Colruyt Collect and Go: Het kost meer dan je denkt
Re: Colruyt Collect and Go: Het kost meer dan je denkt
vergelijken met gisteren is zinloos want vanaf vandaag zijn er andere kortingen.
@zeverare
Klopt, maar het is toch wel merkwaardig dat 1/6e goedkoper is en 5/6e duurder.
Zou sterk zijn dat het gisteren omgekeerd was.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Zou sterk zijn dat het gisteren omgekeerd was.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dit is exact wat ik in de toekomst zal doen, de winkel zelf binnen gaan.geebee schreef:
Carrefour werkt dan ook niet met LAAGSTE-PRIJSGARANTIE ! De prijzen van Carrefour zijn - (denk ik althans) - overal dezelfde, daar waar Colruyt met laagste prijsgarantie werkt (in de fysieke winkels) volgens de regionale prijsverschillen.
Op de webshop die nationaal werkt geven ze de laagste prijs in vergelijking met andere nationale webshops.
Als je per se goedkoop gedient wil worden doe dan net als de rest van ons, ga de winkel binnen en haal de goedkopere producten uit de rekken !!!
En door dit veel te delen hoop ik dat veel klanten hetzelfde doen.
Voor de duidelijkheid: Ik voer geen anti-Colruyt campagne. De huidige C&G prijzen strategie is sterk gecamoufleerd (oa door de service kost) voor de klanten en dat stoort me enorm.
kleine correctie : het gros van wat we kochten was prijs gelijk online en in winkel.TNTim schreef:@zeverare
Zou sterk zijn dat het gisteren omgekeerd was.
Ik heb alleen de 18 producten vermeld waar er wél een prijsverschil op zat.
Van de producten waar een prijsverschil op zat was 1/6e goedkoper en 5/6e duurder.
Lijkt me nog steeds verdacht.![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Lijkt me nog steeds verdacht.
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Ik heb ook een niet zo leuke ervaring met Colruyt, hoewel ik er wel een trouwe klant ben.
Ik koop zeer regelmatig Spa Reine in glazen flessen (bak met 12 stuks). De prijs in de Prik & Tik-drankencentrale in de buurt is al jaren 5,20 EUR (excl. leeggoed). Bij Colruyt bedraagt de winkelprijs voor hetzelfde product 6,47 EUR (excl. leeggoed). Wanneer ik een melding maak bij hun Rode Telefoon dat ik dit product elders goedkoper zag en een ingescand bewijs opstuur, bedanken ze mij voor de melding en passen ze hun prijs vrijwel meteen aan aan de Prik & Tik-prijs. Ik krijg bovendien nog eens een koringsbon van 1,25 EUR als dank voor mijn melding. Echter na ongeveer een week hanteren ze opnieuw hun oude prijs terwijl de Prik & Tik-prijs geen tijdelijke promoprijs is maar een permanente bodemprijs. Als ik even later opnieuw diezelfde melding maak, zelfde verhaal: tijdelijke verlaging, kortingsbon en even later opnieuw verhoging.
Colruyt schermt met haar troef van de laagste prijs te garanderen, maar hier spelen zehet spel toch niet zo proper. Ze weigeren hun prijs permanent te verlagen, hetgeen ze nochtans beloven in hun promotiefilmpjes. Na enkele meldingen heb ik het maar opgegeven en ik blijf mijn water bij Prik & Tik kopen. Ik hou hier toch een beetje een wrang gevoel aan over.
Ik koop zeer regelmatig Spa Reine in glazen flessen (bak met 12 stuks). De prijs in de Prik & Tik-drankencentrale in de buurt is al jaren 5,20 EUR (excl. leeggoed). Bij Colruyt bedraagt de winkelprijs voor hetzelfde product 6,47 EUR (excl. leeggoed). Wanneer ik een melding maak bij hun Rode Telefoon dat ik dit product elders goedkoper zag en een ingescand bewijs opstuur, bedanken ze mij voor de melding en passen ze hun prijs vrijwel meteen aan aan de Prik & Tik-prijs. Ik krijg bovendien nog eens een koringsbon van 1,25 EUR als dank voor mijn melding. Echter na ongeveer een week hanteren ze opnieuw hun oude prijs terwijl de Prik & Tik-prijs geen tijdelijke promoprijs is maar een permanente bodemprijs. Als ik even later opnieuw diezelfde melding maak, zelfde verhaal: tijdelijke verlaging, kortingsbon en even later opnieuw verhoging.
