Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Morningstar analyse van AB Inbev, zij zien hier een instapmoment : http://www.morningstar.be/be/news/15447 ... sdruk.aspx
Ik zie dat Ab Inbev noteert op de Brusselse beurs en op de NYSE ... op welke beurs zou je dit aandeel aankopen en waarom ?
(een zijdelingse vraag als niet-kenner : stel je koopt dit aandeel op de Brusselse beurs, kan je het later verhandelen op de NYSE ?)
(een zijdelingse vraag als niet-kenner : stel je koopt dit aandeel op de Brusselse beurs, kan je het later verhandelen op de NYSE ?)
Brusselse beurs geniet de voorkeur door de iets lagere transactiekosten. Maar veel maakt het niet uit.geebee schreef:Ik zie dat Ab Inbev noteert op de Brusselse beurs en op de NYSE ... op welke beurs zou je dit aandeel aankopen en waarom ?
Nee.(een zijdelingse vraag als niet-kenner : stel je koopt dit aandeel op de Brusselse beurs, kan je het later verhandelen op de NYSE ?)
-
- Newbie
- Contacteer:
Volgens de informatie die ik heb opgezocht, wordt er op buitenlandse dividenden een lokale taks geïnd.ThomasDM schreef:Brusselse beurs geniet de voorkeur door de iets lagere transactiekosten. Maar veel maakt het niet uit.geebee schreef:Ik zie dat Ab Inbev noteert op de Brusselse beurs en op de NYSE ... op welke beurs zou je dit aandeel aankopen en waarom ?
In de Verenigde Staten zou dit 30% bedragen.
Dit zou dus bovenop de 27% roerende voorheffing komen die wordt afgehouden van het dividend.
Verbeter mij indien fout, alstublieft.
Dat is inderdaad zo bij de meeste Amerikaanse aandelen. (En na wat papierwerk zakt die bronheffing naar 15 percent, dat is bij de meeste brokers twee keer niets.)Maximbogaert schreef:Volgens de informatie die ik heb opgezocht, wordt er op buitenlandse dividenden een lokale taks geïnd.ThomasDM schreef:
Brusselse beurs geniet de voorkeur door de iets lagere transactiekosten. Maar veel maakt het niet uit.
In de Verenigde Staten zou dit 30% bedragen.
Dit zou dus bovenop de 27% roerende voorheffing komen die wordt afgehouden van het dividend.
Verbeter mij indien fout, alstublieft.
Maar in dit geval telt dat niet. De ticker "BUD" op de NYSE is namelijk geen primaire listing maar een ADR. Bij zo'n ADR betaal je geen belastingen aan de VS, dus in dit specifieke geval heb je alleen de Belgische RV.
* Dividendbelasting hangt af van de country code in het ISIN-nummer, en niet van de markt waarop het genoteerd staat
* Cross-selling is zéker mogelijk, maar opnieuw afhankelijk van de ISINcode (die hetzelfde moet zijn). Echter, de meeste brokers voor particulieren hebben hun systemen niet zo ingesteld.
* Cross-selling is zéker mogelijk, maar opnieuw afhankelijk van de ISINcode (die hetzelfde moet zijn). Echter, de meeste brokers voor particulieren hebben hun systemen niet zo ingesteld.
Damn, had een order gezet op 90 euro en heb ze niet. AB InBev is het laatste uur enorm aan het stijgen. Ze eindigen straks nog groen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat kijk jij toch op korte termijn. De koersbeweging van het afgelopen uur is natuurlijk onomkeerbaar.
Ik heb gisteren bijgekocht aan 96.15 en 95.00 en ben tevreden.
De weg naar boven is reeds ingezet.molenveld schreef:Wat kijk jij toch op korte termijn. De koersbeweging van het afgelopen uur is natuurlijk onomkeerbaar.
Van -2,11% naar +1%. Meer dan 3% verschil intraday.
Zijn het hier solden of is het einde van misserie nog niet in zicht?
Ze zullen heel rood openen maar in de loop van de dag zal de koers herstellen, dat is althans wat in Azië gebeurde. Heel vaak zie je wel gelijkenissen. Futures zijn ook rood.Jhn schreef:Zijn het hier solden of is het einde van misserie nog niet in zicht?
Ziet er niet zo naar uit, Kevva. We staan duidelijk in 't groen...
De beurs doet net het tegenovergestelde dan normaal.landethk schreef:Ziet er niet zo naar uit, Kevva. We staan duidelijk in 't groen...
Slecht nieuws = Groen
Goed nieuws = Rood
Zeer goed nieuws = Donker rood
Op de beurs kan dat allemaal, daarom is het ook zo spannendKevva schreef:De beurs doet net het tegenovergestelde dan normaal.landethk schreef:Ziet er niet zo naar uit, Kevva. We staan duidelijk in 't groen...
Slecht nieuws = Groen
Goed nieuws = Rood
Zeer goed nieuws = Donker rood