Inlogproblemen Keytrade Bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Inlogproblemen Keytrade Bank
Je hebt zeker een punt. Dat is het minste wat men van een bank mag verwachten.Oudere Jongere schreef:...@Nefertari: Kan allemaal wel maar dan als het als online bank serieus genomen wil worden moet Keytrade z'n klanten over het proces informeren....
Ik vraag me echter af, of dit gebrek aan communicatie zou te maken hebben met het feit dat op 3/11 (vandaag dus), Keytrade en Arkéa Direct Bank SA (vroeger Fortuneo SA) samensmelten.
Althans dat staat in een mail die ik zojuist ontving van Keytrade. Dat houdt o.a. in dat Keytrade vanaf nu onder het Franse depositogarantiesysteem valt.
En er zullen vast nog een hoop veranderingen volgen. (Beter of slechter; valt nog af te wachten)
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Awel, ik geef je ook van mijn kant volledig gelijk, Nefertari. Dat is waarschijnlijk de reden. Een aanvaardbaar excuus vind ik dit niet.
Die fusie en de gevolgen ervan hebben mij volledig verrast, ik heb er net een nieuwe thread over geopend. Zeer slechte communicatie waardoor ik nu mogelijk in de problemen zit (contaminatie eigen en gemeenschappelijk vermogen).
Die fusie en de gevolgen ervan hebben mij volledig verrast, ik heb er net een nieuwe thread over geopend. Zeer slechte communicatie waardoor ik nu mogelijk in de problemen zit (contaminatie eigen en gemeenschappelijk vermogen).
Op de website van Fortuneo wordt het als volgt aangekondigd:
"Fortuneo Belgium ... zal de activiteiten van Keytrade Bank overnemen. De naam Fortuneo Belgium verandert in “Keytrade Bank”....Keytrade Bank wordt dus een bijkantoor van de kredietinstelling naar Frans recht Arkéa Direct Bank SA"
https://www.fortuneo.be/nl/cms/Fusie
Nu had ik nog niet lang geleden mijn Fortuneo rekeningen leeggehaald, maar nog niet afgesloten.
Ik zal nu maar eerst afwachten hoe dat zal evolueren, alvorens ik iets afsluit.
"Fortuneo Belgium ... zal de activiteiten van Keytrade Bank overnemen. De naam Fortuneo Belgium verandert in “Keytrade Bank”....Keytrade Bank wordt dus een bijkantoor van de kredietinstelling naar Frans recht Arkéa Direct Bank SA"
https://www.fortuneo.be/nl/cms/Fusie
Nu had ik nog niet lang geleden mijn Fortuneo rekeningen leeggehaald, maar nog niet afgesloten.
Ik zal nu maar eerst afwachten hoe dat zal evolueren, alvorens ik iets afsluit.
Ik heb ook nog geen echt problemen gehad met het inloggen, en ben best tevreden over de service van Keytradebank tot zover. Ik vind de kosten zeker niet bij de hoogste en hun interface vind ik best goed, ook de klantenservice, calldesk die tot 22u bereikbaar is, waar vind je zoiets nog tegenwoordig?Oudere Jongere schreef:Inderdaad Denfi, ik schrok toen ik die 10 dagen las. Da's behoorlijk kort en soms zit ik langere periodes in het Buitenland. Gelukkig had ik m'n key bij om m'n investeringen op te volgen.
@Nefertari: Kan allemaal wel maar dan als het als online bank serieus genomen wil worden moet Keytrade z'n klanten over het proces informeren. Een mail en/of een kleine berichtje op de inlogpagina: "De komende x maanden vervangen de vertrouwde ID door deze SoftKey en HardKey. U krijgt bericht wanneer u aan de beurt bent, voorlopig verandert er niets".
Heeft iemand echter een idee hoe zo'n soft key of hard key er eigenlijk uitziet? Ik heb ook nog geen mail hierover ontvangen.
De hardkey is een digipass 310. Witte kleur met keytrade logo.
https://www.vasco.com/images/DIGIPASS-3 ... -47376.pdf
https://www.vasco.com/images/DIGIPASS-3 ... -47376.pdf
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
De Softkey is een smartphone-app.
De Hardkey - eigenlijk een Vasco Digipass 310:
Visitekaartje voor schaal
Edit: Bartd was mij voor.
Ik moet zeggen dat ik het een vrij handig ding vind. Het heeft b.v standaard twee display-lijnen om de gegenereerde code te laten zien. Het is in elk geval een stuk sneller dan dat verschrikkelijk trage ding van Axa (een Digipass 810).
De Hardkey - eigenlijk een Vasco Digipass 310:
Visitekaartje voor schaal
Edit: Bartd was mij voor.
Ik moet zeggen dat ik het een vrij handig ding vind. Het heeft b.v standaard twee display-lijnen om de gegenereerde code te laten zien. Het is in elk geval een stuk sneller dan dat verschrikkelijk trage ding van Axa (een Digipass 810).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inlogproblemen Keytrade Bank
Is dezelfde hardkey als bij Beobank. Heeft al iemand de softkey geprobeerd? Heb zelf nog geen brief gekregen voor de overstap maar ben eigenlijk vragende partij om over te stappen.
