Brederode
TIP
Re: Brederode
Den deze is ook weer geruisloos naar de 40 euro aan het stijgen. Sst..iedereen slaapt niemand wakker maken.
Brederode zelf heeft al een tijd lang geen aandelen meer ingekocht.
Joost1000 schreef:Brederode zelf heeft al een tijd lang geen aandelen meer ingekocht.
In maart gestopt dacht ik uit het hoofd maar sinds de laatste weken is Brederode weer op dreef na de terugval.
Klopt dat ze in maart zijn gestopt met het inkopen van eigen aandelen.
Ben benieuwd naar de intrinsieke waarde per eind juni (bekendmaking begin september), daar ze ook geen kwartaal rapportages meer geven.
Ben benieuwd naar de intrinsieke waarde per eind juni (bekendmaking begin september), daar ze ook geen kwartaal rapportages meer geven.
De Q2 cijfers van Shell zijn ronduit dra-ma-tisch.Mocht ik brederode zijn met de wetenschap dat olie een gestrande asset is zou ik vandaag nog die aandelen dumpen nu het nog kan tegen een redelijke prijs.
Carnaygee schreef:De Q2 cijfers van Shell zijn ronduit dra-ma-tisch.Mocht ik brederode zijn met de wetenschap dat olie een gestrande asset is zou ik vandaag nog die aandelen dumpen nu het nog kan tegen een redelijke prijs.
Die van TOTAL zijn heel wat beter.
De een doet het iets minder slecht dan de andere maar de koers gaat nergens heen.Total staat nog op hetzelfde niveau als in 2009 .Idem shelllaeka schreef:Carnaygee schreef:De Q2 cijfers van Shell zijn ronduit dra-ma-tisch.Mocht ik brederode zijn met de wetenschap dat olie een gestrande asset is zou ik vandaag nog die aandelen dumpen nu het nog kan tegen een redelijke prijs.
Die van TOTAL zijn heel wat beter.
Het is niet omdat ze op nog op hetzelfde niveau staan dat het een slechte belegging was. Je vergeet dat hun dividenden herbelegd werden. En die opbrengst stijgt exponentieel. Brederode profiteert hier zeker van.Carnaygee schreef:...Total staat nog op hetzelfde niveau als in 2009 .Idem shell
Als ze die olie aandelen nog lang gaan bijhouden zal die'exponentiele opbrengst' snel wegsmelten, vandaar nu beter te gelde maken en niet te wachten totdat die assets effectief gestrand zijn.De Boèls de Frères de Rockefellers de Buffetts van deze wereld -én zelfs de saoedi's -zijn al tot dat inzicht gekomen .Nu brederode nog?Belca2 schreef:Het is niet omdat ze op nog op hetzelfde niveau staan dat het een slechte belegging was. Je vergeet dat hun dividenden herbelegd werden. En die opbrengst stijgt exponentieel. Brederode profiteert hier zeker van.Carnaygee schreef:...Total staat nog op hetzelfde niveau als in 2009 .Idem shell
Carnaygee schreef: Als ze die olie aandelen nog lang gaan bijhouden zal die'exponentiele opbrengst' snel wegsmelten, vandaar nu beter te gelde maken en niet te wachten totdat die assets effectief gestrand zijn.De Boèls de Frères de Rockefellers de Buffetts van deze wereld -én zelfs de saoedi's -zijn al tot dat inzicht gekomen .Nu brederode nog?
Dat ze die olieaandelen maar rap buiten kegelen. Dat dividend is toch niet houdbaar.
Dat is vermoedelijk juist. Ik las deze week noglaeka schreef:...Dat dividend is toch niet houdbaar...
cfr De Tijd, Woensdag 27 juli, blz 24....BP gaat wel extra kredieten aan en zal nog activa afstoten om het dividend op peil te houden...
Dat gaat duidelijk de verkeerde richting op. Maar ondertussen hebben we er wel van geprofiteerd.
Eindelijk door de muur van 40€?
We hebben nog wat in te halen op bijvoorbeeld Sofina en Luxempart.
Wat zou volgens u de hogere koers verantwoorden?
Toename van de intrinsieke waarde.