Holdings
TIP
Re: Holdings
Een volle bladzijde in copie. Een woord als antwoord
Arrgh!
Arrgh!
Corporación Financiera Alba : holding die behoort tot de Grupo March met als belangrijkste aandeelhouder Banca March (van de familie March uit Mallorca).
Corp. Fin. Alba belegt vooral in beursgenoteerde Spaanse bedrijven; ook in niet-beursgenoteerde Spaanse bedrijven en in vastgoed in Spanje.
Belangrijkste holdings: Acerinox (staal) en ACS (constructie)
Koersrendement op 1 jaar licht negatief. Gestegen van €30 naar €40 op vijf jaar tijd.
Dividend van €0.50.
Interessant: discount van 43% t.o.v. de NAV op 30 september 2016.
Corp. Fin. Alba belegt vooral in beursgenoteerde Spaanse bedrijven; ook in niet-beursgenoteerde Spaanse bedrijven en in vastgoed in Spanje.
Koersrendement op 1 jaar licht negatief. Gestegen van €30 naar €40 op vijf jaar tijd.
Dividend van €0.50.
Mooi gevonden !!!
Let op met die felle discounts. Ze kunnen er zijn voor een reden.
Zo zie je op bijgaande fiche (Morningstar 16 November) dat volgens hen het aandeel slechts licht ondergewaardeerd is en schommelt op het randje van de correcte waardering. De reden is niet ver te zoeken: jaar na jaar dalende inomsten - met waarschijnlijk een stabilisatie dit jaar. Het opwaarts potentieel is dan ook beperkt: huidige koers €39.50, doel €42.02 of ~6%. Dit wordt waarschijnlijk uitgevaagd door transactiekosten en beurstaksen.
=
Ik heb geen grondige analyse gedaan maar op eerste zicht niet zo interessant. (ik heb het wel toegevoegd aan mijn Holding lijstje)
Zo zie je op bijgaande fiche (Morningstar 16 November) dat volgens hen het aandeel slechts licht ondergewaardeerd is en schommelt op het randje van de correcte waardering. De reden is niet ver te zoeken: jaar na jaar dalende inomsten - met waarschijnlijk een stabilisatie dit jaar. Het opwaarts potentieel is dan ook beperkt: huidige koers €39.50, doel €42.02 of ~6%. Dit wordt waarschijnlijk uitgevaagd door transactiekosten en beurstaksen.
=
Ik heb geen grondige analyse gedaan maar op eerste zicht niet zo interessant. (ik heb het wel toegevoegd aan mijn Holding lijstje)
Ik zie dit aandeel ook niet als een aandeel met een enorm potentieel op korte termijn - ik gaf al aan dat de koersontwikkeling zeer matig is geweest de laatste jaren - maar wel als een holding om op de radar te zetten.Belca2 schreef:Ik heb geen grondige analyse gedaan maar op eerste zicht niet zo interessant. (ik heb het wel toegevoegd aan mijn Holding lijstje)
Zoals elders op het foum al is gesignaleerd, is de Spaanse beurs behoorlijk achtergebleven de laatste jaren.
Langzaam maar zeker is er nu wel een herstel gaande in de Spaanse economie, dus vroeger of later zou er een inhaalbeweging op gang kunnen komen.
In dit geval zou deze holding wel eens goede resulaten kunnen gaan scoren.
Dit aandeel was overigens destijds ook een topkeus van Paramés van Bestinver ("de Spaanse Buffett").
Dividend is 1 EUR. 2 X 0.5 EUR/jaardreamy schreef:Corporación Financiera Alba : holding die behoort tot de Grupo March met als belangrijkste aandeelhouder Banca March (van de familie March uit Mallorca).
Dividend van €0.50.
Voor mijn indrukken:
http://www.comcap.media/market-trends/1 ... 0-discount
Bedankt! Dit stuk duidt op een discount van minstens 35%, dus dat komt in de buurt van de info op de website van Alba.Poldermol schreef:Dividend is 1 EUR. 2 X 0.5 EUR/jaar
Voor mijn indrukken:
http://www.comcap.media/market-trends/1 ... 0-discount
Ik doe liever zélf mijn huiswerk dan te vertrouwen op een computergegenereerd 'rapport' zoals morningstar. is géén kritiek naar Belca toe die uitstekend werk verricht, maar als het om mijn centen gaat, graaf ik altijd graag zélf ergens in.
