persoon ten laste bij ziekenfonds
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
persoon ten laste bij ziekenfonds
Na veeeeel zoeken en bellen naar zieketeverzekering, rziv en npf (nationaal pensioenfonds ambtenaren) stel ik dan maar mijn vraag op dit forum.
Mijn vrouw ontvangt een pensioen dat ONDER het plafond ligt als persoon ten laste (vastgelegd door rziv).
Omdat ze nu 11 jaar les gegeven heeft in de jaren 70-80 nl 137 maanden om exact te zijn, wordt er door een dienst (weet niet dewelke na een halve dag belllen) een code geactiveerd op haar pensioenattest, bestemd voor het ziekenfonds, die aangeeft dat ze 1/3 loopbaan heeft gepresteerd. Het gevolg hiervan is dat ze toch apart moet aansluiten.
Nu kent men dit begrip 1/3 loopbaan enkel bij het ziekenfonds,NIET bij het rziv of pensioendienst. Bovendien kan het ziekenfonds mij niet vertellen waar die gegevens vandaan komen, enkel dat mijn vrouw apart moet inschrijven.
Zijn hier forumleden die in dezelfde situatie zitten , of ongeveer10 jaar dienst hebben als ambtenaar en die zodoende ook zo een kode opgekleefd hebben gekregen of zijn ze zelf regels aan het uitvinden bij CM om geld te verdien????
Of kan me iemand zeggen wat 1/3 loopbaan betekend????
Iemand een idee waar info kan verkrijgen (NIET Ziekenfonds, rziv, npf want die hebben afgedaan sinds gisteren)
Dank bij voorbaat
Mijn vrouw ontvangt een pensioen dat ONDER het plafond ligt als persoon ten laste (vastgelegd door rziv).
Omdat ze nu 11 jaar les gegeven heeft in de jaren 70-80 nl 137 maanden om exact te zijn, wordt er door een dienst (weet niet dewelke na een halve dag belllen) een code geactiveerd op haar pensioenattest, bestemd voor het ziekenfonds, die aangeeft dat ze 1/3 loopbaan heeft gepresteerd. Het gevolg hiervan is dat ze toch apart moet aansluiten.
Nu kent men dit begrip 1/3 loopbaan enkel bij het ziekenfonds,NIET bij het rziv of pensioendienst. Bovendien kan het ziekenfonds mij niet vertellen waar die gegevens vandaan komen, enkel dat mijn vrouw apart moet inschrijven.
Zijn hier forumleden die in dezelfde situatie zitten , of ongeveer10 jaar dienst hebben als ambtenaar en die zodoende ook zo een kode opgekleefd hebben gekregen of zijn ze zelf regels aan het uitvinden bij CM om geld te verdien????
Of kan me iemand zeggen wat 1/3 loopbaan betekend????
Iemand een idee waar info kan verkrijgen (NIET Ziekenfonds, rziv, npf want die hebben afgedaan sinds gisteren)
Dank bij voorbaat
Re: persoon ten laste bij ziekenfonds
bij riziv moeten ze ZEKER kennen : minder of méér dan 1/3 loopbaan.
Zeikenfonds heeft gelijk : bij plus 1/3 loopbaan , moet je een apart zeikenboekje hebben, en dat kost geld
oplossing : ga naar de hulpkast voor zeikteverzekering , daar is het gratis
Zeikenfonds heeft gelijk : bij plus 1/3 loopbaan , moet je een apart zeikenboekje hebben, en dat kost geld
oplossing : ga naar de hulpkast voor zeikteverzekering , daar is het gratis
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
paul, heb telefonisch contact gehad met rziv en die madam kende deze regel niet. Ze vertelde dat ze de pensioenattesten vroeger opstelden , maar dat dit verhuisd was naar de npf(vroeger pdos). En, daar wist men van niks . En zo als ge schrijft het zijn bijna zeikenboekjes ipv ziekenboekjes.
Heb u enig idee hoe men aan 1/3 zou kunnen komen , met 11 dienstjaren.??
Ga eens een mail moeten sturen naar RZIV dan om de regel te kennen???
Heb u enig idee hoe men aan 1/3 zou kunnen komen , met 11 dienstjaren.??
Ga eens een mail moeten sturen naar RZIV dan om de regel te kennen???
