speculatietaks op aandelen
TIP
Re: speculatietaks op aandelen
De Giro heeft wel gereageerd
( als die speculatietaks niet zou afgeschaft worden, dan konden ze het faillissement misschien aanvragen )
Men kan dit zelfs in deze draad terugvinden
( als die speculatietaks niet zou afgeschaft worden, dan konden ze het faillissement misschien aanvragen )
Men kan dit zelfs in deze draad terugvinden
Stamp duty en beurstaks zijn niet hetzelfde.Belca2 schreef:In de UK is er wel een "stamp duty" die bijna het dubbele bedraagt (0.50%). Gelukkig alleen bij aankoop.paul schreef:...beurstaks... in ... alle ontwikkelde landen bestaat die taks niet...
Het grote verschil is dat Stamp duty een taks is op beursverrichtingen (ingehouden wordt aan de "bron" en dus voor iedereen geldt) terwijl beurstaks een taks is op financiële transacties over een Belgische instelling, ook als de transactie totaal niet over de beurs gaat (VB omwisseling in CA) en afgerekend wordt door de laatste financiële partij in de ketting (op voorwaarde dat dit een Belgische instelling is). de 'officiele' naam Taks op beursverrichtingen dekt dan ook niet de lading maar goed ik denk niet dat iemand hier nog van op kijkt.Dit is dan ook eerder het gevolg van het feit dat de politici en hun medewerkers die deze wetten schrijven niet voldoende kennis hebben over dit onderwerp. Het bewijs hiervan is de speculatietaks...
Ik kijk al uit naar de meerwaardetaks van CD&V en hoe men denkt de beurstaks uit te breiden naar niet Belgische financiële instellingen. Iemand ergens op een kabinet moet toch al zweet handjes beginnen te krijgen

" beurstaks uit te breiden naar niet Belgische financiële "
Men zal daar een paar vakjes extra voorzien in de belastingaangifte , want die buitenlandse financiele instellingen gaan dat natuurlijk zelf niet inhouden.
Door de gegevensuitwisseling krijgen ze het op een schoteltje aangeboden, voor degenen die het zouden "vergeten" van aan te geven.
Zou het wel leuk vinden dat desondanks die buitenlandse taks, de inwoners uit belgie toch massaal een buitenlandse broker zouden kiezen.
Is goed voor Kris Peeters dan heeft zal die niet werkloos worden, omdat hij dan het werkloos personeel van de belgische brokers wat kan pesten met hun zoekgedrag naar werk.
Ben eens benieuwd of er zo een aantal mensen gaan zijn die om reden van die beurstaks naar het buitenland gaan verhuizen
Ik heb in totaal voor 75 000,00 neurokens aan beurstaks ( legaal ) bespaard in heel mijn leven door een buitenlandse broker te kiezen, en sedert 2016 ben ik een passieve belegger geworden om geen KrisPeeterstaks te moeten betalen.
Men zal daar een paar vakjes extra voorzien in de belastingaangifte , want die buitenlandse financiele instellingen gaan dat natuurlijk zelf niet inhouden.
Door de gegevensuitwisseling krijgen ze het op een schoteltje aangeboden, voor degenen die het zouden "vergeten" van aan te geven.
Zou het wel leuk vinden dat desondanks die buitenlandse taks, de inwoners uit belgie toch massaal een buitenlandse broker zouden kiezen.
Is goed voor Kris Peeters dan heeft zal die niet werkloos worden, omdat hij dan het werkloos personeel van de belgische brokers wat kan pesten met hun zoekgedrag naar werk.
Ben eens benieuwd of er zo een aantal mensen gaan zijn die om reden van die beurstaks naar het buitenland gaan verhuizen
Ik heb in totaal voor 75 000,00 neurokens aan beurstaks ( legaal ) bespaard in heel mijn leven door een buitenlandse broker te kiezen, en sedert 2016 ben ik een passieve belegger geworden om geen KrisPeeterstaks te moeten betalen.
Is er iemand die een zicht heeft op wat nu wel en niet waar is met betrekking tot gegevensuitwisseling?paul schreef: Door de gegevensuitwisseling krijgen ze het op een schoteltje aangeboden, voor degenen die het zouden "vergeten" van aan te geven.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik ben er nog niet mee geconfronteerd geweest maar het lijkt me eerder een spookbeeld dan realiteit.
in september 2017 zal het spookbeeld wel realiteit worden
dan krijgt de belgische fiscus alle gegevens van het buitenland binnen, ook uit het verleden
( nu nog zaken laten verdwijnen uit het buitenland daar is het al veel te laat voor )
dan krijgt de belgische fiscus alle gegevens van het buitenland binnen, ook uit het verleden
( nu nog zaken laten verdwijnen uit het buitenland daar is het al veel te laat voor )
paul schreef:in september 2017 zal het spookbeeld wel realiteit worden
Niet volledig correct, Paul. Er zijn landen waar pas vanaf 2018 gegevens worden uitgewisseld over 2017. Daar is het nog niet te laat

