DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Toch 2 mensen al hierboven die zo denken.
Misschien wat offtopic, maar mogelijks zijn er nog mensen die dan overstappen naar een andere broker? Dat en met het wegvallen van de speculatietaks kan het goed nieuws zijn voor AMS:BINCK? Ze zitten niet enkel in België maar ons land maakt toch een groot deel uit zou ik denken?
Ik zal eens kijken naar hun cijfers en dergelijke. Ik zie dat ze hebben een redelijk groot dividend hebben (mssh te groot?), als er mensen zijn met inzichten/gedachten hieromtrent, laat maar komen.
Misschien wat offtopic, maar mogelijks zijn er nog mensen die dan overstappen naar een andere broker? Dat en met het wegvallen van de speculatietaks kan het goed nieuws zijn voor AMS:BINCK? Ze zitten niet enkel in België maar ons land maakt toch een groot deel uit zou ik denken?
Ik zal eens kijken naar hun cijfers en dergelijke. Ik zie dat ze hebben een redelijk groot dividend hebben (mssh te groot?), als er mensen zijn met inzichten/gedachten hieromtrent, laat maar komen.
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Lynx gaat ook klanten verliezen want bij mijn weten gaan ook zij de taks niet zelf innnen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is dit al definitief goedgekeurd?
Ik wil ook weglopen maar dan zit ik met speculatietaks.
Ik ga er ook weg... geen slecht moment toch met die beurzen 

Sterker nog, elke maand.Gulden Draak schreef:
Wtf? Als ik het goed heb zal deze beurstaks dus niet via de belastingbrief betaald moeten worden maar om de x aantal maanden overgeschreven moeten worden naar de staat?
Eind maart moet je de beurstaks van Januari overschrijven, dan eind april die van Februari, etc etc etc.
Administratieve burden stijgt enorm gevoelig.
Het hangt er van af wat je nog meer moet doen dan de verschuldigde belasting te berekenen en te betalen. Als daarvoor telkens ellenlange formulieren moeten ingevuld worden, zal dat een zeer efficiënt middel blijken om veel beleggers terug naar België te leiden. Als de papierwinkel meevalt, lijkt er mij voor kleine beleggers met weinig transacties niet zoveel aan de hand.
Verder is het ook nog af te wachten hoezeer de fiscus op de hoogte is/zal zijn van de aard van diverse instrumenten. Er zijn immers nogal wat verschillende tarieven in omloop, waardoor het al eens kan uitmaken of je te maken hebt met pakweg een niet-beursgenoteerd gemeenschappelijk fonds of een beursgenoteerd en geregistreerd kapitaliserend fonds. Vermoedelijk zal er op dat vlak al eens een interpretatieverschil bestaan tussen de belastingplichtige en de fiscus. Als die laatste überhaupt al de moeite zal doen om de natuur van een of ander obscuur fondsje te bepalen. Misschien moet men die tarieven eens opkuisen en tot een eenheidstarief komen.
Verder is het ook nog af te wachten hoezeer de fiscus op de hoogte is/zal zijn van de aard van diverse instrumenten. Er zijn immers nogal wat verschillende tarieven in omloop, waardoor het al eens kan uitmaken of je te maken hebt met pakweg een niet-beursgenoteerd gemeenschappelijk fonds of een beursgenoteerd en geregistreerd kapitaliserend fonds. Vermoedelijk zal er op dat vlak al eens een interpretatieverschil bestaan tussen de belastingplichtige en de fiscus. Als die laatste überhaupt al de moeite zal doen om de natuur van een of ander obscuur fondsje te bepalen. Misschien moet men die tarieven eens opkuisen en tot een eenheidstarief komen.
Dit is lobbywerk van de Belgische Brokers.
Die zullen zelf wel aangegeven hebben aan de politiek dat je de burgers ook nog doodsbang moet maken via dreigingen van torenhoge boetes. Aan de reacties hier te zien werkt het en kunnen ze doorgaan met hun absurde tarieven. Die zullen daar goed mee lachen.
Er zijn er hier zelfs nog altijd die Keytrade en zo goedkoop vinden, via zulke hoge tarieven kun je nooit deftig winst hebben als je veilig belegt via stop los.
