Aandeel GIMV
TIP
Re: Aandeel GIMV
De koersdaling die we vandaag zien, heeft dit enkel te maken met het dividend of is er meer aan de hand?
Zo niet, lijkt me dit eentje om bij te kopen...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Het beleggersblaadje hernieuwt zijn verkoop advies na het dividend; wel met een flinke limiet
Zelf heb ik schrik dat het een GIMV "het beerputje" zal worden eens de ontvoogding van 'de staat ' een feit zal zijn.
"ze" hebben al één keer getracht de verkoop van de resterende 'staats' aandelen tegen te gaan om zo alles afgedekt te houden maar dat zal niet blijven lukken...er zijn centen nodig voor bv oosterweel.
Ik haal hier 2 stinkende potjes aan die naar boven kunnen komen op zijn optima's eens er geen politiekers meer actief kunnen wegen op de gimv.(in zoverre dit mogelijk zal zijn in dit landje.
-de investering in de sigaren over chocolade fabriek big in China van "straffe" hendrik Bogaert (die de ambtenaren ging leren werken maar zelf Vlaamse centen opsoupeert (moet je maar eens googlen hoe dit verhaal loopt....)
-Electrawinds van den Baard Keizer van Oostende; ook daar diende de gimv als bokskussen.
De huidige politieke klasse kan zo nogmaals afrekenen met de vorige bij verkoop gimv; zowel letterlijk als figuurlijk.
Ik verkocht; en wacht tot de potjes opengaan om opnieuw te kopen.
Zelf heb ik schrik dat het een GIMV "het beerputje" zal worden eens de ontvoogding van 'de staat ' een feit zal zijn.
"ze" hebben al één keer getracht de verkoop van de resterende 'staats' aandelen tegen te gaan om zo alles afgedekt te houden maar dat zal niet blijven lukken...er zijn centen nodig voor bv oosterweel.
Ik haal hier 2 stinkende potjes aan die naar boven kunnen komen op zijn optima's eens er geen politiekers meer actief kunnen wegen op de gimv.(in zoverre dit mogelijk zal zijn in dit landje.
-de investering in de sigaren over chocolade fabriek big in China van "straffe" hendrik Bogaert (die de ambtenaren ging leren werken maar zelf Vlaamse centen opsoupeert (moet je maar eens googlen hoe dit verhaal loopt....)
-Electrawinds van den Baard Keizer van Oostende; ook daar diende de gimv als bokskussen.
De huidige politieke klasse kan zo nogmaals afrekenen met de vorige bij verkoop gimv; zowel letterlijk als figuurlijk.
Ik verkocht; en wacht tot de potjes opengaan om opnieuw te kopen.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
De initiële waarde van het aandeel zou ongeveer 43,5€ zijn als ik me niet vergis.Matt01 schreef:De koersdaling die we vandaag zien, heeft dit enkel te maken met het dividend of is er meer aan de hand?
Traditiegetrouw noteren ze steeds met een premie tussen 5 a 10%.
48/49€ zou dus fair zijn indien dit aandeel je vertrouwen geniet.
Tijdens de beurscorrecties eerder dit jaar heeft het zich steeds stabiel gehouden,het herstelde zich zeer snel van dipjes.
In mijn ogen verdiend het zeker een plaats in ieders port vanwege zijn stabiliteit/dividendrendement.
Dat het nu zo zakt heeft idd te maken met het dividend,deze was ongeveer 5,1% ... Wat zich nu vertaald in de koers.
Geen zorgen,hersteld zich na een paar dagen weer ... Is momenteel een van de betere spaarboekjes zeg maar
Hier staat er vermeld dat er een dividend is van 1,84 euro netto: http://www.gimv.com/nl/investeerders/aandeel/dividend
Maar dan rekent men aan 25% RV. Het is toch 27% RV wat neer komt op een netto dividend van 1,7885 euro.
Foutje van GIMV, of zie ik iets over het hoofd?
Maar dan rekent men aan 25% RV. Het is toch 27% RV wat neer komt op een netto dividend van 1,7885 euro.
Foutje van GIMV, of zie ik iets over het hoofd?
Het bericht bespreekt de algemene vergadering van 2015. Toen was de RV nog 25%.
Thx voor de verduidelijking!
Wie het nog niet begrepen heeft: GIMV is te beschouwen als een gediversifieerd beleggingsfonds dat een mooi jaarlijks dividend uitkeert (ook aan de Vlaamse overheid). Jammer van de steeds maar stijgende RV die aan het netto-rendement vreet.
Na wat rekenwerk heb ik het aangedurfd om voor het knippen van de coupon wat aandelen, vrij van speculatietaks, te verkopen om deze dan terug te kopen ex-dividend vandaag. Gelukkig waren er meer verkopers aan het wachten op de ex-dividend dag (dank U beleggersblaadje). Of zou de speculatietaks hier iets mee te maken hebben: 33% van de winst en dan nog 27% op zijn eigen divdend, al belast via 33% winstbelasting, is toch van de pot gerukt!
