Bankonafhankelijke kredietkaart voordelig?
Re: Bankonafhankelijke kredietkaart voordelig?
Hoe is het mogelijktomd schreef: Moet eerlijk toegeven dat ik dat Beobank-verhaal toch een beetje ontransparant vind.
Ik hou niet zo van die cashbacks.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik heb een Brico Mastercard van Beo (dus NIET van Brico zelf), kost me 5 euro PER JAAR en ik krijg 2% op Brico uitgaven en 0,5% op alle andere uitgaven. Ik betaal OVERAL met die kaart in de eurozone waar ik kan, voor uitgaven die ik anders ook doe, en dat levert me gemiddeld rond de 5 euro op PER MAAND. (tot 350 euro per jaar max.)
Ik heb ook een Visa kaart bij Beobank waar ik voor internetaankopen 1% cashback krijg op het uittreksel van de daaropvolgende maand.
Na ontvangst van de maandafrekening heb ik ongeveer 3 weken om de uitgaven over te schrijven naar een Beobank rekening.
Waarom zou ik (zeker voor de eurozone) een kaart gebruiken die me niets opbrengt of die me bv. 20 euro per jaar kost ?
Buiten de eurozone raadpleeg ik dan de app Whatcard van onze eigenste Spaargids hier.
Dit bevestigt gewoon wat ik al eerder zei: Beobank is geschikt voor de intensieve kredietkaartgebruiker die weet wat-ie doet. Voor occassioneel gebruik is het helemaal niet gegarandeerd dat de cashback rendeert.
Bovendien is niet iedereen tuk op een kredietlijn geregistreerd bij de NBB; dat kan bv. in je nadeel spelen op het moment van een hypotheekaanvraag.
Bovendien is niet iedereen tuk op een kredietlijn geregistreerd bij de NBB; dat kan bv. in je nadeel spelen op het moment van een hypotheekaanvraag.
Hierin heb je gelijk.Didymus schreef:Dit bevestigt gewoon wat ik al eerder zei: Beobank is geschikt voor de intensieve kredietkaartgebruiker die weet wat-ie doet. Voor occassioneel gebruik is het helemaal niet gegarandeerd dat de cashback rendeert.
Bon bedankt voor jullie input.
Ik heb zonet een Europabank Mastercard aangevraagd.
Als dummie heb ik wel de indruk dat dit de beste optie is voor iemand die zo beperkt als mogelijk een kredietkaart wil gebruiken.
Mocht er toch een addertje onder het gras zitten, dan laat ik het hier nog weten.
Groeten
Tom
Ik heb zonet een Europabank Mastercard aangevraagd.
Als dummie heb ik wel de indruk dat dit de beste optie is voor iemand die zo beperkt als mogelijk een kredietkaart wil gebruiken.
Mocht er toch een addertje onder het gras zitten, dan laat ik het hier nog weten.
Groeten
Tom