Bart De Wever: "De meerwaardetaks zoals CD&V die wil, komt er niet", dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever in Het Laatste Nieuws. "Ik plant geen nieuw bos naast ons fiscale oerwoud."
http://nieuws.vtm.be/politiek/216062-de ... mt-er-niet
Wouter Beke: "De premier heeft in de beleidsverklaring gezegd dat hij zich engageert voor economische efficiëntie en fiscale rechtvaardigheid en we steunen hem daarin." Zo reageert CD&V-voorzitter Wouter Beke op de uitspraken van N-VA-voorzitter Bart De Wever in Het Laatste Nieuws vandaag. Die zegt dat hij geen nieuwe meerwaardebelasting wil binnen deze regering. Beke schuift de discussie over de meerwaardetaks door naar de premier.
http://nieuws.vtm.be/politiek/216102-be ... waardetaks
http://nieuws.vtm.be/politiek/216062-de ... mt-er-niet
Wouter Beke: "De premier heeft in de beleidsverklaring gezegd dat hij zich engageert voor economische efficiëntie en fiscale rechtvaardigheid en we steunen hem daarin." Zo reageert CD&V-voorzitter Wouter Beke op de uitspraken van N-VA-voorzitter Bart De Wever in Het Laatste Nieuws vandaag. Die zegt dat hij geen nieuwe meerwaardebelasting wil binnen deze regering. Beke schuift de discussie over de meerwaardetaks door naar de premier.
http://nieuws.vtm.be/politiek/216102-be ... waardetaks
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In 2019 zou de CD&V-kiezer weleens een uiterst zeldzaam specimen kunnen worden
"Op het congres van Kortrijk werd de partij gedoopt als 'Christendemocratisch en Vlaams'. Wat blijft daar nog van over? Uitgesproken christelijk is de partij al lang niet meer. En sinds dit weekend rijzen reuzegrote vragen bij het Vlaamsgezinde profiel. CD&V was ook een centrumpartij, maar voelt zich nu binnen een rechtse regering verplicht om een steeds linksere koers te varen. Op die manier zal de rechtervleugel nog meer afkalven, terwijl de linkse tegenstanders van de regering allicht eieren voor hun geld zullen kiezen."
De ampersanders die tot voor kort graag in het midden van het bed lagen zijn ondertussen zodanig naar links opgeschoven dat ze weleens ook de centrumkiezers zouden kunnen verliezen.
Kinderen van 16 jaar stemplicht "geven" in de hoop dat ze in hun jeugdige naïviteit op het mossel noch vis-programma van de Tsjeven gaan stemmen?
"Op het congres van Kortrijk werd de partij gedoopt als 'Christendemocratisch en Vlaams'. Wat blijft daar nog van over? Uitgesproken christelijk is de partij al lang niet meer. En sinds dit weekend rijzen reuzegrote vragen bij het Vlaamsgezinde profiel. CD&V was ook een centrumpartij, maar voelt zich nu binnen een rechtse regering verplicht om een steeds linksere koers te varen. Op die manier zal de rechtervleugel nog meer afkalven, terwijl de linkse tegenstanders van de regering allicht eieren voor hun geld zullen kiezen."
De ampersanders die tot voor kort graag in het midden van het bed lagen zijn ondertussen zodanig naar links opgeschoven dat ze weleens ook de centrumkiezers zouden kunnen verliezen.
Kinderen van 16 jaar stemplicht "geven" in de hoop dat ze in hun jeugdige naïviteit op het mossel noch vis-programma van de Tsjeven gaan stemmen?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wie weet gaat Kris Peeters ook niet meer op zichzelf stemmen,omdat zijn moeder aandelen ( van arco ? ) heeft en toch geen meerwaardetaks kan betalen , de arme sukkel
binnen 10 jaar zeggen ze :" cd en vee" wat is dat ?
binnen 10 jaar zeggen ze :" cd en vee" wat is dat ?
Op mijn account bij Keytrade staat bij een aantal aandelen een vakje "tax" aangeduid ... gisteren kocht ik een aandeel waarbij dat extra vakje "tax" niet meer aangeduid staat (het gaat over een gewoon bedrijfsaandeel die noteert in Brussel) wil dit zeggen dat de speculatietaks al niet meer geldt hiervoor en dat ik het bij manier van spreken vandaag al opnieuw kan verkopen ?
@geebee,
Kijk nu maar eens. Het vakje Tax zal er wel staan...
Als je nu op het laatste tabblad kijkt, dan zal je daar ook een pdf vinden over je aankoop. Dit hangt blijkbaar samen.
Kijk nu maar eens. Het vakje Tax zal er wel staan...
Als je nu op het laatste tabblad kijkt, dan zal je daar ook een pdf vinden over je aankoop. Dit hangt blijkbaar samen.
@Annetje ... eventjes gecheckt, je hebt gelijk
... jammergenoeg 

'k Had gisteren hetzelfde voor met Bpost...
Fizmo schreef:Degiro zal zelf niet deze speculatietaks afroomen en doorstorten naar de belgische fiscus. Net zoals ze de beurstaks ook niet aanrekend dacht ik. Als je een rekening bij Degiro hebt zal je vermoedelijk zelf het bedrag moet opgeven in je belastingsaangifte.insider schreef:Ik denk dat wanneer je een rekening hebt bij bv Degiro er GEEN dergelijke pesttaks moet betaald worden?
Bij Belgische brokers zal dit vermoedelijk automatisch afgeroomd worden. Bij binckbank etc... zal de broker zelf het nodige doen, bij Degiro (omdat het een NL broker is) zal je dit zelf moeten aangeven in je belastingsaangifte. Belgen kennende gaan er velen dit 'vergeten'.
Niet 100% zeker maar ik vermoed dat het zoiets zal zijn.
KLOPT maar dan zal de fiscale gegevensuitwisseling de mensen die dat "vergeten" daarbij wel helpen, met de nodige boetes enz