PSA Bank België stopt spaarboekjes.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: PSA Bank België stopt spaarboekjes.
Denk gewoon dat er een bijkomende rekening(en) worden geopend want de intresten zijn (waren) toch verschillend en ook de historie wordt mee overgenomen. Vermoed wel dat de intresten zullen gelijkgeschakeld worden maar de trouwheidspremie blijft toch dezelfde als op datum van storting bij PSA_Cash schreef:Op de website van PSA bank lees ik "Klanten die reeds over rekeningen beschikken bij Keytrade Bank zullen enkel hun huidige Keytrade Bank inlog codes kunnen gebruiken."
Vermits ik al een rekening heb bij Keytrade, vermoed ik dus dat het bedrag dat ik nu nog bij PSA heb gewoon op mijn Keytrade rekening zie verschijnen vanaf 5/12/16, of lees ik dit fout?
Ben trouwens in hetzelfde geval.
het gras is altijd groener aan de overkant
Dat is wel het laatste waaraan ik denk bij het kiezen van een bank.PVD schreef:Ter info: Keytrade vraagt dossierkosten bij overlijden.
'k heb daarom vorig jaar bij Keytrade alles opgezegd. Allez hop, nu zit ik weer bij Keytrade tot half volgend jaar omwille van de getrouwheidspremie.
Als je dan kijkt hoeveel Keytrade vraagt: 60 euro. Een groot deel van de banken vraagt meer.
Die 6o euro verdien j trouwens toch al binnen de 2-3 jaar door gebruik te maken van de zichtrekening.Je gaat op de lange termijn meer overhouden dan dat je uitspaart aan dossierkosten bij een andere bank. Dus dit is totaal geen reden om bij Keytrade weg te gaan!
idd 60 euro dossierkosten bij overlijden lijkt me vrij redelijk, heb ook hogere bedragen gezien bij grootbanken die bovendien ook nog heel wat kosten in rekening brengen voor hun zichtrekening, jaarlijks dan wel te verstaan
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En hopla, Keytrade leest mee. Vanaf 1/1/17 stijgt het naar €100.kweeni schreef:idd 60 euro dossierkosten bij overlijden lijkt me vrij redelijk
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja, dat komt ervan! Ik heb bij het ontvangen van de mail van Keytrade net hetzelfde gedacht.CarpeNoctem schreef: ...En hopla, Keytrade leest mee. Vanaf 1/1/17 stijgt het naar €100.
Het is trouwens niet de eerste keer dat er banken wakker geschud worden na bepaalde berichten op spaargids.be.
Kent er iemand de huidige officiële spaarrentes bij PSA? Er hangt vandaag veel mist!
op de plus rekening 0,05% + 0,60% getrouwheidspremie dacht ik al vind je dat idd nergens terug, zelfs op deze site is PSA al verwijderd uit de vergelijkende lijst, wat voortijdig wat mij betreft
Heb in mijn mail archief de laatste aanpassing (denk ik) teruggevonden, ik citeerl
Wij delen u hierbij mee dat de rentevergoeding* van onze gereglementeerde spaarrekening evolueert vanaf 29 juni 2016.
Onze nieuwe rentevoeten behoren nog steeds tot de beste op de markt:
Gereglementeerde spaarrekening DISTINGO: de nieuwe basisrente wordt teruggebracht tot 0,45% en de getrouwheidspremie gehandhaafd op 0,10%
Gereglementeerde spaarrekening DISTINGO Plus: de basisrente zal worden gehandhaafd op 0,05% en de getrouwheidspremie tot 0,60%
Bedankt, ik dacht trouwens dat een bank verplicht was haar tarieven te publiceren? Ik wacht alvast op een toelichting van PSA.
Vandaag telefoon gekregen van PSA : spaarrentes Distingo Plus zijn 0.05 en 0.60% getrouwheidspremie.
Wie nog geld bijstort tem 28/11/16 kan dus,gedurende één jaar,nog genieten van 0,60% getrouwheidspremie(Distingo plus) op het gestorte bedrag terwijl enkele dagen later zijn spaarrekening een "High fidelity" rekening wordt bij Keytrade met behoud van de getrouwheidspremies MAAR gewijzigde basisintrest
De "High fidelity" biedt vandaag slechts (0,05% + 0,25) - 15%.
Een interessante move dus voor wie nog geld kan missen gedurende één jaar en toch nog een goed rendement zal hebben of
vergis ik mij
Groetjes,
De "High fidelity" biedt vandaag slechts (0,05% + 0,25) - 15%.
Een interessante move dus voor wie nog geld kan missen gedurende één jaar en toch nog een goed rendement zal hebben of
vergis ik mij
Groetjes,
Kan iemand mij vertellen wat de Distingo (niet de plus) rekening momenteel opbrengt voor vers geld?
Sinds de overstap naar Keytrade in gang is gezet vind ik die info nergens terug.
Sinds de overstap naar Keytrade in gang is gezet vind ik die info nergens terug.
Kan het ook niet direct terugvinden maar dat zal nog altijd 0,45% + 0,10% getrouwheidspremie zijn. Om zeker te zijn heb ik binnen de beveiligde zone van Keytrade een intrestsimulatie gedaan. Op mijn Azur spaarrekening (0,10% + 0,10% GP) stond nog 800 euro en die zou tot op het einde van het jaar nog zo'n 6 eurocent intrest opbrengen. Heb deze overgeschreven op mijn gewone Distingo Spaarrekening en dezelfde 800 euro brengt daar op het einde van jaar 30 eurocent op.
Mag ik je bij deze danken voor deze 'gouden tip', nu ben ik op het einde van het jaar alvast zo'n 24 eurocent rijker
Wel dient te worden aangestipt dat Keytrade die intrest van 0,45% altijd kan aanpassen en dat zal volgens mij niet te lang duren vrees ik. Het is natuurlijk vreemd dat hetzelfde soort spaarboekje zoveel 'meer' opbrengt binnen dezelfde bank.
Mag ik je bij deze danken voor deze 'gouden tip', nu ben ik op het einde van het jaar alvast zo'n 24 eurocent rijker
Wel dient te worden aangestipt dat Keytrade die intrest van 0,45% altijd kan aanpassen en dat zal volgens mij niet te lang duren vrees ik. Het is natuurlijk vreemd dat hetzelfde soort spaarboekje zoveel 'meer' opbrengt binnen dezelfde bank.
Heb ook een klein bedrag overgeschreven op de Distingo Plus en ook daar is de getrouwheidspremie van 0.60% nog altijd geldig en die blijft dus gelden voor 1 jaar vanaf storting van het bedrag. Tip.
Het ligt er voor het grijpen ka-ching