Levenslange gegarandeerde rente op tak21 onzeker...
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Levenslange gegarandeerde rente op tak21 onzeker...
Nav het artikel op spaargids:
"AXA slikt rentebelofte in voor Crest20":
https://www.spaargids.be/sparen/axa-ban ... est20.html
Weet iemand wat er nu juist in die wet staat, wat een 'te hoge rentevoet is en of dit ook gevolgen kan hebben voor First Rekening van Ethias en Integrale tak21 met hun hoge gegarandeerde rentevoet die levenslang geldt ?
Lijkt mij weeral de zoveelste contractbreuk van deze regering...ze zitten weer in de zakken van de gewone man...een klein beetje geluk voor de gewone man is hem blijkbaar weeral niet meer gegund...
"AXA slikt rentebelofte in voor Crest20":
https://www.spaargids.be/sparen/axa-ban ... est20.html
Weet iemand wat er nu juist in die wet staat, wat een 'te hoge rentevoet is en of dit ook gevolgen kan hebben voor First Rekening van Ethias en Integrale tak21 met hun hoge gegarandeerde rentevoet die levenslang geldt ?
Lijkt mij weeral de zoveelste contractbreuk van deze regering...ze zitten weer in de zakken van de gewone man...een klein beetje geluk voor de gewone man is hem blijkbaar weeral niet meer gegund...
Re: Levenslange gegarandeerde rente op tak21 onzeker...
Lijkt mij veleer contractbreuk door de verzekeringsmaatschappij, aangestuurd door hun gelobby.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit is de zoveelste witteboordencriminaliteit van de banken.
Allemaal als dank voor de belastingbetalers die de banken gered hebben na de bankencrisis.
Met belastingbetalers bedoel ik niet de grote bedrijven dus want die betalen geen belastingen.
@lola 123 en @Ardennois hebben gelijk dit is contractbreuk.
Contractbreuk is het paradepaardje van de witteboordencriminelen die ons land zogezegd besturen.
Dat hebben de mensen die zonnepanelen geplaatst hebben (om ons land en onze netbeheerders te behouden voor torenhoge boetes van Europa) wel ondervonden. Alleen hebben die een nieuwe naam uitgevonden voor contractbreuk namelijk prosumententarief.
Alles wordt duurder de witteboordencriminelen, die wij hebben verkozen, bestelen en bedriegen ons langs alle kanten.
In volle crisis, als de begrotingstekorten in de miljarden lopen, is het ineens toch wel zeer dringend om de de F-16's te vervangen zeker.
Negatieve intresten zijn niet veraf bij onze vrienden de banken. Zij krijgen toch GRATIS geld zoveel ze willen van Europa, geld dat ze bij belastingbetalers gehaald hebben.
Afrekening bij de volgende verkiezingen jongens (en meisjes)!
Allemaal als dank voor de belastingbetalers die de banken gered hebben na de bankencrisis.
Met belastingbetalers bedoel ik niet de grote bedrijven dus want die betalen geen belastingen.

@lola 123 en @Ardennois hebben gelijk dit is contractbreuk.
Contractbreuk is het paradepaardje van de witteboordencriminelen die ons land zogezegd besturen.
Dat hebben de mensen die zonnepanelen geplaatst hebben (om ons land en onze netbeheerders te behouden voor torenhoge boetes van Europa) wel ondervonden. Alleen hebben die een nieuwe naam uitgevonden voor contractbreuk namelijk prosumententarief.
Alles wordt duurder de witteboordencriminelen, die wij hebben verkozen, bestelen en bedriegen ons langs alle kanten.
In volle crisis, als de begrotingstekorten in de miljarden lopen, is het ineens toch wel zeer dringend om de de F-16's te vervangen zeker.

Negatieve intresten zijn niet veraf bij onze vrienden de banken. Zij krijgen toch GRATIS geld zoveel ze willen van Europa, geld dat ze bij belastingbetalers gehaald hebben.
Afrekening bij de volgende verkiezingen jongens (en meisjes)!

