Hoe in goud beleggen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe in goud beleggen ?
Ik wil een deel van mijn geld in goud beleggen.
Nu was mijn vraag wat is hiervoor de beste manier en hoe koop ik dit dan best aan ?
Blijkbaar bestaan er ook trackers zoals ETFS Physical Gold, iShares COMEX Gold Trust, ETFS Gold Bullion Securities. Dit leek mij wel interessant.
Nu was mijn vraag wat is hiervoor de beste manier en hoe koop ik dit dan best aan ?
Blijkbaar bestaan er ook trackers zoals ETFS Physical Gold, iShares COMEX Gold Trust, ETFS Gold Bullion Securities. Dit leek mij wel interessant.
Re: Hoe in goud beleggen ?
Ik denk dat een tracker in fysiek goud het gemakkelijkst is.
De 'beste' manier daar kan ik niet op antwoorden. Ik weet dat er een aantal forumleden pas 100% gerust zijn als ze zelf het goud bezitten. Indien je zo iemand bent, moet je munten van goud kopen...
De 'beste' manier daar kan ik niet op antwoorden. Ik weet dat er een aantal forumleden pas 100% gerust zijn als ze zelf het goud bezitten. Indien je zo iemand bent, moet je munten van goud kopen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Fysiek goud is wat mij betreft nog steeds het beste.
koop het dan in schijfjes, en eerst moeten je het eerste schijfje in handen hebben voordat je het volgende koopt.
Sommige van die pipos durven wel eens failliet gaan
Sommige van die pipos durven wel eens failliet gaan
Het hangt af van de reden waarom je in goud wil beleggen.
Als diversificatie of als speculatieve belegging of als verzekering tegen extreme gebeurtenissen...
Alleen in het laatste geval lijkt mij fysiek goud zinvol?
Als diversificatie of als speculatieve belegging of als verzekering tegen extreme gebeurtenissen...
Ik wil gewoon geld dat op mijn spaarrekening staat voor een deel in goud beleggen.
Geld dat ik voorlopig niet nodig heb.
Fysiek goud hoeft dat zeker niet te zijn voor mij.
Geld dat ik voorlopig niet nodig heb.
Fysiek goud hoeft dat zeker niet te zijn voor mij.
Een effectenrekening ergens openen, bij een bank naar jouw keuze. Na de procedure rond is, geld overzetten naar je effectenrekening en vervolgens kan je aankopen.
Als je specifiek die of die tracker wilt, of dat fonds, kan je beter eerst uitzoeken als de bank die je in gedachten had deze wel aanbied.
Als je specifiek die of die tracker wilt, of dat fonds, kan je beter eerst uitzoeken als de bank die je in gedachten had deze wel aanbied.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Fysiek Goud is ook erg plezant om aan iemand cadeau te doen.JW1 schreef:Het hangt af van de reden waarom je in goud wil beleggen.

Ik heb de keuze tussen Argenta of Rabobank of Binck.
Waarom zou je een extra risico nemen door iets anders te kopen dan fysiek goud?
Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartement . Enige probleem is waar fysiek goud verstoppen ? Ik pieker me rot ....een tuin heb ik dan niet meer
In een bos verstoppen is tegenwoordig ook te riskant geworden . Gisteren nog eens een flinke wandeling gaan maken . Voor een kennis die al enkele jaren was overleden , hadden ze bij een prachtige eik in het bos een mooie gedenkplaats gemaakt . Daar hadden ze zijn assen uitgestrooid en een kruisje hoog in de eik gehangen.Ook een bloemenperkje aangelegd ....maar nu is plots de prachtige eik en een stuk van dat bos verdwenen . De grond ook helemaal omgewoeld door graafwerktuigen .Als je daar ook wat goud in de grond had steken ... regelmatig worden bossen uitgedund door kapping .

In een bos verstoppen is tegenwoordig ook te riskant geworden . Gisteren nog eens een flinke wandeling gaan maken . Voor een kennis die al enkele jaren was overleden , hadden ze bij een prachtige eik in het bos een mooie gedenkplaats gemaakt . Daar hadden ze zijn assen uitgestrooid en een kruisje hoog in de eik gehangen.Ook een bloemenperkje aangelegd ....maar nu is plots de prachtige eik en een stuk van dat bos verdwenen . De grond ook helemaal omgewoeld door graafwerktuigen .Als je daar ook wat goud in de grond had steken ... regelmatig worden bossen uitgedund door kapping .
Laatst gewijzigd door Coike op 7 augustus 2016, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is er mis met een kluis in een bank? Ik zou goud sowieso nooit ergens "verstoppen" op een plek die voor iedereen toegankelijk is. Het is maar genoeg dat iemand je ziet terwijl je het aan het verstoppen bent en later terugkomt om het op te graven. Ik heb ooit eens in de krant gelezen over iemand die zijn vrouw vermoord had en het lijk 's nachts in een bos wilde begraven. Hij werd door de politie betrapt terwijl hij de put aan het graven was.
Ik zit tegenwoordig alleen nog bij Argenta , maar volgens mij hebben ze daar geen kluisjes . En nu alweer terug van bank veranderen , doe ik niet meer .Misschien het goud maar verkopen en gewoon op een rekening bij Argenta zetten . Goud op een appartement bewaren ...zou dan toch niet rustig meer kunnen slapen 

@Coike,
Je kan probleemloos bij een grootbank een kluis huren en toch bij Argenta blijven.
Die grootbank vraagt dan alleen maar dat je een gratis zicht- of spaarrekening opent, waarop je op tijd je huur van je kluis overschrijft.
Het is op een uurtje geregeld, en zoals Yaris zegt: je slaap hoef je er dan niet meer voor te laten.
Grootbanken hebben nog massa's lege kluisjes en kluizen van in de tijd van de effecten op papier en de couponnetjes-treinen.
Je kan probleemloos bij een grootbank een kluis huren en toch bij Argenta blijven.
Die grootbank vraagt dan alleen maar dat je een gratis zicht- of spaarrekening opent, waarop je op tijd je huur van je kluis overschrijft.
Het is op een uurtje geregeld, en zoals Yaris zegt: je slaap hoef je er dan niet meer voor te laten.
Grootbanken hebben nog massa's lege kluisjes en kluizen van in de tijd van de effecten op papier en de couponnetjes-treinen.
Ik denk dat ze bij Argenta wel kluizen verhuren hoor (en anders bij een grootbank). Goud trackers denk ik dan eerder van niet.
En iets super waardevols in je appartement.. Koop dan enkele nepschilderijen met een aantal gekleurde vierhoeken in. Niemand ziet het verschil tussen die van 20€ en die van enkele miljoenen. Dump je goudstaven vervolgens in je aquarium onder wat zand/kiezel. Als men inbreekt nemen ze die nep schilderijen wel mee.
En iets super waardevols in je appartement.. Koop dan enkele nepschilderijen met een aantal gekleurde vierhoeken in. Niemand ziet het verschil tussen die van 20€ en die van enkele miljoenen. Dump je goudstaven vervolgens in je aquarium onder wat zand/kiezel. Als men inbreekt nemen ze die nep schilderijen wel mee.