Tijdsprokkels
Re: Tijdsprokkels
Vandaag weer een goede sprokkel te spotten in het artikel "goudkoorts neemt ook toe in België" :
"Goud- en zilver zijn al het hele jaar fors aan het stijgen, maar sinds de brexit kregen de koersen van beide edelmetalen nog een extra duw in de rug. Sinds het Britse referendum op 23 juni steeg goud met 28 procent, zilver met 44 procent. "
Denk dat ze jaarbegin verwarren met 23/06
"Goud- en zilver zijn al het hele jaar fors aan het stijgen, maar sinds de brexit kregen de koersen van beide edelmetalen nog een extra duw in de rug. Sinds het Britse referendum op 23 juni steeg goud met 28 procent, zilver met 44 procent. "
Denk dat ze jaarbegin verwarren met 23/06
Onzintitel in De Tijd: 'Pensioenspaarder verloor al 375 euro'. Nonsens. Alle pensioenspaarders zijn verschillend. Sommigen sparen al lang, anderen nog maar pas, de een spaart het maximum, de ander wat minder en ze sparen dan nog allemaal via verschillende fondsen. Dus DE pensioenspaarder bestaat niet en je kunt niet berekenen hoeveel die al heeft gewonnen of verloren.
Vandaag in De Tijd een artikel over de holding kortingen, die gehalveerd zouden zijn. Daarin deze merkwaardige berekening voor Sofina:
Met dergelijke cijfers begrijp ik dat de kortingen sterk teruggevallen zijn.
Zie draad holdings voor de correcte cijfers.
https://eservices.minfin.fgov.be/portal ... en/welcome
Waarschijnlijk een doctor in de germaanse filologie die die tekst geschreven heeft
"Door het deerde geplande driemaandelijks IT-onderhoud dit jaar zullen alle e-services van de FOD Financiën met inbegrip van Tax-on-web, MyMinfin, Intervat en Biztax niet beschikbaar zijn vanaf saterdag "
En wij moeten dan aanvaarden dat dergelijke pipos ons belastingen juist berekenen
Alles schaat goet zou Di Rupo zeggen
Waarschijnlijk een doctor in de germaanse filologie die die tekst geschreven heeft
"Door het deerde geplande driemaandelijks IT-onderhoud dit jaar zullen alle e-services van de FOD Financiën met inbegrip van Tax-on-web, MyMinfin, Intervat en Biztax niet beschikbaar zijn vanaf saterdag "
En wij moeten dan aanvaarden dat dergelijke pipos ons belastingen juist berekenen
Alles schaat goet zou Di Rupo zeggen
Hoe is het weer in Thailand nu ?
Die kan ik nog begrijpen, daar is men gewoon een 2'tje vergeten (2.2% ipv 22.2%). Maar inderdaad, bij proeflezen zou dit opgemerkt moeten geweest zijn.Belca2 schreef:Vandaag in De Tijd een artikel over de holding kortingen, die gehalveerd zouden zijn. Daarin deze merkwaardige berekening voor Sofina:
@Poldermol: ik denk niet dat het gewoon een verstrooidheid was: er waren nog andere kortingen (o.a. Brederode) verkeerd berekend in die tabel en al deze verkeerde cijfers worden later gebruikt om de gemiddelde korting te berekenen.
Ondertussen werd de tabel de volgende dag rechtgezet Sofina noteert met korting van 22% (woensdag 3 augustus blz 24)
Ondertussen werd de tabel de volgende dag rechtgezet Sofina noteert met korting van 22% (woensdag 3 augustus blz 24)
Door een misverstand is een verkeerd artikel gepubliceerd. Dit interview bevat enkele nuances in vergelijking met het oorspronkelijke artikel.
Bron:
http://www.tijd.be/politiek_economie/be ... 1473842909
Het oorspronkelijke artikel was een commentaarstuk dat in opdracht van de N-VA van het internet is gehaald. De titel van het commentaarstuk was: "N-VA houdt niet langer vast aan de doelstelling van een begroting in evenwicht tegen het einde van de regeerperiode in 2018". Dit artikel heeft niet lang op internet gestaan.
De media weet al lang dat N-VA niet vasthoudt aan een begroting in evenwicht, ze mogen het enkel niet zeggen.
Bron:
http://www.tijd.be/politiek_economie/be ... 1473842909
Het oorspronkelijke artikel was een commentaarstuk dat in opdracht van de N-VA van het internet is gehaald. De titel van het commentaarstuk was: "N-VA houdt niet langer vast aan de doelstelling van een begroting in evenwicht tegen het einde van de regeerperiode in 2018". Dit artikel heeft niet lang op internet gestaan.
