Ervaring met SlimBeleggen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Ervaring met SlimBeleggen
Vandaag heb ik de laatste posities die ik nog in mijn bezit had en aanbevolen werden door Slim Beleggen gesloten. Iedereen die de nieuwsbrieven volgt kent zeker en vast de Aziatisch Tesla die ze ontdekt hadden. Gesloten met 64% verlies. Verder nog een 3D printer aandeel gesloten met 73% verlies.
Tja dat krijg je dus voor een abo van enkele honderden euro's. Mijn medeleven met al diegene die nog lid zijn.
Tja dat krijg je dus voor een abo van enkele honderden euro's. Mijn medeleven met al diegene die nog lid zijn.
Hij raadt ook al jarenlang goudmijnbedrijven aan. Die hebben dit jaar zeer sterk gepresteerd, waardoor hij aan het einde van het jaar zal uitpakken met enorme rendementen. Dat diezelfde bedrijven t.o.v. een eerder startpunt nog altijd op monsterverliezen staan, zal je niet lezen.
If stock market experts were so expert, they would be buying stock, not selling advice. – Norman Ralph Augustine
>:D
De beer is ondertussen een stier geworden...
http://m.standaard.be/cnt/blnpa_02623055
http://m.standaard.be/cnt/blnpa_02623055
Ik wou slimbeleggen.com eens proberen voor een maand. Dit resulteerde in een fout waarbij ik heb betaald voor 12 maanden binnen aandelen van Groeimarkten.
Is dit volgens jullie wel een betrouwbare site, na negatieve recensies leek dit mij niet.
Heeft u een mogelijk beter voorstel voor aandelen/obligaties?
MVG
Is dit volgens jullie wel een betrouwbare site, na negatieve recensies leek dit mij niet.
Heeft u een mogelijk beter voorstel voor aandelen/obligaties?
MVG
Als het goed is mogen we het ook zeggen. Dit jaar haalde Nico Pantelis het beste rendement met zijn tips in 2016 van alle bevraagden:
http://www.beursduivel.be/Column/260232 ... -2016.aspx
Vorig jaar was hij nog de slechtste leerling van de klas (http://www.beursduivel.be/Column/170491 ... -2015.aspx) maar dus dit jaar de eerste plaats.
http://www.beursduivel.be/Column/260232 ... -2016.aspx
Vorig jaar was hij nog de slechtste leerling van de klas (http://www.beursduivel.be/Column/170491 ... -2015.aspx) maar dus dit jaar de eerste plaats.
Dat wordt dan:
2013: -51%
2014: +0%
2015: -11%
2016: +49%
Elke €100 die je begin 2013 had geïnvesteerd, zou nu, 4 jaar later, €65 waard zijn (of een geannualiseerd rendement van -10%).
Elke €100 die je begin 2013 had geïnvesteerd, zou nu, 4 jaar later, €65 waard zijn (of een geannualiseerd rendement van -10%).
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Zo denk ik er ook over! Iedere keer dat een beleggingsadviseur mij een product aanraadt stel ik de vraag: 'En u, hoeveel stuks heeft u er van gekocht?'Panly schreef:If stock market experts were so expert, they would be buying stock, not selling advice. – Norman Ralph Augustine
En dan hebt ge nog naar boven afgerond! Nu, we moeten wel eerlijk zijn, met 3 stocks te picken kunt ge niet echt vergelijken. Jammer dat men niet naar een uitgebreider lijstje vraagt. 10 bvb. Dat zou statistisch al interessanter zijnjens_dev schreef:Dat wordt dan:
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat klopt, over hun monsterverliezen reppen ze nooit met geen woord meer. Ze pompen al jaren goudmijnaandelen en wie al jaren naar hun geluisterd had zat er nu tot over zijn oren in met MEGAverlies.jens_dev schreef:Hij raadt ook al jarenlang goudmijnbedrijven aan. Die hebben dit jaar zeer sterk gepresteerd, waardoor hij aan het einde van het jaar zal uitpakken met enorme rendementen. Dat diezelfde bedrijven t.o.v. een eerder startpunt nog altijd op monsterverliezen staan, zal je niet lezen.
In hun typische aggressieve schrijfstijl hebben ze het bij "slim"beleggen al JAREN over spotgoedkope goudmijnaandelen en dat je almaar moest bijkopen. Zelfs op de top in 2011 spraken ze dat goudmijnen nog steeds spotgoedkoop waren, ze staan intussen 60-80% lager dan 6 jaar geleden.
Ik weet het nog goed. Ongeveer op het laagste punt eind 2015 kwamen de vele kwade mails van leden in hun mailbox ter sprake en begon die Pantelis van "slim"beleggen dat ze nooit hebben aangeraden om meer dan 10 % opgeteld in goud & goudmijnen te steken en dat je de rest goed moest spreiden. Dat was de eerste keer dat ik dat hoorde. De jaren daarvoor kwam het in hun artikeltjes over alsof slimbeleggen voor bijna 100% goud & goudmijnen ging en al de rest was gedoemd. Die Pantelis was duidelijk de schuld van zich af aan het schrijven.
Ze hadden het toen helemaal niet meer over nog bijkopen. Dat gebeurde er dus omstreeks de (voorlopige) bodem van de goudmijnsector.
Toen vorig jaar plots uit het niets die mijnen verdubbelden en vaak zelfs verveelvoudigden kwamen de goudmijnpompmails weer goed op gang. Nu lees ik in hun mails dat ze eind 2015 zwaar hadden ingezet op goudmijnen en suggeren ze dat ze zich toen zwaar hebben ingekocht. Het tegenovergestelde is waar !!
Ze rekenen er bij slimbeleggen duidelijk op dat iedereen het verleden snel vergeet. Ontevreden abonnees uit het verleden zullen wel platzak zijn en het afgebold of blijven nog meedoen hopende op hun verlies terug goed te maken. De onwetende nieuwkomer die ze met allerlei kortingen en aggressieve schrijfstijl willen lokken weet natuurlijk van niks en gelooft wat ze schrijven.
Blijf maar heel ver weg van dat "slimbeleggen" en steek het dure abonnementsgeld in een goedkope tracker dan brengt het nog op ook. Slimbeleggen is in werkelijkheid OERDOMbeleggen, maar ze weten het goed te camoufleren.
Hoe lang zou het duren voor bovenstaande post verwijderd wordt? (:
Dat wordt dan alvast tweemaal verwijderenthe_bishop schreef:Dat klopt, over hun monsterverliezen reppen ze nooit met geen woord meer. Ze pompen al jaren goudmijnaandelen en wie al jaren naar hun geluisterd had zat er nu tot over zijn oren in met MEGAverlies.jens_dev schreef:Hij raadt ook al jarenlang goudmijnbedrijven aan. Die hebben dit jaar zeer sterk gepresteerd, waardoor hij aan het einde van het jaar zal uitpakken met enorme rendementen. Dat diezelfde bedrijven t.o.v. een eerder startpunt nog altijd op monsterverliezen staan, zal je niet lezen.
In hun typische aggressieve schrijfstijl hebben ze het bij "slim"beleggen al JAREN over spotgoedkope goudmijnaandelen en dat je almaar moest bijkopen. Zelfs op de top in 2011 spraken ze dat goudmijnen nog steeds spotgoedkoop waren, ze staan intussen 60-80% lager dan 6 jaar geleden.
Ik weet het nog goed. Ongeveer op het laagste punt eind 2015 kwamen de vele kwade mails van leden in hun mailbox ter sprake en begon die Pantelis van "slim"beleggen dat ze nooit hebben aangeraden om meer dan 10 % opgeteld in goud & goudmijnen te steken en dat je de rest goed moest spreiden. Dat was de eerste keer dat ik dat hoorde. De jaren daarvoor kwam het in hun artikeltjes over alsof slimbeleggen voor bijna 100% goud & goudmijnen ging en al de rest was gedoemd. Die Pantelis was duidelijk de schuld van zich af aan het schrijven.
Ze hadden het toen helemaal niet meer over nog bijkopen. Dat gebeurde er dus omstreeks de (voorlopige) bodem van de goudmijnsector.
Toen vorig jaar plots uit het niets die mijnen verdubbelden en vaak zelfs verveelvoudigden kwamen de goudmijnpompmails weer goed op gang. Nu lees ik in hun mails dat ze eind 2015 zwaar hadden ingezet op goudmijnen en suggeren ze dat ze zich toen zwaar hebben ingekocht. Het tegenovergestelde is waar !!
Ze rekenen er bij slimbeleggen duidelijk op dat iedereen het verleden snel vergeet. Ontevreden abonnees uit het verleden zullen wel platzak zijn en het afgebold of blijven nog meedoen hopende op hun verlies terug goed te maken. De onwetende nieuwkomer die ze met allerlei kortingen en aggressieve schrijfstijl willen lokken weet natuurlijk van niks en gelooft wat ze schrijven.
Blijf maar heel ver weg van dat "slimbeleggen" en steek het dure abonnementsgeld in een goedkope tracker dan brengt het nog op ook. Slimbeleggen is in werkelijkheid OERDOMbeleggen, maar ze weten het goed te camoufleren.
Van klachten wegens al dan niet vermeende laster kennen ze daar alles.
Het enige wat ze nooit doen is dan de - volgens hen - echte cijfers geven en ons daar vragen over laten stellen. Het is hen al herhaaldelijk gevraagd.
Iemand op dit forum al eens test aankoop gecontacteerd; dit lijkt me een dossier waar ze zich graag mee zullen willen bezighouden.
Test Aankoop is zelf een malafide organisatie in mijn ogen. Sommige van hun "kwaliteitstests" zijn bedenkelijk uitgevoerd en hun "service" is die naam niet waardig. Ik heb mijn lidmaatschap al lang opgezegd, zeker omdat de "bevoorrechte partners" niet altijd zo klantvriendelijk blijken te zijn (destijds boel gehad met Octa+ omwille van een tankkaart, was nochtans zo geregeld door TA). Hun aanbevolen producten gingen ook stuk, dus een meerwaarde gaf dat abonnement mij niet.
Je had het al kunnen weten bij het abonneren: gratis tablet en al die zever, dat doe je enkel als je de mensen iets wil aansmeren.
Neen, ik heb geleerd om op mijn buikgevoel te vertrouwen. En dat zegt dat Slim Beleggen best gemeden wordt als je verder gaat op de peerreviews die je overal leest.
Je had het al kunnen weten bij het abonneren: gratis tablet en al die zever, dat doe je enkel als je de mensen iets wil aansmeren.
Neen, ik heb geleerd om op mijn buikgevoel te vertrouwen. En dat zegt dat Slim Beleggen best gemeden wordt als je verder gaat op de peerreviews die je overal leest.
Ik heb zojuist nog eens oude berichten (2011) gelezen van slim beleggen (kun je nog altijd doen op hun site; de vraag is hoelang nog?) en daarin staat letterlijk dat ze bijna zeker een hogere prijs verwachtten voor goud en zilver; daar wordt met geen woord gesproken over 10 %. Het zijn ook zeer grote artikels, bijna twee à drie pagina's lang, als je toch maar 10% van je portefeuille in goud en zilver moet steken (zilver dan 5%), waarom er dan pagina's lang uitstekende recensies en aanbevelingen over schrijven. Ik ben er trouwens ook slachtoffer van geworden door in te gaan op hun aanbevelingen.