Waar gratis kredietkaarten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Waar gratis kredietkaarten?
Ik heb ook lang gedacht dat winkeliers geen kosten mochten aanrekenen bij betaling met visa maar ze doen het bijna allemaal. Het is voor hen ook echt wel een dure bedoening.
Ik betaal bij beobank 5euro.
Verdien ik dubbel en dik terug via cashbacks
Bovendien heb je zo'n 3 weken de tijd om je uitgaven van de vorige maand in één keer zonder interest terug te betalen, en hoef je zelfs geen zichtrekening te hebben bij Beobank. Dat vind ik toch heel klantvriendelijk.voodoo schreef:Ik betaal bij beobank 5euro.
Zo heb ik bv een afrekening van mijn uitgaven van 10 juni tot 10 juli gekregen en die moet ik vereffenen tegen 1 augustus. Dus een uitgave op 10 juni moet eigenlijk maar betaald worden eind augustus. Ik hou wel de uitgaven bij via een app op de smartphone.
http://netto.tijd.be/verzekeren/Verzeke ... 1468793347
De aanbieders van kredietkaarten laten niet na te wijzen op de voordelen die daaraan vasthangen, vooral in de vorm van allerlei verzekeringen. Maar goedkoop en ruim verzekerd gaan niet samen.
De aanbieders van kredietkaarten laten niet na te wijzen op de voordelen die daaraan vasthangen, vooral in de vorm van allerlei verzekeringen. Maar goedkoop en ruim verzekerd gaan niet samen.
Dat zal dan niet legaal zijn. Ik lees hier: als u wilt betalen met een kredietkaart, mag de winkelier geen vergoeding vragen.bartgo schreef:Ik heb ook lang gedacht dat winkeliers geen kosten mochten aanrekenen bij betaling met visa maar ze doen het bijna allemaal. Het is voor hen ook echt wel een dure bedoening.
Volharden in de boosheid heet dat dus...ldwjr schreef:Dat zal dan niet legaal zijn. Ik lees hier: als u wilt betalen met een kredietkaart, mag de winkelier geen vergoeding vragen.bartgo schreef:Ik heb ook lang gedacht dat winkeliers geen kosten mochten aanrekenen bij betaling met visa maar ze doen het bijna allemaal. Het is voor hen ook echt wel een dure bedoening.
In die andere discussie ook al gezet:
https://mypaymentsolution.be/adminV3/Co ... 090703.pdf
En toch blijven volhouden "omdat ik dat ergens gelezen heb" dat het niet mag...Indien de Handelaar aan de Kaarthouder bij de
aanbieding van een Kaart een prijsverschil, heffing,
voorwaarde, verplichting of speciale waarborg zou
opleggen, zal die voldoende zichtbaar geafficheerd
zijn vóór de initiatie van de Betalingstransactie, en
zal die in verhouding staan tot de vergoeding die
de Handelaar betaalt voor de verwerking van zijn
Betalingstransacties.
Waar gratis kredietkaarten?
Bon. De banken zeggen dat een winkelier geen vergoeding mag vragen voor het gebruik van een kredietkaart.
Inversor is het er niet mee eens.
En daar laat ik het bij.
En daar laat ik het bij.
-
- Newbie
argenta, record, keytrade....alemaal gratis visa
Re: RE: Waar gratis kredietkaarten?
Worldline is het er ook niet mee eens :-)ldwjr schreef:Bon. De banken zeggen dat een winkelier geen vergoeding mag vragen voor het gebruik van een kredietkaart.
En daar laat ik het bij.
Klopt het dat VISA een uitstervend ras is in België? Mijn collega wist mij te vertellen dat banken massaal afwillen van VISA, de reden daarvoor wist hij zelf niet.
Banken zouden volgens hem liever Mastercard aanbieden en sommigen vervangen gewoon VISA door Mastercard (bv. bij verlies, vervaldatum, ...) onder het mom dat het voor de klant hetzelfde is.
Lijkt me toch wel vreemd?
Banken zouden volgens hem liever Mastercard aanbieden en sommigen vervangen gewoon VISA door Mastercard (bv. bij verlies, vervaldatum, ...) onder het mom dat het voor de klant hetzelfde is.
Lijkt me toch wel vreemd?
Goede vraag Kevva. Destijds mijn Argenta Visa ook vervangen gezien door Mastercard.
Indertijd werd me gezegd dat Argenta de overschakeling maakte omdat Visa meer kosten zou aanrekenen.
Daarom werd de omschakeling naar Mastercard bij Argenta gedaan.
Lijkt me dat dit voor andere banken ook een motivatie kan zijn.
Daarom werd de omschakeling naar Mastercard bij Argenta gedaan.
Lijkt me dat dit voor andere banken ook een motivatie kan zijn.
Argenta geeft (nu) idd een mastercard, geen visa. Keytrade geeft wel gratis een Visa kaart.
Maar wereldwijd wordt Visa wél aanvaard, terwijl Mastercard dikwijls problemen geeft in verre (vakantie)landen.
Toen Argenta van Visa overschakelde naar Mastercard, heb ik om die reden elders een (gratis) Visakaart bijgenomen, hoewel ik eigenlijk in eigen land weinig nood heb aan 2 kredietkaarten.
Toen Argenta van Visa overschakelde naar Mastercard, heb ik om die reden elders een (gratis) Visakaart bijgenomen, hoewel ik eigenlijk in eigen land weinig nood heb aan 2 kredietkaarten.
-
- Newbie
- Contacteer: