Me Direct termijnrekening
TIP
Re: Me Direct termijnrekening
waarom dan maltees depositogarantieNefertari schreef:FinanceGeek schreef:....
Best is in acht te nemen dat rekeningen hierop worden gedekt door het Maltees depositogarantiestelsel tot een bedrag van 100.000 euro"[/i]
Re: Me Direct termijnreken
Toen FinanceGeek dat schreef was MeDirect nog een Maltese bank. Sinds juni 2015 echter heeft het Belgisch filiaal een Belgische banklicentie.
MeDirect rentedaling 13/10/16 op termijn- en spaar-rekeningen.
Uit mail van gisteren:
".../...
Wijzigingen op Termijnrekeningen
Vanaf donderdag 13 oktober 2016 treden voor nieuwe termijnrekeningen nieuwe rentevoeten in voege, zoals aangegeven in onderstaande tabel. Klanten die een termijnrekening hebben geopend vóór 13 oktober 2016 blijven genieten van de gegarandeerde rentes tot de vervaldatum van hun rekening. De wijziging betreft enkel de rentevoeten in Euro; de rentevoeten in Amerikaanse dollar en Briste pond blijven ongewijzigd. "
Rentevoeten in Euro
Looptijd . . Brutorente t.e.m. . Brutorente vanaf
. . . . . . . . . 12/10/2016 . . . . . .13/10/2016
1 jaar . . . . . . 1,00% . . . . . . . . . 0,85%
2 jaar . . . . . . 1,25% . . . . . . . . . 1,00%
3 jaar . . . . . . 1,35% . . . . . . . . . 1,10%
4 jaar . . . . . . 1,45% . . . . . . . . . 1,20%
5 jaar . . . . . . 1,55% . . . . . . . . . 1,40%
Uit mail van gisteren:
".../...
Wijzigingen op Termijnrekeningen
Vanaf donderdag 13 oktober 2016 treden voor nieuwe termijnrekeningen nieuwe rentevoeten in voege, zoals aangegeven in onderstaande tabel. Klanten die een termijnrekening hebben geopend vóór 13 oktober 2016 blijven genieten van de gegarandeerde rentes tot de vervaldatum van hun rekening. De wijziging betreft enkel de rentevoeten in Euro; de rentevoeten in Amerikaanse dollar en Briste pond blijven ongewijzigd. "
Rentevoeten in Euro
Looptijd . . Brutorente t.e.m. . Brutorente vanaf
. . . . . . . . . 12/10/2016 . . . . . .13/10/2016
1 jaar . . . . . . 1,00% . . . . . . . . . 0,85%
2 jaar . . . . . . 1,25% . . . . . . . . . 1,00%
3 jaar . . . . . . 1,35% . . . . . . . . . 1,10%
4 jaar . . . . . . 1,45% . . . . . . . . . 1,20%
5 jaar . . . . . . 1,55% . . . . . . . . . 1,40%
Toch fijn dat ze dit een weekje op voorhand aankondigen. Die rente is nog behoorlijk. Ik open er nog eentje voor de 13de
Ik had er toevallig juist een paar geopend (op 4 en op 5 jaar), net vóór ik die mail ontving.Stiletto schreef:... Die rente is nog behoorlijk. Ik open er nog eentje voor de 13de
Ergens had ik een soort voorgevoel: voor mijn Leterme-bon die zal vervallen begin december, was ik mij al lang aan het afvragen wat ik met het vrij te komen bedrag zou doen. Verleden week kreeg ik een impuls ingeving en dacht: ik kan die resterende 2 maanden wel overbruggen en ik heb van 2 banken een som overgeschreven en daarmee een paar termijnrekeningen geopend bij MeDirect.
Nu ben ik aan het zoeken of ik nog ergens een bedrag kan vrijmaken om er nog eentje bij te openen, maar ik vrees dat dit zal moeilijk worden. Ik moet ook rekening houden met nog niet verworven getrouwheidspremies.
Met de verworven getrouwheidspremie (het was nu toch niet zoveel) heb ik geen rekening gehouden, omdat ik het niet vertrouwde. Na de zoveelste rentedaling bij Moneyou zei m'n grote teen dat MeDirect ook wel snel zou volgen. En ik heb dus het risico, om te wachten tot na de intrest, niet genomen.Nefertari schreef:Ergens had ik een soort voorgevoel: voor mijn Leterme-bon die zal vervallen begin december, was ik mij al lang aan het afvragen wat ik met het vrij te komen bedrag zou doen.
Nu ben ik aan het zoeken of ik nog ergens een bedrag kan vrijmaken om er nog eentje bij te openen, maar ik vrees dat dit zal moeilijk worden. Ik moet ook rekening houden met nog niet verworven getrouwheidspremies.
Wat ik met de Letermebon ga doen ? Ook nog een groot vraagteken, maar wellicht ga ik met een deel starten in de Mixer van MK bij MD.