rabobank stopt met tak21
rabobank stopt met tak21
Ik kreeg net een mailtje van rabobank dat ze stoppen met tak21. Geen nieuwe contracten meer dus, voor bestaande contracten zou er niets wijzigen.
Iemand enig idee over welke wetswijzigingen ze het hebben?Via Rabobank.be spaart u in een of meerdere Tak 21-spaarverzekeringen. Wij willen u dan ook allereerst bedanken voor uw vertrouwen in deze producten.
Bij Rabobank.be gaan we heel selectief te werk bij de samenstelling van ons productaanbod. Het resultaat? U kiest uit een beperkt en transparant gamma spaarformules tegen de laagste kosten op de markt.
De veranderende wetgeving en de daaraan verbonden verplichtingen maken het voor ons echter moeilijk om Tak 21-spaarverzekeringen nog langer aan te bieden. Vanaf 11/10/2016 zal u dan ook geen nieuwe contracten voor Tak 21-spaarproducten meer kunnen afsluiten bij Rabobank.be.
Re: rabobank stopt met tak21
Het gaat ongetwijfeld over de wet op het statuut van en het toezicht op de verzekerings- of herverzekeringsondernemingen van 13 maart 2016. Klik maar eens op de link en zie wat een kanjer dat is. Bij Rabobank zullen ze zich er niet meer in willen verdiepen hebben en de spaarverzekeringen daarom maar afgestoten hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is wel een origineel motief om een productaanbod af te stoten: we hebben geen zin om ons nog te verdiepen in de nieuwe regelgeving, we zijn hier toch bijna weg.
Als straks de regelgeving rond beleggingen nog eens verandert, kunnen ze hetzelfde argument aanhalen om hun fondsenaanbod te schrappen.
Langzaamaan beweegt Rabobank zich naar de exit, maar er is duidelijk geen haast mee gemoeid.
Als straks de regelgeving rond beleggingen nog eens verandert, kunnen ze hetzelfde argument aanhalen om hun fondsenaanbod te schrappen.
Langzaamaan beweegt Rabobank zich naar de exit, maar er is duidelijk geen haast mee gemoeid.
Onbegrijpelijk dat rabobank.be de boel zo laat belabberen en verwaarlozen.
Een paar jaren geleden golden ze als een toonbeeld van de nieuwe generatie Internetbanken. Ze hadden een klantenbestand van - staat me bij - meer dan 50.000 klanten. Dat moet toch iets waard zijn geweest? Daar moeten toch geïnteresseerden voor kunnen zijn geweest?
Nu bewegen ze zich idd langzaamaan traag naar de exit. Ze doen zelf niet eens meer de moeite om de schijn op te houden.
Een paar jaren geleden golden ze als een toonbeeld van de nieuwe generatie Internetbanken. Ze hadden een klantenbestand van - staat me bij - meer dan 50.000 klanten. Dat moet toch iets waard zijn geweest? Daar moeten toch geïnteresseerden voor kunnen zijn geweest?
Nu bewegen ze zich idd langzaamaan traag naar de exit. Ze doen zelf niet eens meer de moeite om de schijn op te houden.
Rabobank doet inderdaad niet veel meer voor haar klanten, al ben ik op zich nog redelijk tevreden van hun fondsenaanbod. Ik vermoed dat er inderdaad een trage exit komt. Met de lage rente is spaargeld immers niet meer interessant voor banken en het doel van rabobank.be was volgens mij belgisch spaargeld op de rabobank balans krijgen.
edit: bedankt voor de link naar de wetgeving Yaris, inderdaad een hele zwik tekst... ik ga alvast op zoek naar een zinnige samenvatting
edit: bedankt voor de link naar de wetgeving Yaris, inderdaad een hele zwik tekst... ik ga alvast op zoek naar een zinnige samenvatting