Sofina
TIP
Re: Sofina
Dank u voor uw studiewerk te delen Belca2. Moest ik zaols BertVW aandelen kopen voor mijn kinderen ( heb nog geen) zou ik beginnen met enkele holdings en ieder jaar een dividendaandeel toevoegen aan deze portefeuille zodat ze tegen dat ze van school zijn een mooi appeltje voor de dorst hebben.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
De enige reden waarom ik Sofina nu niet op dit moment zou aankopen is omdat ik vind dat ze wat hoog gewaardeerd staan.
Zou het niet gezonder zijn moesten ze nog eens onder de 100€ gaan, vooraleer verder op te klimmen?
Mss wachten tot de 23e...
Zou het niet gezonder zijn moesten ze nog eens onder de 100€ gaan, vooraleer verder op te klimmen?
Bedankt Belca!
Momenteel wacht ik ook nog een beetje om bij te kopen, maar vast en zeker één van mijn favorieten (samen met GimV)
Bij de vergelijking met pensioensparen mogen we natuurlijk het fiscaal voordeel (30%) niet vergeten...
Momenteel wacht ik ook nog een beetje om bij te kopen, maar vast en zeker één van mijn favorieten (samen met GimV)
Bij de vergelijking met pensioensparen mogen we natuurlijk het fiscaal voordeel (30%) niet vergeten...
Iemand de slotveiling gezien bij SOFINA!
Er werd met de camion gekocht mij gedacht.
Er werd met de camion gekocht mij gedacht.
Onder de 100 gaan? Begin 2014 waren ze volgens mij al es de 100 gepasseerd, maar of dat nu ooit nog gaat gebeuren met die massale kooplust in dat aandeel tegenwoordig dat betwijfel ik. Ik denk dat je dan toch nog heel lang zult moeten wachten, en ik zou dat niet doen, Sofina kan je zowat aan elke koers aankopen, ik zou het ook niet kopen als groeiaandeel, maar voor het dividend en het defensieve karakter.bertVW schreef:De enige reden waarom ik Sofina nu niet op dit moment zou aankopen is omdat ik vind dat ze wat hoog gewaardeerd staan.
Nu ik dit heer lees begin in ik ook goesting te krijgen in Sofina...
Gisteren was een goed koopmoment
Sofina koop je om niet meer te verkopen !
Zeer goede ingesteldheid Evita. Ik herinner mij nog dat U op voorhand aankondigde dat u op 90 euro ging kopen en dat ook deed op de bodem dus!evita schreef:Sofina koop je om niet meer te verkopen !
De meesten allez bijna allemaal komen met een berichtje ver na datum dat ze ingestapt zijn aan koers X of Y uiteraard dicht tegen de bodem.
Tot dus ver is het gewoon een idee dat is ontstaan door was de regering deed de laatste maanden,zeker nog niet iets dat ik effectief ga uitvoeren.Maar was nieuwsgierig naar jullie mening. Kon evengoed een heel dwaas idee zijn omdat ik iets over het hoofd zag.Belca2 schreef: Succes met je voornemen!
PS: Je kan eventueel je vermogen spreiden over verschillende holdings met eenzelfde historische evolutie. Ik denk daarbij aan BRED (wel enige overlap met SOFB), AvH en COMB (sterk geconcentreerd)
Door hun trackrecord dacht ik direct aan Sofina.Ik zou het sowieso alleen met een holding(s) doen,niet met GVV's ofzo. Ook geen mono-holding. Misschien dat TINC hier ook nog voor in aanmerking komt.
Dat zit je idd nog met de vraag of de spreiding met 1 holding genoeg is.Maar als je nu 3 holdings neemt...dat is dan 400 euro per holding.Dan lijkt mij het bedrag per holding ook weer (te) weinig.
Je kan ook Jaar1, Holding1 nemen voor €1200, Jaar2 = Holding2, Jaar3=Holding3.Denfi schreef:....Maar als je nu 3 holdings neemt...dat is dan 400 euro per holding.Dan lijkt mij het bedrag per holding ook weer (te) weinig.
En dan begint de cyclus opnieuw.
Hoe zou je het dan aanpakken met het dividend Belca2? Alle dividenden samenvoegen en dan in de holding steken die dat jaar aan de beurt is?
Inderdaad. Ontvangen dividenden samenvoegen bij opgespaard geld en dan de 'holding van het jaar' kopen. Succes.
Petit Forestier (verhuurder van koelwagens en onderdeel van Sofina) zou Fraikin (autoverhuurder) willen overnemen.
De Groof en KBC Securities trekken hun koopadviezen in en floep het aandeel zakt meer dan 3% weliswaar onder zeer laag volume.