groepsverzekering later uitbetaald!
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: groepsverzekering later uitbetaald!
Susu, we zullen zelf voor ons pensioen moeten zorgen. Het wettelijk pensioen zal niet meer volstaan. Je kunt pensioensparen, langetermijnsparen en de groepsverzekering onrendabel en onzeker vinden, maar het is beter om op meerdere paarden te wedden.
als een werkgever stort in uw groepsverzekering is dat tenminste nog niet belast op het moment zelf dus pakken beter dan loonsverhoging en aangezien pensioen niks meer zal voorstellen binnen twintig jaar zullen ze dit niet mogen overbelasten bij opname.....denk ik toch....
gaan ze de maximumrente nog naar beneden halen ?
iemand iets over gehoord ?
iemand iets over gehoord ?
Nee, de minimumrente. De verzekeraars willen overleg met de regering over een verlaging van de minimumrente omdat het wettelijk minimum van 1,75% voor hen niet vol te houden is.
dat gaat de minister toch niet aan toegeven zekers nu dat de tweede pijler belangrijker wordt!!!
Hij kan de verzekeringsmaatschappijen ook niet failliet laten gaan.
@yaris: de verzekeraars hebben geen verplichting om 1,75% intrest te halen en bepalen zelf hun intresten.
Ik ben 56 jaar oud en heb een groepsverzekering via een vorige werkgever die tot 60 jaar loopt. Ik mag deze echter pas op mijn pensioenleeftijd (66 jaar) opnemen.
Moet de betrokken verzekeringsmaatschappij mij tussen 60 en 66 jaar intrest geven (1,75%?) of mag ze dit geld renteloos bijhouden?
Moet de betrokken verzekeringsmaatschappij mij tussen 60 en 66 jaar intrest geven (1,75%?) of mag ze dit geld renteloos bijhouden?
Inderdaad. Uw retoriek hoorde ik al veertig jaar geleden.
Velen deden hun loon liever onmiddellijk op dan een deel op zij te leggen voor het onzichtbare "later".
Nu lach ik als ik mijn twee worteltjes zie liggen.
In de pensioen reglementering staat het zo geschreven.paul schreef: ↑28 oktober 2014, 18:08de belgische staat kent dat niet een contract. Zij wijzigen alles eenzijdig. Ze trekken de taxaties tijdens de loop van het "contract" op, doen voorafnames, knabbelen aaan alle voordelen. Indien het een echt contract was moesten ze er met hun poten afblijvensusu schreef:ik hoop erop maar reken er niet op. ik zie nog 1001 redenen.
Een contract is tenslotte slechts een stuk papier.
Wat ik bedoel is : niet meer maatschappelijk aanvaard dergelijke sommen op te trekken, buitensporige taxaties erop, gezien ze nu over "pijlers" praten zal het tegen dan zijn van jamaar u heeft al pijler X dus heeft geen wettelijk pensioen meer nodig, lijfrente ipv kapitaal, verplicht gebruik voor rusthuis of medische kosten ipv u een nieuwe Range Rover ermee te kopen, enz...enz...
Pensioenfonds is opgestart vanuit een " solidariteits beginsel " of begrip
" Indien U" behoeftig" bent bij uw op pensioen stelling, kunnen wij U een uitkering geven, naar rato van het geindexeerd loon van uw gewerkte jaren .
Waarom denk je dat er zoveel tegen een vermogens kadaster gekant zijn.
Als je kapitaal hebt zou je dus volgens hun dus niet " behoeftig " zijn, en zou er mogelijks een verrekening van uw wettelijk pensioen kunnen gebeuren. Zo ver is het nog niet, want " als " dat zou gebeuren, dan staat Belgie in brand denk ik.
Als je kapitaal hebt zou je dus volgens hun dus niet " behoeftig " zijn, en zou er mogelijks een verrekening van uw wettelijk pensioen kunnen gebeuren. Zo ver is het nog niet, want " als " dat zou gebeuren, dan staat Belgie in brand denk ik.