Het lijkt me echter nogal gevaarlijk om zelf iets aan te vragen, op gevaar af dat het stevig misloopt omdat ik dan iets vraag dat niet echt in het systeem past. En nu het een Franse bank wordt is de kans misschien zelfs nog groter.
Het lijkt me echter nogal gevaarlijk om zelf iets aan te vragen, op gevaar af dat het stevig misloopt omdat ik dan iets vraag dat niet echt in het systeem past. En nu het een Franse bank wordt is de kans misschien zelfs nog groter.
RAARBartd schreef:Blijkbaar stopt Keytrade met hun keytrade id, deze moet vervangen worden door een hardkey (digipas) of softkey.
Ik vraag me af of ze nog lang hun andere login methodes zullen ondersteunen (sms en eID) ?
Deze week kreeg mijn vrouw de vraag via mail om over te schakelen naar de hardkey of softkey inlogmethode omdat haar ID-bakje verviel.
Vorige week vroeg mijn meerderjarig geworden zoon een eigen inlogmethode aan en vandaag kreeg hij daarvoor het klassieke inlogbakje met achteraan nog een geldigheidsdatum tot 2021.
Dat toestel is het zelfde als wat Europbank gebruikt. Of toch bijna. Dat is een Digipass 320. Zeer simpel ding, knullige knopjes. Maar het doet wat het moet doen.
Ik heb nog niets ontvangen. Geen mail, geen sms, geen brief en als ik inlogde deze week in Keytrade via de website ging het gewoon. De app doet het nog steeds niet, die blijft crashen.
Code ontvangen, toestelletje ontvangen, aangemeld, perfect... no problem, no nonsense... "Problemen"... als ik dat al hoor krijg ik kriebels...
Ik heb nu ook de boodschap gekregen om te kiezen voor de softkey of hardkey. Heeft er iemand al ervaring met die softkey?
Enkele jaren geleden moest je bij KBC ook opeens streepjescodes op het scherm inscannen en dat werkte toen voor geen meter.
Inloggen via de KT app lukt al niet meer sinds de update. Ik heb er geen zin in om straks ook via PC niet meer te kunnen inloggen.
Enkele jaren geleden moest je bij KBC ook opeens streepjescodes op het scherm inscannen en dat werkte toen voor geen meter.
Inloggen via de KT app lukt al niet meer sinds de update. Ik heb er geen zin in om straks ook via PC niet meer te kunnen inloggen.
Ja, ik heb de softkey reeds op enkele toestellen zowel android (tablet) als Iphone (6, i.o.s. 9) en Ipad mini (iOs 10) geïnstalleerd enkele weken terug.Guido schreef:Ik heb nu ook de boodschap gekregen om te kiezen voor de softkey of hardkey. Heeft er iemand al ervaring met die softkey?
Als je stappen volgt die op het scherm getoond worden, werkt dit vlekkeloos. Let wel op dat zodra je een eerste softkey op je smartphone geïnstalleerd hebt, dat je deze bij de hand moet houden als je een tweede Softkey installeert op een tablet (je gaat dan op een gegeven moment eerst moeten scannen met je eerste softkey (phone) en daarna met de tablet).
Voordeel softkey is dat je altijd (normaal gesproken) je smartphone bijhebt en dus altijd kunt inloggen op de website via een pc d.m.v. een QR-code scan. Wil je snel even je rekening checken, kan dit via de app. Trading doe ik niet via de Keytrade Bank app, omdat derivaten niet verhandeld kunnen worden via de app.
Hardkey is een digipass, eens geactiveerd werkt dit ook feilloos (althans bij mij). Het enige waar je op moet letten is dat je eerst via de oude methode inlogt (logon (volgende stap), dan je toegangswachtwoord en code op je sleuteltje ingeven.
En dan pas kan je de hardkey in de beveiligde omgeving activeren via de banner. Gewoon de stappen volgen et tout va bien.
edit: btw als je een code krijgt te zien op de hardkey, duw je nog een keer op ok worden de getallen groter (voor hen die moeite hebben met de kleine cijfers)).
Daarnet proberen te bellen naar Keytradebank omdat ik niet meer kan inloggen.Na 30 min. werd de verbinding verbroken
Wat een achteruitgang.
Wat een achteruitgang.
Ik heb die mail ook niet ontvangen om te kiezen voor hardkey of softkey.
Gekozen voor laatste, omdat ik graag op het werk (tijdens mijn middagpauze) of op de trein overschrijvingen doe, en geen zin om dat bakje overal mee te sleuren (en dan te verliezen)
Heb me nu geregistreerd op mijn toestel. Ging probleemloos. Registreer ik op oude smartphone (android 5.0) geeft hij telkens melding: 'This is not an activation QR Code' ?!
Gekozen voor laatste, omdat ik graag op het werk (tijdens mijn middagpauze) of op de trein overschrijvingen doe, en geen zin om dat bakje overal mee te sleuren (en dan te verliezen)
Heb me nu geregistreerd op mijn toestel. Ging probleemloos. Registreer ik op oude smartphone (android 5.0) geeft hij telkens melding: 'This is not an activation QR Code' ?!