De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De Tijd: "Deutsche Bank is comeback kid van de dag. Na een verlies tot 9 procent noteert het aandeel van Deutsche bank opnieuw in groene cijfers. De Bel20 reduceert zijn initieel verlies van 2,3 procent al tot -0,4 procent."
De Dax noteert terug in het groen.
Straks eindigen we nog groen, de schade van vanmorgen is quasi volledig weg.
Wat gebeurt er? Alle beurzen schieten opeens omhoog.
Tenzij je 'n daytrader bent of heel actief in opties handelt, is 2x per week vluchtig naar de koersen kijken, eigenlijk genoeg.
DB zou een schikking hebben voor 5.4 miljard ipv. 14 miljard.
De Dax 1% winst, Deutsche Bank 5%. Wat een rollercoaster.
Dan was CNBC goed geïnformeerd. Zie mijn post van 2d terug.gotjee schreef:DB zou een schikking hebben voor 5.4 miljard ipv. 14 miljard.
Wie vandaag op het dieptepunt aandelen van Deutsche Bank gekocht had en op het hoogtepunt verkocht had, had 18% winst behaald.
-33% speculatietaks. Toch nog een mooie 12%.Yaris schreef:...had 18% winst behaald.
Ik had helaas te vroeg gegokt, mijn timing is nog niet optimaal. Maar goed, toch al 3,7% op 2 dagen ;-)Yaris schreef:Wie vandaag op het dieptepunt aandelen van Deutsche Bank gekocht had en op het hoogtepunt verkocht had, had 18% winst behaald.
Yaris zei niet dat het een Belgische inwoner moest zijnBelca2 schreef: -33% speculatietaks. Toch nog een mooie 12%.
Volgende week misschien wat lager? Of hoger aangezien het gisteren zo goed ging allemaal.
Het is zowat de regel geworden dat de beurs telkens het tegenovergestelde doet van de vorige dag. Stijgt ze de ene dag, dan daalt ze de dag erop en daalt ze, dan stijgt ze daarna. Ik verwacht maandag dus een lagere opening. Het lijkt alsof de beleggers aanvankelijk verheugd zijn over iets of er schrik van krijgen en dat ze 's anderendaags beseffen dat hun reactie overdreven was.
Je moet de beurs op langere termijn bekijken. Niet van gisteren op vandaag. Zo werkt de beurs niet. Geduld!