pensioensparen afkopen bij pre-pensionering ?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
- Newbie
- Contacteer:
pensioensparen afkopen bij pre-pensionering ?
Graag een beetje hulp van de mensen hier op het forum die er meer van weten dan ik :
doe aan pensioensparen bij Fortis ( BNPP B PENSION BALANCED CAP ) , ben nu 60 jaar en in "pre-pensioen" omdat ik geen beroepsinkomsten meer heb, kan ik dit niet meer aftrekken van de belastingen.
Wat zou het interessanste voor mij zijn ?,na het betalen van de anticipatieve tax (ik wil met mijn weinige centen geen risico nemen)
a) verder storten tot mijn 65é
b) geld nu afhalen en elders beleggen ?
doe aan pensioensparen bij Fortis ( BNPP B PENSION BALANCED CAP ) , ben nu 60 jaar en in "pre-pensioen" omdat ik geen beroepsinkomsten meer heb, kan ik dit niet meer aftrekken van de belastingen.
Wat zou het interessanste voor mij zijn ?,na het betalen van de anticipatieve tax (ik wil met mijn weinige centen geen risico nemen)
a) verder storten tot mijn 65é
b) geld nu afhalen en elders beleggen ?
Re: pensioensparen afkopen bij pre-pensionering ?
Ik zou zeggen, geld bijna volledig afhalen en ergens anders plaatsen ... maar verder blijven storten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: pensioensparen afkopen bij pre-pensionering ?
"omdat ik geen beroepsinkomsten meer heb, kan ik dit niet meer aftrekken van de belastingen."
pre-pensioen zijn ook wel belastbare inkomsten die kan je wel aftrekken voor pensioensparen
pre-pensioen zijn ook wel belastbare inkomsten die kan je wel aftrekken voor pensioensparen