Colruyt schermt met haar troef van de laagste prijs te garanderen, maar hier spelen zehet spel toch niet zo proper. Ze weigeren hun prijs permanent te verlagen, hetgeen ze nochtans beloven in hun promotiefilmpjes. Na enkele meldingen heb ik het maar opgegeven en ik blijf mijn water bij Prik & Tik kopen. Ik hou hier toch een beetje een wrang gevoel aan over.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Wel weinig smaakvol (is persoonlijk natuurlijk)... en beladen met kalkHOL schreef:Ik koop mijn water steeds bij Pidpa ongeveer 4€ per 1000L. Goedkoper vindt ge nergens
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Ben ook bij Pidpa en ons water is zowat het minst kalkrijke in België; zeer zacht.
Om terug op topic te komen:
info van wrpint aangaf: winkel prijs Spa Reine in glazen flessen: 6,47€
Bij Collect & Go: 6,75€
Ik kan toch wel blind Chaudfontaine - Spa en Evian van elkaar onderscheiden. Ik drink ook kraantjeswater (als flessenwater op is en ik geen tijd heb gehad om naar de winkel te gaan). Ik onderscheid ook het kraantjeswater van bij mij thuis met dat van op het werk. Er zijn wel degelijk smaakverschillen.
@TNTim ik trek die 5/6 duurder producten niet in twijfel wel de producten die toch goedkoper zijn bij collect & go
Zelf heb ik toevallig vorige week eens kassaticket van de nieuwe okay in de buurt vergeleken met collect & go en slechts enkele producten waren een paar procent goedkoper, wel enkele serieus duurder, tot 45% en dat was niet eens een tijdelijke promotie.
Oorzaak is snel gevonden, Albert Hein in de buurt waar okay zijn prijzen aan aanpast en collect & go niet.
Maar de colruyt waar ik vroeger ging blijkbaar ook niet terwijl ik daar wel vanuit ging. Die Colruyt ligt wel iets verder maar toch, amper 6 km van Albert Hein (okay op 4km).
De laagste prijzen van de "streek", moet dus eigenlijk "buurt" zijn.
Zelf heb ik toevallig vorige week eens kassaticket van de nieuwe okay in de buurt vergeleken met collect & go en slechts enkele producten waren een paar procent goedkoper, wel enkele serieus duurder, tot 45% en dat was niet eens een tijdelijke promotie.
Oorzaak is snel gevonden, Albert Hein in de buurt waar okay zijn prijzen aan aanpast en collect & go niet.
Maar de colruyt waar ik vroeger ging blijkbaar ook niet terwijl ik daar wel vanuit ging. Die Colruyt ligt wel iets verder maar toch, amper 6 km van Albert Hein (okay op 4km).
De laagste prijzen van de "streek", moet dus eigenlijk "buurt" zijn.
vandaag artikel in het HLN op basis van de discussie op Spaargids...
Ik vind het niet terug. Heb je een link?veje schreef:vandaag artikel in het HLN op basis van de discussie op Spaargids...
Ik snap het probleem ook niet eerlijk gezegd, wat had je dan gedacht, dat ze gratis uw karretje gaan vullen terwijl je zelf in de zetel zit thuis?wouterb schreef:Om terug op topic te komen:
We hebben sinds een paar jaar ook een Colruyt-winkel in de buurt, toen we de C&G ontdekten was de prijs vergelijken het eerste wat we deden, en inderdaad, het komt (een stuk) duurder uit. Dus doen we onze boodschappen nog steeds zelf.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Denk dat het in de papieren versie is, vind ook niets online op hln.pisa schreef:Ik vind het niet terug. Heb je een link?veje schreef:vandaag artikel in het HLN op basis van de discussie op Spaargids...
Hier staat er wel een artikel van vandaag met verwijzing naar spaargids: http://www.lavenir.net/cnt/dmf20160617_ ... r-en-ligne