zelf aankopen fondsen of aandelen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
zelf aankopen fondsen of aandelen
Zou zelf willen beginnen met beleggingen aan te kopen voor min 100 eur /maand.Mij lijkt Rabobank het goedkoopst.ING vraagt voor beleggingsplan na 1 jaar voor effectenrekening 14,75 eur.Of zijn er betere alternatieven ...
Re: zelf aankopen fondsen of aandelen
Naast rabobank, een aantal die best interessant kunnen zijn:
Keytrade bank
MeDirect
DeGiro
Lynx
BinckBank
Naast aandelen en fondsen kan je mssh ook trackers bekijken.
Keytrade bank
MeDirect
DeGiro
Lynx
BinckBank
Naast aandelen en fondsen kan je mssh ook trackers bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Keytrade heb jij bij het Keyplan keuze uit 40 fondsen. Voor sommigen moet je bij andere aanbieders instapkosten betalen. Dit kan al vanaf 25 euro/maand. En als je je Keyplan 5 jaar houdt, zijn de kosten 0 euro. Anders 9,95 euro per fonds als je vroeger uitstapt.
Koop je andere fondsen bij Keytrade, of buiten het Keyplan om, dan betaal je ook 9,95 euro per fonds (instapkosten).
Zelf heb ik een mix van Keyplan en Rabobank.
Koop je andere fondsen bij Keytrade, of buiten het Keyplan om, dan betaal je ook 9,95 euro per fonds (instapkosten).
Zelf heb ik een mix van Keyplan en Rabobank.
Bij MeDirect vind je ook een heleboel fondsen waar je geen instap/uitstapkosten op moet betalen! Dacht ook dat de minimum instap 100 euro was voor individuele fondsen.
Effectenrekening is er ook gratis. Als ik het goed heb is dit ook zo bij Rabobank. Zelf gebruik ik Medirect en Keytrade.
Effectenrekening is er ook gratis. Als ik het goed heb is dit ook zo bij Rabobank. Zelf gebruik ik Medirect en Keytrade.
Nadeel bij Rabobank is dat je geen automatische opdracht kan invoeren van bvb. 100€/maand aankoop. Je moet het zelf altijd manueel invoeren. Op zich geen probleem, maar dan moet je de discipline hebben om daadwerkelijk iedere maand online in te loggen en je aankoop doen. Optie 2 is dat je alleen aankoopt bij dipjes, maar dit is dan de koers timen, waar je het risico loopt om telkens achter de feiten aan te hollen. 

Met 100€ per maand is Keyplan de beste optie.
Je kan direct spreiden over een paar fondsen, en je hebt geen kosten.
Bij beperkte bedragen zijn de kosten zeker niet verwaarloosbaar.
Maar, je moet eerst voor jezelf uitmaken hoe lang je die centen kan missen!
Als dat minder dan 5 jaar is, dan moet je van de beurs weg blijven.
Wat wil je met die centen doen binnen een paar jaar?
Je kan direct spreiden over een paar fondsen, en je hebt geen kosten.
Bij beperkte bedragen zijn de kosten zeker niet verwaarloosbaar.
Maar, je moet eerst voor jezelf uitmaken hoe lang je die centen kan missen!
Als dat minder dan 5 jaar is, dan moet je van de beurs weg blijven.
Wat wil je met die centen doen binnen een paar jaar?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik gebruik zelf binckbank.
Ik zou zelf nooit maandelijks 500 euro beleggen omdat je dan onnodig geld kwijt speelt aan transactiekosten. Ik pot op tot ik net onder grens van 2.500 zodat ik maar eenmalig die 7.25€ moet betalen in plaats van 5 x 7.25€. Weet niet wat de tariefschalen bij andere brokers zijn.
Ik zou zelf nooit maandelijks 500 euro beleggen omdat je dan onnodig geld kwijt speelt aan transactiekosten. Ik pot op tot ik net onder grens van 2.500 zodat ik maar eenmalig die 7.25€ moet betalen in plaats van 5 x 7.25€. Weet niet wat de tariefschalen bij andere brokers zijn.
sinds een paar maanden betaal je geen instapkosten meer voor fondsen bij binck boven 500€!
Wat is het verschil tussen aankopen van aandelen bij deze banken: Medirect, Binckbank, Bolero? Of andere . . .
Qwa kosten en dergelijke . . .
Qwa kosten en dergelijke . . .
Als je de tarieflijsten gaat vergelijken, zal je merken dat de ene kosten aanrekent voor het innen van een buitenlands dividend. De andere voor een kapitaalverhoging enz. Ook de kosten per aankoop kunnen verschillen.
Onlangs heeft er in de Tijd een vergelijking gestaan, maar ik kan ze niet meer vinden.
Onlangs heeft er in de Tijd een vergelijking gestaan, maar ik kan ze niet meer vinden.
Kan je bij Keytrade de fondsen die Mijn Kapitaal voorstelt ook elke mand kopen via een plan? Bij Me Direct kan je de Mixer of Flexer via een doorlopende opdracht elke maand kopen dit wordt dan proportioneel verdeeld.
Lukt dit bij andere instellingen ook?
Lukt dit bij andere instellingen ook?
Voor zover ik weet is het enkel medirect die dit in een plan aanbiedt.in het keyplan van keytrade zitten wel enkele van de mijn kapitaal fondsen, maar niet allemaal.
Etf trackers zijn heel erg populair bij beginners en erg veilig en goedkoop.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Ja ... de bewijzen van veilig wil ik ook wel eens zien. Ze zijn voor zover ik weet redelijk volatiel. En in tijden van een stierenmarkt lijkt alles wel veilig ... laat ons even kijken hoeveel vertrouwen jullie hebben bij de eerstvolgende correctie en crash.