekenen we geen voorbereidingskosten aan. ....
Dit is klaar en duidelijk, net hetgeen je verwacht. Zelf pakken in de winkel of bestellen is even duur. je betaald extra voor de luxe van de bestel service.
Carrefour werkt dan ook niet met LAAGSTE-PRIJSGARANTIE ! De prijzen van Carrefour zijn - (denk ik althans) - overal dezelfde, daar waar Colruyt met laagste prijsgarantie werkt (in de fysieke winkels) volgens de regionale prijsverschillen.wouterb schreef:@ Ellietje
Prijzen
Op de webshop die nationaal werkt geven ze de laagste prijs in vergelijking met andere nationale webshops.
Als je per se goedkoop gedient wil worden doe dan net als de rest van ons, ga de winkel binnen en haal de goedkopere producten uit de rekken !!!
Laatst gewijzigd door geebee op 15 juni 2016, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Mij heeft het keuzestress als ik 10 merken pasta in 17 verschillende verpakkingen wil vergelijken ... in die zin is winkelen in Aldi en Lidl een verademing. Ik slaag er dan ook in om op een drukkere zaterdagvoormiddag in deze beide supermarkten mijn aankopen te doen op minder dan 1 uur te doen ... dat zou mij in een Delhaize/Carrefour alvast niet lukken. En dan elke maand eens naar de Colruyt voor een beperkt aantal produkten die je er niet vind.
Ik zit hier te wachten op iemand die in de file staat dus beetje met mijn duimen aan het draaien en heb de rekening van de Colruyt van gisteren nu eens uit nieuwsgierigheid online vergeleken.
De verschillend zijn miniem. Het grootste gedeelte van de aankopen is de prijs identiek in de shop als online.
Bizar genoeg zijn sommige dingen niet online te krijgen : bv 700gr galletten van Destrooper.
3 van onze aankopen zijn goedkoper online, 2 schelen 50 cent en eentje scheelt 16 cent
15 producten zijn duurder online.
Gaat vooral om Boni producten : verschil variërend van 1 tot 18 cent
Bij de merkproducten zitten er alleen serieuze verschillen op hygiëne producten :
- > Nivea deo 11 cent per bus duurder en de winkelkorting van 20% wordt niét verrekend
- > Always 2 euro duurder en de P&G korting van 2 euro wordt niét verrekend (maw 4 euro duurder)
- > Persil wasgel : 1,96 per bus duurder en de winkelkorting van 25% wordt niet verrekend
- > Theramed tandpasta : 0,67 cent duurder enerzijds maar anderzijds online wel 40% korting vanaf 4 en in de winkel niet (kochten er 5). Dus hier zou online kopen goedkoper geweest zijn.
Los van alles krijg je online nog een potje tonijn twv van 3 euro en dat kregen we gisteren in de winkel niet.
Bottom line : ik zou àls we Collect & Go zouden gebruiken de hygiëne spullen toch nog steeds rechtstreeks in de winkel kopen.
De verschillend zijn miniem. Het grootste gedeelte van de aankopen is de prijs identiek in de shop als online.
Bizar genoeg zijn sommige dingen niet online te krijgen : bv 700gr galletten van Destrooper.
3 van onze aankopen zijn goedkoper online, 2 schelen 50 cent en eentje scheelt 16 cent
15 producten zijn duurder online.
Gaat vooral om Boni producten : verschil variërend van 1 tot 18 cent
Bij de merkproducten zitten er alleen serieuze verschillen op hygiëne producten :
- > Nivea deo 11 cent per bus duurder en de winkelkorting van 20% wordt niét verrekend
- > Always 2 euro duurder en de P&G korting van 2 euro wordt niét verrekend (maw 4 euro duurder)
- > Persil wasgel : 1,96 per bus duurder en de winkelkorting van 25% wordt niet verrekend
- > Theramed tandpasta : 0,67 cent duurder enerzijds maar anderzijds online wel 40% korting vanaf 4 en in de winkel niet (kochten er 5). Dus hier zou online kopen goedkoper geweest zijn.
Los van alles krijg je online nog een potje tonijn twv van 3 euro en dat kregen we gisteren in de winkel niet.
Bottom line : ik zou àls we Collect & Go zouden gebruiken de hygiëne spullen toch nog steeds rechtstreeks in de winkel kopen.
Laatst gewijzigd door Isedase op 15 juni 2016, 23:47, 2 keer totaal gewijzigd.