Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik gebruik de cijfers uit de tabel van De Tijd en daar is alleen sprake van de Intrinsieke Waarde (IW). Dit cijfer komt inderdaad wel ~overeen met het gepubliceerde Eigen Vermogen in het Jaarverslag (€154.89)jens_dev schreef:Je gebuikt boekwaarde en intrinsieke waarde wel door elkaar. Bij Sofina gebruik je bv. de boekwaarde, bij AvH de "intrinsieke waarde" ....
Gericht aan De Tijd dan (:
Inconsistente werkwijze daar.
Inconsistente werkwijze daar.
Vraag mij af hoe ze bij de TIJD aan die waarde komen? De meeste hebben nog geen halfjaarverslag ingediend en ondertussen kan er veel veranderd zijn in de portefeuille sinds 31/12/2015.
de Tijd heeft de cijfers ondertussen gecorrigeerd
Weinig effect op de koersen van de holdings vandaag. Meestal als de TIJD afkomt met zulke ronkende titels krijgen de aandelen in dit geval holdings een oplawaai.Belca2 schreef:Vandaag in De Tijd: Holdingkorting gehalveerd.
De bijgaande grafiek bevat enkele storende fouten o.a. dat Sofina slechts een korting van 2.2% zou hebben.
Hieronder vindt u de gecorrigeerde gegevens:
Spijtig!
Ja ik zat ook klaar maar er komen nog kansen genoeg denk ik.JW1 schreef:Spijtig!
Welke uit de niet mono holdings vinden jullie eigenlijk het meest "ondergewaardeerd"?
Ik neig zelf naar Sofina, de schone slaapster is wel wakker geworden de laatste paar jaar, maar ik vind 120€ nog niet echt een koopje.
Ik neig zelf naar Sofina, de schone slaapster is wel wakker geworden de laatste paar jaar, maar ik vind 120€ nog niet echt een koopje.
GBL en Bois Sauvage denk ik. Maar heb zelf enkel Tubize qua holdings.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Sofina vind ik veruit de meest interessante holding, maar dan wil ik wel een décôte van min. 30%. Ik pas dus even.
Heb op dit moment in bezit: Altamir, Brederode, HBM Healthcare, Luxempart, Quest for Growth.
Wacht op een goed instap moment voor: Eurazeo en Sofina.
Vandaag is een correctie gepubliceerd voor de Holding kortingen (blz 24). De foute informative was te wijten aan de zetduivel
Interessanter: in de marge van dit artikel een commentaar over Sofina. KBC Securities heeft zijn aanbeveling verlaagd van 'opbouwen' naar 'bijhouden' maar het koersdoel verhoogd naar €120. De hoofdreden is het belang in Flipkart dat aan waarde verliest door de aggressieve opkomst van Amazon en andere locale rivalen.
Interessanter: in de marge van dit artikel een commentaar over Sofina. KBC Securities heeft zijn aanbeveling verlaagd van 'opbouwen' naar 'bijhouden' maar het koersdoel verhoogd naar €120. De hoofdreden is het belang in Flipkart dat aan waarde verliest door de aggressieve opkomst van Amazon en andere locale rivalen.
Vraag mij nog altijd af waar ze de intrinsieke waarde vandaan halen bij bvb. Compagnie du bois sauvage?
Volgens KBC securities bedraagt die 425 euro, volgens de tijd 369 euro en volgens Degroof Petarcam ongeveer 335 euro.
Voor elk wat wils dus. De banken gooien er duidelijk met hun klak naar.
Volgens KBC securities bedraagt die 425 euro, volgens de tijd 369 euro en volgens Degroof Petarcam ongeveer 335 euro.
Voor elk wat wils dus. De banken gooien er duidelijk met hun klak naar.
KBC past zeer hoge multiples van beursgenoteerde chocoladeproducenten toe op de niet-genoteerde van Bois Sauvage. Mondelez deed onlangs een bod op de Amerikaanse chocoladeproducent Hershey. Reden genoeg voor KBC om die multiples te extrapoleren naar het chocoladegedeelte van Bois Sauvage en het koersdoel te verhogen. Ik ga totaal niet mee in zulke redeneringen.
Camellia al terug verkocht?Joost1000 schreef:Heb op dit moment in bezit: Altamir, Brederode, HBM Healthcare, Luxempart, Quest for Growth.