Holdings
TIP
Re: Holdings
First pacific is ook het gaspedaal aan het indrukken. Weer meer dan 3% erbij.
Zijn er nog meningen over Eurazeo op de huidige koers dan hoor ik deze graag.
@Joost1000Joost1000 schreef:Zijn er nog meningen over Eurazeo op de huidige koers dan hoor ik deze graag.
Eurazeo verkoopt regelmatig bedrijven die 2 a 3 keer hoger liggen dan de boekwaarde. Getuige het recent verkochte Foncia.
Enige nadeel dat ik kan vinden dat ze redelijk zwaar in Europcar zitten.
Diene Luxempart is ook op kousenvoeten stillekes aan het vertrekken.
Erg rustig qua koersontwikkeling de laatste dagen in de "Holdings".
Ge moet nu niet verwachten dat ze allemaal een sprong naar omhoog gaan maken he zoals Compagnie du bois sauvage.Joost1000 schreef:Erg rustig qua koersontwikkeling de laatste dagen in de "Holdings".
Financiere de l'odet instappen mij gedacht. TelecomItalia vliegt naar omhoog en op zijn beurt gevolgd door Vivendi!
Bolloré bedoel je?laeka schreef:Financiere de l'odet instappen mij gedacht. TelecomItalia vliegt naar omhoog en op zijn beurt gevolgd door Vivendi!
Mijn gedacht, heb je die aankoopvolumes gezien?
Financiere de l'odet is de holding boven Bollore. Ik kies altijd de hoogste holding in rang.Maxwell35 schreef:Bolloré bedoel je?laeka schreef:Financiere de l'odet instappen mij gedacht. TelecomItalia vliegt naar omhoog en op zijn beurt gevolgd door Vivendi!
Mijn gedacht, heb je die aankoopvolumes gezien?
http://www.bloomberg.com/quote/INDF:IJ
Gaat loeiend hard he. Dit is 1 van de belangrijkste aandelen van First Pacific!
Gaat loeiend hard he. Dit is 1 van de belangrijkste aandelen van First Pacific!
Sapec! Welk feest is hier aan de gang??? Ik kan geen nieuws vinden. Meer dan 10% erbij onder hoog volume.
Vandaag in De Tijd: Holdingkorting gehalveerd.
De bijgaande grafiek bevat enkele storende fouten o.a. dat Sofina slechts een korting van 2.2% zou hebben.
Hieronder vindt u de gecorrigeerde gegevens:
De bijgaande grafiek bevat enkele storende fouten o.a. dat Sofina slechts een korting van 2.2% zou hebben.
Hieronder vindt u de gecorrigeerde gegevens:
akkoord voor Sofina - rekenfout in het artikel, maar voor Brederode was de Tijd wel juist.
39,5 * 1,37 = 54,16
39,5 * 1,37 = 54,16
@VTEC: niet akkoord. Ik bereken de korting tov de IW als (54.16 - 39.5)/ 54.16 = 27.07%
dan zie je dat 27% korting op deze waarde de huidige koers oplevert: 54.16 * 0.73 = 39.5
dan zie je dat 27% korting op deze waarde de huidige koers oplevert: 54.16 * 0.73 = 39.5
Je gebuikt boekwaarde en intrinsieke waarde wel door elkaar. Bij Sofina gebruik je bv. de boekwaarde, bij AvH de "intrinsieke waarde" (boekwaarde daar was zo'n €78 eind 2015). Misschien ligt de "intrinsieke waarde" bij Sofina ook hoger dan de boekwaarde, dat weten we niet.