Vastgoed en private equity zijn maar een beperkt deel van de portefeuille. Zelfs als je de waarde ervan op 0.00 zou zetten, dan nog is de waarde van de beursportefeuille hoger dan de huidige market cap van Alba.
De instroom van dividenden is méér dan voldoende om het eigen dividend te dekken. En ook al zou ik liever hebben dat ze géén dividend uitkeren, ik ben blij dat er elk jaar 40-50M blijft 'plakken' in de kas die kan ingezet worden.
Voeg er ook an toe dat er 2 nieuwe posities zijn die pas IPO'den in Spanje (Parques dinges is pas dit jaar publiek gekomen dacht ik), en ook dividend gaan beginnen opleveren.
Ik zou graag wat meer diversificatie zijn, en die jaarlijkse 40M graag belegd zien in andere (desnoods kleine) dingen. Beetje bredere exposure. But then again, GBL heeft ook maar 5-7 core posities als ik me niet vergis.
Vastgoed en private equity zijn maar een beperkt deel van de portefeuille. Zelfs als je de waarde ervan op 0.00 zou zetten, dan nog is de waarde van de beursportefeuille hoger dan de huidige market cap van Alba.
De instroom van dividenden is méér dan voldoende om het eigen dividend te dekken. En ook al zou ik liever hebben dat ze géén dividend uitkeren, ik ben blij dat er elk jaar 40-50M blijft 'plakken' in de kas die kan ingezet worden.
Voeg er ook an toe dat er 2 nieuwe posities zijn die pas IPO'den in Spanje (Parques dinges is pas dit jaar publiek gekomen dacht ik), en ook dividend gaan beginnen opleveren.
Ik zou graag wat meer diversificatie zijn, en die jaarlijkse 40M graag belegd zien in andere (desnoods kleine) dingen. Beetje bredere exposure. But then again, GBL heeft ook maar 5-7 core posities als ik me niet vergis.
GBL is 5 grote posities, dan 4 kleinere, en één 'rest'.Poldermol schreef:Ik doe liever zélf mijn huiswerk dan te vertrouwen op een computergegenereerd 'rapport' zoals morningstar. is géén kritiek naar Belca toe die uitstekend werk verricht, maar als het om mijn centen gaat, graaf ik altijd graag zélf ergens in.
Total zit ondertussen bij die kleinere, ten nadele van Adidas.
In volgorde van grootte:
Imerys, LafargeHolcim, SGS, Pernod Ricard, Adidas
Total, Umicore, Engie, Sienna Capital,
Ontex en andere.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Luxempart: NAV gestegen tot 57.42 euro op 15 november.
Interim rapport staat op de website.
Interim rapport staat op de website.
Nogmaals dank! Alba gaat nu bij mij van "houden" naar "kopen".Poldermol schreef:Ik doe liever zélf mijn huiswerk dan te vertrouwen op een computergegenereerd 'rapport' zoals morningstar. is géén kritiek naar Belca toe die uitstekend werk verricht, maar als het om mijn centen gaat, graaf ik altijd graag zélf ergens in.
Zoals ik al aangaf, waarschijnlijk in elk geval een interessante optie voor diegenen die geloven in het Spaanse herstel.
(idem voor Hispania wat betreft Spaans vastgoed)
Bij mij staat "Alba" ook op kopen; heb een eerst kooplimiet ingelegd rond 38 daar ik nog wel wat vuurwerk verwacht in aanloop naar het Italiaanse referendum (4 december).
Welja, zolang je beseft dat het een Spanje-focused holding is en de risico's beseft, zitje er goed mee, ja. Ik ben 'fan' van de familiale verankering, dan weet je dat die geen domme dingen gaan doen. De familie March heeft 74.8% in handen.dreamy schreef: Nogmaals dank! Alba gaat nu bij mij van "houden" naar "kopen".
Zoals ik al aangaf, waarschijnlijk in elk geval een interessante optie voor diegenen die geloven in het Spaanse herstel.
(idem voor Hispania wat betreft Spaans vastgoed)
Oud, Rijk en BritsBelca2 schreef:@optibear...Momenteel ben ik bezig met een vergelijkende studie over enkele UK trusts. En die neemt heel wat meer tijd in beslag dan ik oorspronkelijk ingeschat had. Ik hoop dat ik het resultaat later deze maand kan mee delen.
Knap werkstuk, ideaal leesvoer voor een winderige zondag, bedankt!