speculatietaks op aandelen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: speculatietaks op aandelen
Ook helemaal mee eens, maar Paul durft blijkbaar ook niet verder kijken. Het grote kapitaal gaat elders, onder de radar..JW1 schreef:Tot mijn grote verbazing ben ik het eens helemaal eens met Paul De Grauwe. Dat is nog nooit eerder gebeurd denk ik
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, ik helemaal niet. 't Is weer meer van hetzelfde. Voor zo'n geleerde mens zoveel platitudes uitbraken..rinisripsus schreef:Ook helemaal mee eens, maar Paul durft blijkbaar ook niet verder kijken. Het grote kapitaal gaat elders, onder de radar..JW1 schreef:Tot mijn grote verbazing ben ik het eens helemaal eens met Paul De Grauwe. Dat is nog nooit eerder gebeurd denk ik
Ten eerste heeft hij blijkbaar nog nooit van de Laffercurve gehoord want hij gaat er voetstoots van uit dat een verlaging van de belastingen (in dit geval de vennootschapsbelasting) gaat leiden tot minder inkomsten voor de staat.
Tweedens: "steeds schevere vermogensverdeling" => ik wil for argument's sake nog meegaan dat dit iets slechts zou zijn (quod non) maar er zijn weinig landen waar er zoveel herverdeling is als het onze.
Derdens "Een grote meerderheid van de Belgen is voor zo'n vermogensbelasting."
Er zijn inderdaad nogal wat jaloerse landgenoten maar ik verwacht van onze fine fleur toch wat meer tegenwind tegen zo'n populisme.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Laffercurve gaat over tax op inkomen, niet op vermogen. Ik ben ook voor een vermogensbelasting, maar tegen een meerwaardebelasting en de lasten op arbeid mogen ook naar beneden. Probleem is dat kapitaal zeer vluchtig is.CarpeNoctem schreef:Wel, ik helemaal niet. 't Is weer meer van hetzelfde. Voor zo'n geleerde mens zoveel platitudes uitbraken..rinisripsus schreef: Ook helemaal mee eens, maar Paul durft blijkbaar ook niet verder kijken. Het grote kapitaal gaat elders, onder de radar..
Ten eerste heeft hij blijkbaar nog nooit van de Laffercurve gehoord want hij gaat er voetstoots van uit dat een verlaging van de belastingen (in dit geval de vennootschapsbelasting) gaat leiden tot minder inkomsten voor de staat.
Tweedens: "steeds schevere vermogensverdeling" => ik wil for argument's sake nog meegaan dat dit iets slechts zou zijn (quod non) maar er zijn weinig landen waar er zoveel herverdeling is als het onze.
Er zijn inderdaad nogal wat jaloerse landgenoten maar ik verwacht van onze fine fleur toch wat meer tegenwind tegen zo'n populisme.
Wie zegt dat nu weer? De Laffercurve geeft een verband weer tussen belastingstarieven en -ontvangsten, ongeacht waar die ontvangsten vandaan komen.stockzombie schreef:...Laffercurve gaat over tax op inkomen, niet op vermogen...
-
- Newbie
- Contacteer:
Uiteraard gaat een daling van de venootschapsbelasting leiden tot een minderinkomst op de begroting van volgend jaar en zeer waarschijnlijk de eerstkomende jaren ook. Jij gaat er 'voetstoots' van uit dat we ons in de situatie bevinden verder dan het maximum op de Laffercurve; over populisme gesproken.Wel, ik helemaal niet. 't Is weer meer van hetzelfde. Voor zo'n geleerde mens zoveel platitudes uitbraken..
Stellen dat Paul, professor in de economie, nog nooit van de Laffercurve heeft gehoord, getuigd bovendien van een grote arrogantie en jaloezie tegenover geleerde mensen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Er is daar helemaal niets uiteraard aan. Als jij de wonderformule hebt om het kritisch hoogtepunt te bepalen mag je deze gerust delen met plebs als wij.rinisripsus schreef:Uiteraard gaat een daling van de venootschapsbelasting leiden tot een minderinkomst op de begroting van volgend jaar en zeer waarschijnlijk de eerstkomende jaren ook.
Iemand woorden in de mond leggen wordt nogal eens als onzindelijk discussiëren beschouwd.rinisripsus schreef:Jij gaat er 'voetstoots' van uit dat we ons in de situatie bevinden verder dan het maximum op de Laffercurve
Bye...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nonsensstockzombie schreef:Laffercurve gaat over tax op inkomen, niet op vermogen.
Laat me raden: de vrijstelling mag zo gaan tot iets boven jouw vermogen?stockzombie schreef:Ik ben ook voor een vermogensbelasting,

Als je dat een probleem vindt dan heb je een probleem.stockzombie schreef: Probleem is dat kapitaal zeer vluchtig is.

