Eurazeo
TIP
Re: Eurazeo
Sinds 2001 is er steeds een bonus aandeel per 20 aandelen uitgegeven. Dat zal niet rap veranderen.
Belca2, bedankt voor de info.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Eerste pakketje binnen aan 51,66€.
Indien ze nog verder zakken, koop ik nog een pakketje bij.
Indien ze nog verder zakken, koop ik nog een pakketje bij.
Sinds 2014 blijft die koersgroei wel uit.Gaat elke keer naar 60 euro en zakt dan terug.Belca2 schreef: Naast al dat moois van gewone, speciale dividenden en bonus aandelen: een gemiddelde koersgroei van 13% per jaar.
PS: het zou wel een interessant kunnen zijn om de totale return van Euazeo en Sofina (tevens aandeelhouder van Eurazeo) naast elkaar af te zetten.
Zou inderdaad interessant zijn om deze 2 holdings naast elkaar te zetten.Vraag me ook af of het wel interessant is om in Eurazeo te investeren als je al in Sofina zit. sofina zit immers zelf al in Eurazeo.
Niemand? Tochwel: Eurazeo versus SofinaDenfi schreef:...Zou inderdaad interessant zijn om deze 2 holdings naast elkaar te zetten.Vraag me ook af of het wel interessant is om in Eurazeo te investeren als je al in Sofina zit....
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Mooie vergelijking.
Sofina zit al dik in mijn portefeuille en is al serieus doorgestegen.
Daarom vorige week Eurazeo gekocht omdat ik denk dat hier meer groeipotentieel is tov Sofina.
Koersdoel van 60€ is zeker haalbaar binnen een jaar. (+15%)
Sofina zit al dik in mijn portefeuille en is al serieus doorgestegen.
Daarom vorige week Eurazeo gekocht omdat ik denk dat hier meer groeipotentieel is tov Sofina.
Koersdoel van 60€ is zeker haalbaar binnen een jaar. (+15%)
Bedankt Belca, mooi werk!
Ik blijf zelf voorlopig bij Sofina, maar het is zeker interessant om eens zo'n vergelijking te zien.
Ik blijf zelf voorlopig bij Sofina, maar het is zeker interessant om eens zo'n vergelijking te zien.
Prachtig gewoon! Samen met zeezout en gpv1(die jammer genoeg nog zelden iets post) behoor je tot mijn favorieten.Belca2 schreef:Niemand? Tochwel: Eurazeo versus SofinaDenfi schreef:...Zou inderdaad interessant zijn om deze 2 holdings naast elkaar te zetten.Vraag me ook af of het wel interessant is om in Eurazeo te investeren als je al in Sofina zit....
Knap werk weer.
Mijn Sofina blijft ik zeker behouden.Wil in de toekomst alleen maar opbouwen.Dat zie ik voor een termijn van 30-40 jaar.
Toch aan het twijfelen om mijn 2 kneusjes(randstand en euronav) in te ruilen voor Eurazeo.
Er zijn nog meer goede "Holdings", kijk ook eens naar Luxempart en Wendel (gaat steeds groter buiten Europa en Amerika, wat ik in elk geval vanuit de spreidingsgedachte prima vind).
@Belca2: Prachtig gedaan! Bedankt om te delen.
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
Populair aandeel op spaargids, maar vandaag bijna de 50€ aangetikt. Voor de koerswinst moet men dit niet hebben. Daarbij komt dat het dividend ook niet zeer sterk is.
Ik houd ze nog even in het oog, maar zie niet helemaal vanwaar de populariteit komt.
Ik houd ze nog even in het oog, maar zie niet helemaal vanwaar de populariteit komt.
Het aandeel is in het oog gesprongen omdat het een belangrijke investering is bij Sofina. Dus kan men zich terecht afvragen of het een goede investering zou zijn. Mijn conclusie was dat het aandeel volgens verschillende criteria ondergewaardeerd is en dus een kans verdiend (wetende dat schommelingen van 25% per jaar mogelijk zijn). De markt denkt er op dit ogenblik anders over. Misschien wel een opportuniteit.hansv schreef:Populair aandeel op spaargids... maar zie niet helemaal vanwaar de populariteit komt.
Dividend 1.20 eurohansv schreef: Voor de koerswinst moet men dit niet hebben. Daarbij komt dat het dividend ook niet zeer sterk is.
Speciaal dividend 1.20 euro
Plus per 20 aandelen krijg je 1 gratis aandeel
Sommige kletsen ook maar wat uit hun nek he. Welke aandelen geven meer dividend?
Ik zou toch wat voorzichtiger zijn in mijn bewoordingen: het speciaal dividend van €1.20 is niet gegarandeerd en het zogenaamde bonus aandeel is een ordinaire aandelensplit (die niets onmiddellijk bij brengt aan het vermogen). Zoals je ongetwijfeld gezien hebt op blz 8 van Eurazeo vs Sofina is het dividend van Eurazeo sinds 2007 onveranderd op €1.20 gebleven.laeka schreef:...Sommige kletsen ook maar wat uit hun nek he. Welke aandelen geven meer dividend?
Dit alles belet niet dat ik, zoals reeds geschreven, het een interessant aandeel vind.
Ik ben achteraf niet ontevreden met mijn onlangs gedane ruil van Eurazeo (nu op -8% t.o.v. mijn verkoopkoers) naar Wendel (nu op +5% t.o.v. mijn aankoopkoers).
Overweeg nu om weer Eurazeo te kopen, koers is wel erg ver achtergebleven t.o.v. andere Holdings.
Overweeg nu om weer Eurazeo te kopen, koers is wel erg ver achtergebleven t.o.v. andere Holdings.