DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Mijn ped, dat zullen we maar door de vingers zien zeker haha
Oké, we zijn goed afgeweken, ik leg me erbij neer dat mijn vraag onbeantwoord blijft.
Eens overgeschakdeld naar non-custody valt dit probleem wel weg, dus dan zij het zo voor de moment!
EDIT: Vraag moet niet meer beantwoord worden. De dividendkostverwerking wordt geheven op het dividend verminderd met bronbelasitng.

Oké, we zijn goed afgeweken, ik leg me erbij neer dat mijn vraag onbeantwoord blijft.
Eens overgeschakdeld naar non-custody valt dit probleem wel weg, dus dan zij het zo voor de moment!
EDIT: Vraag moet niet meer beantwoord worden. De dividendkostverwerking wordt geheven op het dividend verminderd met bronbelasitng.
"Mijn ped, dat zullen we maar door de vingers zien zeker haha"
prof in Thailand moet geen nederlands kennen
paul schreef:"Mijn ped, dat zullen we maar door de vingers zien zeker haha"

Zijn account is verwijderd. (Hijzelf gedaan denk ik)
Ik vind dat je hier een zeer valid point aan haalt maat, mooi ! (heb me even bezig gehouden afgelopen 2 uur met de 26 paginas eens te doorlopen, vandaar dat ik er nu pas iets op zegTonijnbelegger schreef:https://www.google.com/googlefinance/di ... /#realtime" onclick="window.open(this.href);return false;Mark01 schreef: Ja, DeGiro biedt geen realtime koersen bij Custody maar die vind je zelfs gratis bij Goolge Finance en voor "het advies" of "de service" kies je toch ook geen pure online broker.
Dus niet allemaal realtime.
Dat is niet enkel een kwestie van "goedkoop", het is ook een kwestie van vertrouwen en ook van kwaliteit. Als uw redenering hout zou snijden, zou iedereen in de Aldi zijn inkopen doen. De kwaliteit is duidelijk minder bij DeGiro: je moet zelf dividenden gaan aangeven, de support is niet allesomvattend en als je niet oppast, worden je effecten uitgeleend zonder dat je hier eigenlijk een adequate vergoeding voor krijgt (zo vernam ik op dit forum dat Lynx je hier wel voor "beloond"). Veel vertrouwen heb ik er ook nog niet in, misschien ten onrechte maar het is er niet.Als DeGiro écht zoveel voordeliger is zou toch bijna iedereen bij hen een rekening hebben.
Bovendien wordt een product niet onmiddellijk door iedereen omarmd, dat vraagt tijd. Volgens de innovatietheorie van Rogers accepteert slechts een beperkt groepje innovators een nieuw product, terwijl de meerderheid afwacht. Als je weet dat slechts 14% van de beleggers dat doet via een online bank, dan kan je eigenlijk niet anders dan concluderen dat zelfs het fenomeen "internetbank" nog maar in de fase is van de early adopters, wat zou een prijsbreker als DeGiro dan doen bij de meerderheid?
Het is alleszins interessant dat DeGiro bestaat, aangezien het succes van dit bedrijf ervoor zou kunnen zorgden dat andere brokers hun prijzen gaan verlagen. Absoluut geen slechte zaak, want transactiekosten vreten aan het rendement en maken dat veel beleggers te laat aan "cut your losses" doen: men doet effecten niet graag weg met verlies en dan komen er nog eens transactiekosten bij die dat verlies verergeren.

Wat me ook opvalt, na het lezen van heel de draad sinds 2013, zijn we er wel uitgekomen hoe de dividendverwerking zit, de transactiekosten, het uitlenen van effecten en noem maar op.
Wat ik me nog afvraag (vooral gericht aan de huidige klanten bij DEGIRO): Houden jullie jullie verkopen binnen de 6 maanden bij?
m.a.w. bereiden jullie zich voor op het zelf berekenen en aangeven van de speculatietaks ?
Wat ik me nog afvraag (vooral gericht aan de huidige klanten bij DEGIRO): Houden jullie jullie verkopen binnen de 6 maanden bij?
m.a.w. bereiden jullie zich voor op het zelf berekenen en aangeven van de speculatietaks ?
Verder nog een klein overzichtje dat ik ergens vond in verband met het melden van een buitenlandse rekening (iets wat je als DEGIRO klant dus moet doen ! )
1. Meld tijdig uw buitenlandse rekening aan het CAP
Zie punt 3:
http://financien.belgium.be/nl/particul ... rekeningen
2. Hoe geef ik mijn buitenlandse rekening aan aan het CAP?
Zie punt 4:
Verklarende nota ter hulp van het invullen van onderstaand formulier:
https://www.nbb.be/doc/cr/cap/cap_buite ... 160422.pdf
Formulier nodig voor mededeling aan het CAP (indien niet Online eID-methode)
Hopelijk helpt dit enkele beginnelingen net zoals me zelf
1. Meld tijdig uw buitenlandse rekening aan het CAP
Zie punt 3:
2. Hoe geef ik mijn buitenlandse rekening aan aan het CAP?
Zie punt 4:
Verklarende nota ter hulp van het invullen van onderstaand formulier:
Formulier nodig voor mededeling aan het CAP (indien niet Online eID-methode)
Hopelijk helpt dit enkele beginnelingen net zoals me zelf

- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik wel, en dat kan iedereen best doen. Zelfs als ze de speculatietaks terugdraaien ga je het voor dit jaar (aangifte volgend jaar) zeker nog moeten ingeven.Djordy schreef:Wat me ook opvalt, na het lezen van heel de draad sinds 2013, zijn we er wel uitgekomen hoe de dividendverwerking zit, de transactiekosten, het uitlenen van effecten en noem maar op.
Binnenkort dan eens een excelleke makenGulden Draak schreef:
Ik wel, en dat kan iedereen best doen. Zelfs als ze de speculatietaks terugdraaien ga je het voor dit jaar (aangifte volgend jaar) zeker nog moeten ingeven.

Maak dit mee zeg! Mailtje gestuurd naar DEGIRO en telefoon gekregen! Wou samen met mij even mijn mail overlopen, die was op 5minuten klaar, nog kwartiertje vriendelijk gesprek extra gevoerd! Haalde enkele onderwerpen aan met de negatieve aspecten die DEGIRO haalt in de media, het uitlenen van klanten, belastingsaspecten.. Vriendelijke gast! De klantenservice gaat erop vooruit

ze zullen bij de giro wakker aan het worden zijn zeker, dat klanten'servies" heel belangrijk is.
Net zoals iemand met zijn klacht naar Testaankoop gaat en ze schrijven er iets over in hun ledenblaadje. Kans is groot dat het spel dan 'plots' vlug wordt opgelost
Net zoals iemand met zijn klacht naar Testaankoop gaat en ze schrijven er iets over in hun ledenblaadje. Kans is groot dat het spel dan 'plots' vlug wordt opgelost
Ik weiger deze principieel te betalen. Dus ik hou mijn aandelen langer bij. Iets dat statistisch gezien eerder in mijn voordeel is. Is de staat toch nog goed voor iets.Djordy schreef: Wat ik me nog afvraag (vooral gericht aan de huidige klanten bij DEGIRO): Houden jullie jullie verkopen binnen de 6 maanden bij?
Testaankoop zijn een zielige bende journalisten. Ooit een paar producten "beste uit de test" aangeschaft en uiteraard vodden mee gehad. Hun methodologie om iets te "meten" is bedenkelijk en hun partnerships zelfs dubieus (VDV, Defa,...). Ooit eens hun ledenadvies ingewonnen bij de aankoop van mijn woning en verder dan de klassieke richtlijnen (lening mag 1/3 van je inkomen etc etc je kent dat wel) kwam men niet. Mijn abonnement niet verlengd. Ze zijn een wolf in schapenvacht die als "merk" consumentenbescherming hebben, maar in feite zelf niet zuiver op de graat zijn. Daarna nog een tijdje gestalkt geweest met "interessante aanbiedingen", maar intussen hebben ze wel begrepen dat hun haring hier niet braadt...paul schreef:ze zullen bij de giro wakker aan het worden zijn zeker, dat klanten'servies" heel belangrijk is.
Goed voor bange consumenten wat minder bang te laten voelen, maar veel nut hebben ze niet. Ik denk niet dat iemand bij DeGiro zal wakker liggen van wat TA schrijft (tenzij het positief is, zoals met de Consumentenbond, dat zetten ze op hun website, maar is ook al even weinig zeggend, trap er niet in).
+1Inversor schreef:Ik weiger deze principieel te betalen. Dus ik hou mijn aandelen langer bij. Iets dat statistisch gezien eerder in mijn voordeel is. Is de staat toch nog goed voor iets.Djordy schreef: Wat ik me nog afvraag (vooral gericht aan de huidige klanten bij DEGIRO): Houden jullie jullie verkopen binnen de 6 maanden bij?
( denk dat de overgrote meederheid er zo over denkt )
-daarom dat het aantal beurstransacties kelderen
- aandelen zijn voor de langere termijn, het is juist DAT dat heerschap Peeters ons wou leren, daarom dat hij zijn symbooltaks heeft ingevoerd, die zelfs nog meer kost dan ze opbrengt ( men jaagt de mensen naar het buitenland , en daar moet men geen 0,27% beurstaks betalen ) Toch lief van dat heerschap dat hij zo bezorgt is om onze beleggingen
Ja absoluut, ik houdt ook alles bij voor zolang ik kan. Maar bij het openen van de DeGiro rekening een tijdje geleden, heb ik het platform eens getest met wat snelle trades, dus moet die natuurlijk wel aangeven. Bij Lynx heb ik er ook nog eentje met winst dus die moet ik er ook ergens induwen 

-
- Newbie
Als je bij degiro snel wil handelen (aankopen) dan moet je er wel permanent geld parkeren, want een overschrijving van belgie naar daar, duurt 2à3 dagen.