De media weet al lang dat N-VA niet vasthoudt aan een begroting in evenwicht, ze mogen het enkel niet zeggen.
klopt Yaris had dit vanmorgen ook gezien.
De journalisten zullen blijkbaar al niet meer mogen schrijven wat ze willen
Re: begroting 2017
citeer
Berichtdoor Yaris » Vandaag 09:17
Vreemd. Dat artikel over Bart De Wever stond een uur geleden nog als hoofdartikel op de site van De Tijd samen met een commentaar waar al 7 reacties op gepost waren en nu is er geen spoor meer van te bekennen. Censuur door de N-VA?
Edit: het artikel staat er terug maar met een andere titel en een licht andere inhoud, zonder de nadruk op zijn uitspraak over een begroting in evenwicht. De interviewer zal het "verkeerd geïnterpreteerd hebben."
De journalisten zullen blijkbaar al niet meer mogen schrijven wat ze willen
Re: begroting 2017
citeer
Berichtdoor Yaris » Vandaag 09:17
Vreemd. Dat artikel over Bart De Wever stond een uur geleden nog als hoofdartikel op de site van De Tijd samen met een commentaar waar al 7 reacties op gepost waren en nu is er geen spoor meer van te bekennen. Censuur door de N-VA?
Edit: het artikel staat er terug maar met een andere titel en een licht andere inhoud, zonder de nadruk op zijn uitspraak over een begroting in evenwicht. De interviewer zal het "verkeerd geïnterpreteerd hebben."
-
- VIP member
- Contacteer:
Hebben ze bijna nooit gemogen. Herinner me nochtans 1 uitzondering: De Standaard in de periode De Smaele (was van Aalst, had het te druk met zijn andere bedrijven).paul schreef:De journalisten zullen blijkbaar al niet meer mogen schrijven wat ze willen
Bron: Manu Ruys Een levensverhaal, Lannoo 1999
Vandaag (blz 19): Vijfde windmolenpark op zee.... met een schets van de ligging:
Daaronder een foto van een windmolenpark met als onderschrift:
Het windmolenpark van C-Power. Vanaf 2018 komens iets dichter bij de kust 183 windturbines van Rentel....
De Britse kust?
Daaronder een foto van een windmolenpark met als onderschrift:
Het windmolenpark van C-Power. Vanaf 2018 komens iets dichter bij de kust 183 windturbines van Rentel....
De Britse kust?
Vandaag in De Tijd blz 4: Voorstel CD&V treft veel meer bedrijven dan beleggers
Geen wonder dat bij dergelijke rekenkunde men de verkeerde conclusies treft....De mediaanwaarde van die aandelenportefeuille bedroeg 9.500 euro. Dat wil zeggen dat 5,5 procent van de gezinnen een portefeuille had die meer waard was dan 9.500 euro en evenveel huishoudens een portefeuille hadden die minder waard was.
In de zin ervoor (op internet toch) staat dat slechts 11% van de gezinnen beursgenoteerde aandelen hebben dus ik zie de fout niet.
Wel nemen ze enkel beursgenoteerde aandelen mee, dus beleggingsfondsen, gestructureerde producten, ... worden blijkbaar niet geviseerd.
Wel nemen ze enkel beursgenoteerde aandelen mee, dus beleggingsfondsen, gestructureerde producten, ... worden blijkbaar niet geviseerd.
@zeverare: je hebt gelijk. ik heb te vlug en selectief gelezen en gereageerd. Als verzachtende omstandigheid kan ik aanbrengen dat "de" gezinnen de indruk wekt dat het om alle gezinnen gaat. Beter ware geweest "die gezinnen".
Een grove inschatting leert dat het toch nog altijd om 175000 gezinnen gaat. Niet te verwaarlozen zou ik dan denken.
175000~= de helft van [(11000000inwoners / 3.5 leden per gezin) @ 11%]
Een grove inschatting leert dat het toch nog altijd om 175000 gezinnen gaat. Niet te verwaarlozen zou ik dan denken.
175000~= de helft van [(11000000inwoners / 3.5 leden per gezin) @ 11%]
Gespot in de bijlage "Horloges" van Sabato (De Tijd, zaterdag 22 oktober):
Gelukkig staat er in de tekst (blz 22) nog ter verduidelijking:
Gelukkig staat er in de tekst (blz 22) nog ter verduidelijking:
..Dat is twee maal zo streng als de norm...