Het is me gelukt om iets meer dan de brutto coupon uit het koersverschil te halen, na aftrek van kosten. RV 27% zit nu in 'My Pocket'... Nu de eventuele verkopen 6 maanden uitstellen, maar GIMV heeft nog genoeg potentieel naar boven toe en bij forse daling koop ik wat bij (voor de coupon héhé).
Na wat rekenwerk heb ik het aangedurfd om voor het knippen van de coupon wat aandelen, vrij van speculatietaks, te verkopen om deze dan terug te kopen ex-dividend vandaag. Gelukkig waren er meer verkopers aan het wachten op de ex-dividend dag (dank U beleggersblaadje). Of zou de speculatietaks hier iets mee te maken hebben: 33% van de winst en dan nog 27% op zijn eigen divdend, al belast via 33% winstbelasting, is toch van de pot gerukt!
Het is me gelukt om iets meer dan de brutto coupon uit het koersverschil te halen, na aftrek van kosten. RV 27% zit nu in 'My Pocket'... Nu de eventuele verkopen 6 maanden uitstellen, maar GIMV heeft nog genoeg potentieel naar boven toe en bij forse daling koop ik wat bij (voor de coupon héhé).
Waarde eigen vermogen 44.49 euro einde juni 2016.
Neemt een participatie van 40% in Mega International, een software en consultancy bedrijf. Financiële details worden niet gegeven.
Persbericht
De Tijd: Gimv stapt in softwarebedrijf Mega
Persbericht
De Tijd: Gimv stapt in softwarebedrijf Mega
Uitstekende Halfjaarresultaten dank zij recordinvesteringen.
NAV stijgt tot €46.83. De slotkoers gisteren was €48.50 - Het aandeel noteert terecht met een premie.
Er wordt geen specifiek dividend vooropgesteld, alleen dat de huidige dividendpolitiek zal voortgezet worden. Dat wordt dan €2.45 bruto. Ik reken niet op een aanpassing van het bedrag voor de verhoogde RV. Dat is de vorige keer evenmin gebeurd.
NAV stijgt tot €46.83. De slotkoers gisteren was €48.50 - Het aandeel noteert terecht met een premie.
Er wordt geen specifiek dividend vooropgesteld, alleen dat de huidige dividendpolitiek zal voortgezet worden. Dat wordt dan €2.45 bruto. Ik reken niet op een aanpassing van het bedrag voor de verhoogde RV. Dat is de vorige keer evenmin gebeurd.
@Belca en andere, is deze Holding koopwaardig volgens u?
Zou graag nog 1 of 2 belgisch Holdings willen inslaan
Zou graag nog 1 of 2 belgisch Holdings willen inslaan
De holding op zich is zeker goed, maar aan deze koers zou ik niet kopen. Op dit moment noteert hij pet een premie, maar hij moet ook nog of is nog aan het "zaaien". Deze waarde zegt volgens mij dus niet zoveel.
Nog meningen?
Nog meningen?
GIMV is continu aan het zaaien en aan het oogsten. Alleen de verhouding verandert al naar gelang de omstandigheden en opportuniteiten. De toekomst is dus altijd onzeker, maar GIMV heeft een meer dan behoorlijke trackrecord, met consequent flinke premie's bij het oogsten (uitstappen).
De conservatieve waardering van de belangen door GIMV wordt gereflecteerd in de (bescheiden) premie op de aandelenkoers.
Deze holding is meer een dividendaandeel dan een groeier. Het grootste deel van de winsten wordt uitgekeerd als dividend en dat dividendrendement is structureel hoog. Het staat ook nu nog op zo'n 5%.
GIMV staat bij mij op "houden".
De conservatieve waardering van de belangen door GIMV wordt gereflecteerd in de (bescheiden) premie op de aandelenkoers.
Deze holding is meer een dividendaandeel dan een groeier. Het grootste deel van de winsten wordt uitgekeerd als dividend en dat dividendrendement is structureel hoog. Het staat ook nu nog op zo'n 5%.
GIMV staat bij mij op "houden".
Vorige week ingestapt aan 48 euro.
Mijn eerste holding. Ik heb na de stijging van donderdag op de beurs zo wat 30% verkocht van mijn portefeuille.
Bedoeling is om wat meer zekerheid in te bouwen door wat holdings toe te voegen.
Mijn eerste holding. Ik heb na de stijging van donderdag op de beurs zo wat 30% verkocht van mijn portefeuille.
Bedoeling is om wat meer zekerheid in te bouwen door wat holdings toe te voegen.