RPS group
TIP
Re: RPS group
Is er ergens een mogelijkheid om wat verder dit orderboekje in te kijken? Eén lijn vind ik echt weinig.jens_dev schreef:Opnieuw.
Range 175.00 - 187.50
Orderboekje moet heel dun zijn.
Ik heb er alleszins nog geen gevonden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Die gebruik ik nochtans vaak Wist niet dat het ook werkte voor RPS. Vroeger vond ik niks als ik op RPS zocht.
Duvellover
3de dag op rij:
Range 175.00 - 188.00
Range 175.00 - 188.00
En heb je ze aan 175 binnen of niet? Moest ik azen op RPS, ik zou niet aarzelen om een limietje op 175 te zetten na eergisteren. 7% op één dag is leuk om mee te beginnen. Niet dat het maandag weer zo zal zijn, maar je weet maar nooit.jens_dev schreef:3de dag op rij:
Range 175.00 - 188.00
Heb eind april al bijgekocht. Nu wacht ik eerst H1 results af. Die zullen zeer zwak zijn.
Solide prestaties bij BNE Europe (2/3 van de winst in H1) en AAP.
Minder goed bij Energy en BNE N-Am (eveneens blootstelling oliesector). Energy zou wel uitgebodemd moeten zijn in H1 en zou in H2 weer winstgevend moeten zijn.
Winst zou overall verbeteren in H2.
Daling £ zal in H2 voor een duwtje in de rug zorgen.
Voorziening die eerder werd genomen voor dubieuze vorderingen volstaat momenteel.
Kostenbesparingen on track.
Nettoschuldpositie stijgt naar 95 miljoen £, leverage (2,2) ruim onder convenanten (3) en zou in H2 weer dalen door een sterke operationele kasstroom.
Voorzichtigheidshalve, gezien de moeilijke markten en de onzekere impact van het Brexit-referendum, blijft het interimdividend op hetzelfde niveau als 2015 (£0,0466 per aandeel – 16/9 ex-dividend). Lijkt me een goede beslissing, zelfs al laat de vrije kasstroom toe om het dividendbeleid (+15%) voort te zetten. Alsnog een hoger dividend bij bepaling slotdividend is niet uitgesloten.
Vrije kasstroom daalt van 37,6 naar 14,6 miljoen £. Als ze in H2 dezelfde vks behalen (RPS verwacht echter beterschap), noteert het aandeel nu aan een vks-rendement van 8%, ondanks zeer moeilijke omstandigheden.
Marktreactie lijkt me zwaar overdreven (-14%). Ik heb zonet een pakketje bijgekocht.
Minder goed bij Energy en BNE N-Am (eveneens blootstelling oliesector). Energy zou wel uitgebodemd moeten zijn in H1 en zou in H2 weer winstgevend moeten zijn.
Winst zou overall verbeteren in H2.
Daling £ zal in H2 voor een duwtje in de rug zorgen.
Voorziening die eerder werd genomen voor dubieuze vorderingen volstaat momenteel.
Kostenbesparingen on track.
Nettoschuldpositie stijgt naar 95 miljoen £, leverage (2,2) ruim onder convenanten (3) en zou in H2 weer dalen door een sterke operationele kasstroom.
Voorzichtigheidshalve, gezien de moeilijke markten en de onzekere impact van het Brexit-referendum, blijft het interimdividend op hetzelfde niveau als 2015 (£0,0466 per aandeel – 16/9 ex-dividend). Lijkt me een goede beslissing, zelfs al laat de vrije kasstroom toe om het dividendbeleid (+15%) voort te zetten. Alsnog een hoger dividend bij bepaling slotdividend is niet uitgesloten.
Vrije kasstroom daalt van 37,6 naar 14,6 miljoen £. Als ze in H2 dezelfde vks behalen (RPS verwacht echter beterschap), noteert het aandeel nu aan een vks-rendement van 8%, ondanks zeer moeilijke omstandigheden.
Marktreactie lijkt me zwaar overdreven (-14%). Ik heb zonet een pakketje bijgekocht.
Markt verschiet van zijn Eigen reactie: verlies teruggelopen tot 7.5%. En nog steeds overdriven als men het volledige document leest. Blijkbaar heeft men alleen aandacht gehad voor het gelijk blijvend (interim) dividend. En dat was na al die Jaren inderdaad een shock. Maar het is geen finaal besluit: er is nog niets beslist over het slotdividend. En met geode vooruitzichten in de tweed helft behoort een positieve correctie tot de mogelijkheden.
Ondertussen blijven de operationele inkomsten, behalve Energy, het goed doen:
en wat Energy betreft: die inkomsten maken slechts ~13.5% uit van het geheel. De toekomst is duidelijk elders en dat heeft het management goed begrepen. RPS is geen oliebedrijf meer...
Ondertussen blijven de operationele inkomsten, behalve Energy, het goed doen:
en wat Energy betreft: die inkomsten maken slechts ~13.5% uit van het geheel. De toekomst is duidelijk elders en dat heeft het management goed begrepen. RPS is geen oliebedrijf meer...
Slotkoers 180GBp - Er zijn er die vandaag uiteindelijk 10% winst zullen gemaakt hebben.
Heb mijn posities behouden. Ik blijf er vertrouwen in hebben.
Heb mijn posities behouden. Ik blijf er vertrouwen in hebben.
Wordt RPS nog door iemand gevolgd? De opstoot van de olieprijs heeft RPS, zij het met enige vertraging ook naar omhoog geduwd. Vandaag geëindigd op 211. Daarmee ben ik terug boven water gekomen (in £).
Toch eigenaardig hoe het aandeel nog altijd sterk beïnvloed wordt door de olie. Of mis ik iets?
Toch eigenaardig hoe het aandeel nog altijd sterk beïnvloed wordt door de olie. Of mis ik iets?
Door mij (grote positie), maar er valt weinig te zeggen. Wachten op jaarcijfers eind februari / begin maart. Sta op zo'n +15% all-in dankzij bijkopen aan lagere koersen.
De analisten bij FT / IC beschouwen RPS als de recovery tip of the year (2017):
en in een meer specifieke bijdrage (5 January)
...Our Recovery Tip of the Year, engineering consultant RPS(RPS), stands to be a beneficiary of a pick-up in capital spending in the oil and gas industry, as well as increased infrastructure spending in the US. Importantly, we feel the restructuring work that was required to respond to falling demand at its energy division has already largely been done.
en in een meer specifieke bijdrage (5 January)
...RPS's shares look attractive based on the yield and the forward earnings multiple compared with the historic range. However, given the potential for profitability to snap back, we think a price-to-forward-sales ratio is the best metric to gauge the value on offer. At 0.85, this sits in the bottom fifth of the 10-year range, suggesting significant recovery upside.... BUY
Nice find, Belca. Nog steeds een van mijn grootste posities. Kijk uit naar jaarresultaten begin maart.