Het was maar om te lachen. ..
-
- Newbie
steeds meer banken (lees : financiele instelingen) beginnen deze formules af te bauwen.
zie ook:
https://www.test-aankoop.be/geld/spaarr ... xa-is-dood
http://album.gva.be/foto/Cartoons/id888 ... 4-original
https://www.test-aankoop.be/geld/spaarr ... xa-is-dood
En welke zijn dat dan ? ik ken er geen andere buiten AXA (zie hierboven). Of wat bedoel je eigenlijk met je post...steeds meer banken (lees : financiele instelingen) beginnen deze formules af te bauwen.
http://album.gva.be/foto/Cartoons/id888 ... 4-original
Laatst gewijzigd door lola123 op 19 augustus 2016, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets. Dat is een post van een oude bekende wannabe trol uit Thailand. Gewoon negeren.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heeft er al iemand zijn afrekening gekregen dit jaar voor tak 21 van Integrale 786 ?
Peeters gaat 1 en ander onderzoeken...:
http://netto.tijd.be/sparen/Peeters_nee ... 1471682652
http://netto.tijd.be/sparen/Peeters_nee ... 1471682652
Zijdelings gerelateerd aan dit topic:
Ik herinner me dat al bijna 10 jaar (*) geleden een bankier me waarschuwde dat ook banken het recht hebben een hypotheek vervroegd op te eisen / het contract te verbreken. Net zoals wij allemaal doen wanneer we gaan shoppen voor een neerwaartse herziening. Ik lachte dat toen weg, maar toen ik het checkte met een 2e persoon, bleek het wel correct.
Wat AXA nu doet komt daar enigszins mee overeen. EEn lopende overeenkomst gewoon stopzetten, eventueel met in acht neming van een bepaalde boeteclausule.
Het valt te vrezen dat als teveel hypotheekrentes onder nul gaan, banken ook deze gaan opzeggen. En netjes een paar maanden wederbeleggingsvergoeding uitbetalen. Kan je niet betalen of vind je elders geen goede nieuwe hypotheek, pech, dan zal uw huis noodgedwongen verkocht worden. De vastgoedmarkt in België is redelijk stevig en stabiel, dus banken nemen weinig risico indien ze zich aan zo'n spelletje blufpoker zouden wagen.
Ik zou 10 jaar na datum wel graag nog eens bevestigd (of ontkend) zien dat zoiets kan.
(*): Want ik vertelde het aan m'n toenmalige collega's, en ik herinner mij nog hun hoongelach.
Ik herinner me dat al bijna 10 jaar (*) geleden een bankier me waarschuwde dat ook banken het recht hebben een hypotheek vervroegd op te eisen / het contract te verbreken. Net zoals wij allemaal doen wanneer we gaan shoppen voor een neerwaartse herziening. Ik lachte dat toen weg, maar toen ik het checkte met een 2e persoon, bleek het wel correct.
Wat AXA nu doet komt daar enigszins mee overeen. EEn lopende overeenkomst gewoon stopzetten, eventueel met in acht neming van een bepaalde boeteclausule.
Het valt te vrezen dat als teveel hypotheekrentes onder nul gaan, banken ook deze gaan opzeggen. En netjes een paar maanden wederbeleggingsvergoeding uitbetalen. Kan je niet betalen of vind je elders geen goede nieuwe hypotheek, pech, dan zal uw huis noodgedwongen verkocht worden. De vastgoedmarkt in België is redelijk stevig en stabiel, dus banken nemen weinig risico indien ze zich aan zo'n spelletje blufpoker zouden wagen.
Ik zou 10 jaar na datum wel graag nog eens bevestigd (of ontkend) zien dat zoiets kan.
(*): Want ik vertelde het aan m'n toenmalige collega's, en ik herinner mij nog hun hoongelach.
Klanten van een bank vinden het doodnormaal dat ze het geld van een termijnrekening vervroegd moeten kunnen opvragen als ze het nodig hebben. Dat is ook contractbreuk want ze hebben hun geld aan de bank toevertrouwd voor drie, vijf of tien jaar. Waarom staat dan iedereen op zijn achterste poten wanneer de bank een overeenkomst opzegt? Dat is juist hetzelfde.
Is dat zo?Yaris schreef:Klanten van een bank vinden het doodnormaal dat ze het geld van een termijnrekening vervroegd moeten kunnen opvragen als ze het nodig hebben. Dat is ook contractbreuk 8<
De mogelijkheid wordt voorzien om vervroegd op te vragen, mits een schadevergoeding. Maw, de intresten van die termijnrekening ben je zowat kwijt.
Misschien omdat dit niet voorzien is? En omdat de klant geen schadevergoeding krijgt?Waarom staat dan iedereen op zijn achterste poten wanneer de bank een overeenkomst opzegt?
Die klanten hebben tot vorig jaar 4,75% gegarandeerd gekregen. Dat is een rente die veel spaarders nooit in hun leven gekregen hebben. Dan zouden ze nog schadevergoeding willen?
@Yaris,
Ik denk dat je nu iets onverdedigbaar probeert te verdedigen.
Stel je het omgekeerde voor, dat de LT rente gigantisch zou omhoog schieten, tot niveau's van in de jaren '80. D.w.z. dus meer dan 10%. Denk je dat de verzekeringsmaatschappijen dan ook hun TAK 21 's naar boven zouden aanpassen?
Natuurlijk niet: ze zouden zwijgen als vermoord vanwege de gigantische winsten die ze zouden boeken op contracten met pakweg 2% gegarandeerde rente, terwijl ze er zelf 10% voor krijgen.
Waarom 'mogen' ze dan het omgekeerde wel doen?
Ik denk dat je nu iets onverdedigbaar probeert te verdedigen.
Stel je het omgekeerde voor, dat de LT rente gigantisch zou omhoog schieten, tot niveau's van in de jaren '80. D.w.z. dus meer dan 10%. Denk je dat de verzekeringsmaatschappijen dan ook hun TAK 21 's naar boven zouden aanpassen?
Natuurlijk niet: ze zouden zwijgen als vermoord vanwege de gigantische winsten die ze zouden boeken op contracten met pakweg 2% gegarandeerde rente, terwijl ze er zelf 10% voor krijgen.
Waarom 'mogen' ze dan het omgekeerde wel doen?
Ja, dan zouden ze normaal gezien de uitkering van de winstdeelname verhogen. Nu zitten ze echter op hun tandvlees en moeten ze toch 4,75% geven.Denk je dat de verzekeringsmaatschappijen dan ook hun TAK 21 's naar boven zouden aanpassen?