Begrijp niet waarom er zo een gedoe gemaakt wordt voor het betalen van het lidgeld ( 80 euro/jaar) om je aan te sluiten bij een ziekenfonds.
Je kan je ook gratis aansluiten bij het bij de " hizv " je hebt dan wel de extra voordelen niet.
Je kan je ook gratis aansluiten bij het bij de " hizv " je hebt dan wel de extra voordelen niet.
is een zuivere principe kwestie. Eeerst is alles ok, dan is er niks nog ok en niemand kan zeggen waarom.
Tja, als ge iets koopt en men gooit er met klak naar zoals men zegt , dan is iedereen akkoord blijkbaar.
Ik niet.
Als er regels zijn moet men die kunnen uitleggen en 80 euro is al veel interest tegen een interest voet van 0,11%
Het is niet het bedrag, maar als men u morgen op uw werk afslag geeft , en zegt dat men niet weet waarom , maar zomaar dan bent u ook akkoord. Neen zo zit het niet in elkaar .
Tja, als ge iets koopt en men gooit er met klak naar zoals men zegt , dan is iedereen akkoord blijkbaar.
Ik niet.
Als er regels zijn moet men die kunnen uitleggen en 80 euro is al veel interest tegen een interest voet van 0,11%
Het is niet het bedrag, maar als men u morgen op uw werk afslag geeft , en zegt dat men niet weet waarom , maar zomaar dan bent u ook akkoord. Neen zo zit het niet in elkaar .
Ge kunt zo nog lang achter uw " principe " kwestie draven met een hoop stress -onzekerheid en gedoe, wat je in " principe " jezelf dan toch maar aan doet als betrokken partijen er ne warboel van maken en er een kant en klaar oplossing voor Uw probleem is.reynkust schreef:is een zuivere principe kwestie. Eeerst is alles ok, dan is er niks nog ok en niemand kan zeggen waarom.
Ik niet.
Je bent volledig vrij je aan te sluiten bij gelijk welk ziekenfonds.
Sluit dan aan of stap over naar het " HIZV " lidmaatschap is volledig gratis, en dan is uw probleem toch opgelost.
Waarom het jezelf moeilijk maken als het gemakkelijk en simpel ook kan.
http://hziv.fgov.be/Model4-10-N.htm
er staat ergens in de wetgeving dat men niet als persoon ten laste mag ingeschreven worden , indien men zijn rechten zelf kan openen ( is op basis van die plus één derde loopbaan dus ) weet niet meer juist waar het in de wetgeving staat.
Anderzijds gaat men ervan uit dan een plus een derde loopbaan , méér dan 15 jaar is
Anderzijds gaat men ervan uit dan een plus een derde loopbaan , méér dan 15 jaar is
oplossing : Blijkbaar speelt die 1/3 geen enkele rol, vanaf het moment dat men 1 euro ambtenarenpensioen ontvangt moet men apart aansluiten (waarom die grenzen van rziv dienen en zo , niet van tel)
ontvangen van ziekenfonds als antwoord (geloof er niks van)
probleem is bij rziv op juridische dienst in onderzoek (verlies van lidgeld anders indien ambtenaren als ten laste kunen beschouwd worden)
afwachten wat rziv vind
ontvangen van ziekenfonds als antwoord (geloof er niks van)
probleem is bij rziv op juridische dienst in onderzoek (verlies van lidgeld anders indien ambtenaren als ten laste kunen beschouwd worden)
afwachten wat rziv vind
"oplossing : Blijkbaar speelt die 1/3 geen enkele rol, vanaf het moment dat men 1 euro ambtenarenpensioen ontvangt moet men apart aansluiten (waarom die grenzen van rziv dienen en zo , niet van tel)"
indien het een BEDIENDE OF ARBEIDER is dan speelt die een derde WEL een rol
voor ambtenaren twijfel ik
mogelijk hebben ze bedienden/arbeiders en ambtenaren door elkaar gehaald
ik vrees wel dat je aan het korste eind gaat trekken
indien het een BEDIENDE OF ARBEIDER is dan speelt die een derde WEL een rol
voor ambtenaren twijfel ik
mogelijk hebben ze bedienden/arbeiders en ambtenaren door elkaar gehaald
ik vrees wel dat je aan het korste eind gaat trekken