DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dus je kan je buitenlandse betaalde dividend belasting toch terugkrijgen, ook bij DeGiro. Wat is dan het verschil met Binck dat aangehaald wordt?
Re: RE: Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Zit je niet in met de 1 EUR + 3% (max 10%) dividendfee die ze aftrekken in een CUSTODY?Inversor schreef:Uitlenen is een risico. Ik handel toch enkel in aandelen, geen derivaten en dividendaandelen zitten toch niet bij DeGiro.Djordy schreef:
Wat is de reden eigenlijk dat je voor de CUSTODY hebt gekozen?
Re: RE: Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Dat is de reden dat mijn dividendaandelen niet bij DeGiro zittenDjordy schreef:Zit je niet in met de 1 EUR + 3% (max 10%) dividendfee die ze aftrekken in een CUSTODY?Inversor schreef: Uitlenen is een risico. Ik handel toch enkel in aandelen, geen derivaten en dividendaandelen zitten toch niet bij DeGiro.

Hupsa, opgelost!
Ik zit momenteel wat door elkaar, maar bij Binck toch properder om je dividendaandelen te hebben. Hoewel het hier bijpompen van kleinere chunks van 150-500 euro toch telkens een 5-15 euro transactiekost is
Ik zit momenteel wat door elkaar, maar bij Binck toch properder om je dividendaandelen te hebben. Hoewel het hier bijpompen van kleinere chunks van 150-500 euro toch telkens een 5-15 euro transactiekost is

Heeft er trouwens iemand een idee of er interessante kapitalizerende ETF's bijzitten op de lijst van de gratis Tracker(ETFs) van de DEGIRO KERNSELECTIE?
Heb namelijk op naam van mijn petekindje een soort spaarboekje. Zou daar de komende 18 jaar in één brede, zeer gediversifierde (something global/s&p500 achtig) willen investeren. Moet dus best kapitalizerend zijn & in EUR.
Na mijn examens bekijk ik het eens, maar vraag het toch al eens
Heb namelijk op naam van mijn petekindje een soort spaarboekje. Zou daar de komende 18 jaar in één brede, zeer gediversifierde (something global/s&p500 achtig) willen investeren. Moet dus best kapitalizerend zijn & in EUR.
Na mijn examens bekijk ik het eens, maar vraag het toch al eens

Ik denk dat je best zelf eens je huiswerk maakt over wat je wilt en hierna gaat zoeken in de lijst met het ISIN nummer. Het is best wel een lange lijst en de kans is groot als je ctrl+F doet en je ISIN, dat die er in zit.
Ja, het zijn vooral distributiefondsen die er inzitten. Maar inderdaad! Nog 1 exaampje en we maken er werk van!Inversor schreef:Ik denk dat je best zelf eens je huiswerk maakt over wat je wilt en hierna gaat zoeken in de lijst met het ISIN nummer. Het is best wel een lange lijst en de kans is groot als je ctrl+F doet en je ISIN, dat die er in zit.

Echt een brute vraag, maar iemand die denkt de vragen te kunnen beantwoord van deze mail naar DEGIRO?
https://www.dropbox.com/s/era4j6qruem33 ... .docx?dl=0
https://www.dropbox.com/s/era4j6qruem33 ... .docx?dl=0
Die zal dat weten wanneer ik mijn ontvangen dividend op de nederlandse rekening aangeef in mijn belgische personenbelastng. Ik duid aan dat ik een Buitenlandse rekening heb & geef de nog niet belastte dividenden aan.TaalProf schreef:Hoe kan de fiscus hier weten dat jij in Nederland een dividend ontvangen hebt, als je het tenminste niet zélf aangeeft? Er is toch geen enkele informatie-overeenkomst daaromtrent tussen belgie en nederland?
Vanaf 1/1/2017 is er een volledige uitwisseling van bankgegevens tussen een groot aantal OESO-landen. Dus ook buiten Europa.
Die zal wel weten dat je een buitenlandse rekening hebt, maar als jij die dividenden niet aangeeft pleeg je fraude.TaalProf schreef:En als je dat nu per ongeluk vergeet aan te geven in jou belgische belastingsaangifte, hoe kan die dat dan weten?
Even voor we verder gaan: iemand die mijn casus kan oplossen?

september 2017 : over dividenden van 2016 en intresten van 2015 plus saldos van alle rekeningenannetje schreef:Vanaf 1/1/2017 is er een volledige uitwisseling van bankgegevens tussen een groot aantal OESO-landen. Dus ook buiten Europa.
voor nederland is er al jaren een gegevensuitwisseling tussen belgie en nederland ( in theorie althans, in de praktijk loopt dat wel eens in de soep )
ja, met gigaboetes
Iemand die eerlijk is geweest hoeft niets te vrezen
Waarom moeten wij zoveel belastingen in belgie betalen, door alle die lepaards die aan de belastingen trachten te ontsnappen
Iemand die eerlijk is geweest hoeft niets te vrezen
Waarom moeten wij zoveel belastingen in belgie betalen, door alle die lepaards die aan de belastingen trachten te ontsnappen
TaalProf schreef:Dus als ik aandelen heb bij degiro op de US-beurzen, en ook dividenden heb gekregen, dan weet de fiscus dat allemaal tot op de cent?
uiteraard
gevangenisstraffen tot 2 jaar. zwarte kapitalen verjaren zelfs niet meer
( er moet dringend geld in de staatskist komen )
http://www.dvp-law.com/documents/pdf/pp ... 042015.pdf
Ja. Al heb ik te horen gekregen dat ze vermoedelijk niet achter u gaan aangaan als het over peanuts gaat. Er is een automatische uitwisseling, maar ik denk niet dat er al een automatische verwerking van deze gegevens is. Maar ik vermoed dat dit slechts een kwestie van tijd is.