Het is integendeel net één van de grote voordelen van kapitaal. Moesten die "rijken" stil zitten terwijl ze geschoren worden dan waren ze er al lang aan voor de moeite.
-
- Newbie
- Contacteer:
over zindelijk discussiëren gesproken.stockzombie schreef:Ik ben ook voor een vermogensbelasting,CarpeNoctem schreef: Laat me raden: de vrijstelling mag zo gaan tot iets boven jouw vermogen?
1 conclusie, het geld is gewoon weer afgetroggeld van mensen die het vaak al lastig hebben om de eindjes aan elkaar te knopen.
Waarom niet besparen? Kijk naar die vreemdelingen die hier massaal toestromen? Waarom blijven wij nog betalen voor onderdak, eten, verzorging en medicatie, ...
Waarom betalen wij den 'dop' van terroristen terwijl die in de gevangenis zitten?
Waarom betalen wij psychologen die wat praatjes maken met drugsverslaafden die al voor de 6de maal in de rechtbank staan...
Ik ben het spuugzat, dat ik moet opdraaien voor krapuul!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Waarom niet besparen? Kijk naar die vreemdelingen die hier massaal toestromen? Waarom blijven wij nog betalen voor onderdak, eten, verzorging en medicatie, ...
Waarom betalen wij den 'dop' van terroristen terwijl die in de gevangenis zitten?
Waarom betalen wij psychologen die wat praatjes maken met drugsverslaafden die al voor de 6de maal in de rechtbank staan...
Ik ben het spuugzat, dat ik moet opdraaien voor krapuul!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1Kevva schreef:Ik ben het spuugzat, dat ik moet opdraaien voor krapuul!!!

+2 !Omdat links/rechts/centrum niet echt meer bestaat? Voor de verkiezingen beloven ze ongeveer allemaal hetzelfde. Na de verkiezingen doen ze ook ongeveer allemaal hetzelfde en slingeren de niet verkozenen dezelfde verwijten naar de overkant die ze vroeger over zich heen kregen.
Dat is het core probleem van de kiezer. Niemand heeft nog een duidelijk profiel en eenmaal verkozen houdt niemand zich nog aan zijn beloftes en gaat alles zijn gangetje als vanouds: korte termijn beslissingen om hier en daar een gat te vullen met beslissingen die maar zeer kort iets uithalen.
het fundamentele probleem is dat de politici van vandaag enkel en alleen met zichzelf bezig zijn en zeker niet met " 's lands belang'" : snel snel rijk worden ten koste van alles en iedereen en dan luilekker leven in een ander land. Fouten

Laatst gewijzigd door insider op 19 oktober 2016, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Ik denk echt niet dat ze corrupt zijn, of zakkenvullers. Ik denk dat ze echt geloven dat ze hun best doen om het hier te besturen, maar dat ze gewoon zo goed als allemaal gigantisch incompetent zijn.
+1wlievens schreef:Ik denk echt niet dat ze corrupt zijn, of zakkenvullers. Ik denk dat ze echt geloven dat ze hun best doen om het hier te besturen, maar dat ze gewoon zo goed als allemaal gigantisch incompetent zijn.
De capaciteit hebben om stemmen te halen (ronselen) wil niet zeggen dat je de capaciteit hebt om een land te besturen....
Als kiezer kan je alleen maar hopen dat ze zich, na verkozen te zijn, omringen met capabele mensen met kennis van zaken. (en niet te eigenwijs zijn om hun advies aan te nemen).
De sterkte van ons politiek stelsel is tegelijk ook de zwakte: Doordat meerdere partijen samen moeten besturen, kan geen enkele echt z'n stempel drukken, en moeten er compromissen gemaakt worden. Alleen doe je op de duur zoveel water bij de wijn, dat het eigenlijk gewoon water is. Door het feit dat ze zich dan ook nog eens zorgen moeten maken of ze 4 of 5 jaar later nog wel herverkozen geraken, en ook nog eens of hun partij in het algemeen er niet teveel op achteruit gaat, krijg je een algeheel immobilisme, en het soort "koterijen" dat we hier nu al 'n paar decennia zien...
In theorie is het ideale systeem een alleenheerser, maar dan wel één die oprecht het beste voor heeft met z'n volk, en snel en daadkrachtig kan en durft beslissen. In het algemeen belang. Alleen zal dat altijd verglijden naar "eigen belang".
Je zou een supercomputer moeten hebben waar je iedereen z'n parameters in stopt, en die dan het optimum berekent waarbij zoveel mogelijk mensen er beter van worden.
In theorie is het ideale systeem een alleenheerser, maar dan wel één die oprecht het beste voor heeft met z'n volk, en snel en daadkrachtig kan en durft beslissen. In het algemeen belang. Alleen zal dat altijd verglijden naar "eigen belang".
Je zou een supercomputer moeten hebben waar je iedereen z'n parameters in stopt, en die dan het optimum berekent waarbij zoveel mogelijk mensen er beter van worden.
Waarschijnlijk zal het resultaat dan ook immobilisme zijne zou een supercomputer moeten hebben waar je iedereen z'n parameters in stopt, en die dan het optimum berekent waarbij zoveel mogelijk mensen er beter van worden.

Een verlicht despoot dus. De Romeinen hebben daar duizenden jaren geleden al alle praktische variaties van uitgeprobeerd (van een republiek met gedeelde machten uit verschillende lagen van de bevolking tot de knettergekke alleenheerser toe) en dat bleef ook nooit lang goed gaan. Ook toen wisten de politici al: "niets is wispelturiger, onbetrouwbaarder dan de massa" (nu zouden ze zeggen van uw kiezers moet ge het hebben).In theorie is het ideale systeem een alleenheerser, maar dan wel één die oprecht het beste voor heeft met z'n volk, en snel en daadkrachtig kan en durft beslissen.
Laatst gewijzigd door ivob op 19 oktober 2016, 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.