[/quote]
Stel voor het gepeupel komt dit te weten.
Neen af en toe eens het deksel van het potje halen.
Ze hebben nu een paar duizend € per maand , gaan op pensioen en krijgen dan nog wat extra 000.000 €
Is van voor hun X eigendom in de rij.
Dat vermogens kadaster laat het er snel komen , het gepeupel zijn stemgedrag zal gegarandeerd wijzigen.
[/quote]
Stel voor het gepeupel komt dit te weten.
Neen af en toe eens het deksel van het potje halen.
Ze hebben nu een paar duizend € per maand , gaan op pensioen en krijgen dan nog wat extra 000.000 €
Is van voor hun X eigendom in de rij.
Dat vermogens kadaster laat het er snel komen , het gepeupel zijn stemgedrag zal gegarandeerd wijzigen.
Estate Guru believer.
De overheid verplicht de verzekeringsmaatschappijen om contracten die tot 60 jaar lopen te verlengen tot de pensioenleeftijd van de werknemer of tot de werknemer het bedrag opvraagt. Hierbij moet het rendement verzekerd worden.mozart schreef: ↑23 augustus 2018, 15:20 Ik ben 56 jaar oud en heb een groepsverzekering via een vorige werkgever die tot 60 jaar loopt. Ik mag deze echter pas op mijn pensioenleeftijd (66 jaar) opnemen.
Ik geloof dat dit staat in de Wet op Aanvullende Pensioen (WAP) artikel 23 over "rendementsgarantie".
Je krijgt idd een intrestvoet en winstdeelname zoals andere verzekerden.mozart schreef: ↑23 augustus 2018, 15:20 Ik ben 56 jaar oud en heb een groepsverzekering via een vorige werkgever die tot 60 jaar loopt. Ik mag deze echter pas op mijn pensioenleeftijd (66 jaar) opnemen.
De intrestvoeten die je krijgt zijn tegenwoordig laag (vaak 0,75%, 0,50% of zelfs 0% - let op: winstdeelname komt erboven), maar weet dat ook een beginnend werknemer tegenwoordig aan soortgelijke intrestvoeten zit.
De 1,75% is hier m.i. niet verplicht. Noch door (ex)werkgever, noch door verzekeraar.
Aanvulling: je zal dit geld moeten (!) opnemen als je op (vevroegd) pensioen gaat. Dus ook als je bv. op 64 jaar zou kunnen gaan, en je doet het, dan betaalt de verzekeraar sowieso uit.
Laatst gewijzigd door jutuiz op 23 augustus 2018, 21:45, 3 keer totaal gewijzigd.
yvesds schreef: ↑23 augustus 2018, 21:05De overheid verplicht de verzekeringsmaatschappijen om contracten die tot 60 jaar lopen te verlengen tot de pensioenleeftijd van de werknemer of tot de werknemer het bedrag opvraagt. Hierbij moet het rendement verzekerd worden.mozart schreef: ↑23 augustus 2018, 15:20 Ik ben 56 jaar oud en heb een groepsverzekering via een vorige werkgever die tot 60 jaar loopt. Ik mag deze echter pas op mijn pensioenleeftijd (66 jaar) opnemen.
Ik geloof dat dit staat in de Wet op Aanvullende Pensioen (WAP) artikel 23 over "rendementsgarantie".
En als je het vroeger opvraagt, wordt je veel zwaarder getakseerd op de groespverzekering
De afkoopwaarden stijgen in de laatste jaren enorm , ook om de mensen het vroegtijdig afkopen te ontmoedigen
wat is een goed percentage om te laten storten in je groepsverzekering ?
ik hoor verschillen van 2% tot 7%
toch leuk meegenomen als dat zomaar in je verzekering wordt gestort!!
ik hoor verschillen van 2% tot 7%
toch leuk meegenomen als dat zomaar in je verzekering wordt gestort!!