De Belgische brokers en banken hadden een enorme terugval doordat de beleggers massaal naar het buitenland gingen.
Nu krijgen ze alles terug en kunnen ze verder goed blijven doorrekenen. De Belgische banken beduvelen je via mafia truken met de politiek en je komt dan met plezier terug bij de duivel te biecht.
Die zullen zelf wel aangegeven hebben aan de politiek dat je de burgers ook nog doodsbang moet maken via dreigingen van torenhoge boetes. Aan de reacties hier te zien werkt het en kunnen ze doorgaan met hun absurde tarieven. Die zullen daar goed mee lachen.
Er zijn er hier zelfs nog altijd die Keytrade en zo goedkoop vinden, via zulke hoge tarieven kun je nooit deftig winst hebben als je veilig belegt via stop los.
De Belgische brokers en banken hadden een enorme terugval doordat de beleggers massaal naar het buitenland gingen.
Nu krijgen ze alles terug en kunnen ze verder goed blijven doorrekenen. De Belgische banken beduvelen je via mafia truken met de politiek en je komt dan met plezier terug bij de duivel te biecht.
De politiek bedient altijd de bad guys.
In een utopische wereld zijn er immers geen politici.
In een utopische wereld zijn er immers geen politici.
In deze tijd van digitalisering en sociale media is bellen nog altijd de enige zekere contact methode. Mails worden ALTIJD systematisch genegeerd, snail mail ook. Pas als je belt en die extra tijd vraagt die zeer kostbaar is, krijg je antwoord.jens_dev schreef:Al gebeld?
Ik eindig mijn mails de laatste tijd als volgt: "indien ik geen antwoord krijg tegen datum x, ga ik ervan uit dat u dit enkel telefonisch wil bespreken en zal u dus telefonisch contacteren". Tot nu toe altijd antwoord gehad.
De Giro wordt nu praktisch verplicht om zelf de beurstaks te innen.
Spijtig, dat half percentje was mooi meegenomen.
Spijtig, dat half percentje was mooi meegenomen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Mijn ervaring/mening is dat de giro dit gewoonweg technisch niet aankan.
Zo bieden ze totaal geen ondersteuning voor het berekenen van de meerwaarde taks (hoewel ze eerst lieten doorschemeren dit wel te willen gaan doen) noch op de speculatie taks.
Dit waren al 2 kansen die ze lieten liggen om de Belgjes ten dienste te zijn.....
Het is volgens mij niet van niet willen maar van niet kunnen (het sop is de kool niet waard om dit technisch te implementeren ?/er zijn hiervoor geen centen bij de Giro?)
Vergeet niet om regelmatig de bedragen uit verkoop terug te schrijven naar BE
Spijtig; voor mij ging het niet om belastingen te ontvluchten maar gewoon om het goedkope systeem waarbij je al eens voor een paar honderd euro iets kon kopen.
Zo bieden ze totaal geen ondersteuning voor het berekenen van de meerwaarde taks (hoewel ze eerst lieten doorschemeren dit wel te willen gaan doen) noch op de speculatie taks.
Dit waren al 2 kansen die ze lieten liggen om de Belgjes ten dienste te zijn.....
Het is volgens mij niet van niet willen maar van niet kunnen (het sop is de kool niet waard om dit technisch te implementeren ?/er zijn hiervoor geen centen bij de Giro?)
Vergeet niet om regelmatig de bedragen uit verkoop terug te schrijven naar BE

Spijtig; voor mij ging het niet om belastingen te ontvluchten maar gewoon om het goedkope systeem waarbij je al eens voor een paar honderd euro iets kon kopen.
Even een vraagje: LYNX houdt de Belgische beurstaks wel in. Ik zie toch telkens dat 0.27% wordt afgetrokken van mijn transacties. Ik vermoed dan ook dat de aangifteplicht niet voor mijn rekening van toepassing zal zijn? Kunnen jullie me dit bevestigen?
@Julus
Ik begrijp niet dat je klant wordt van DeGiro en tegelijk een uitgebreide dienstverlening verwacht
DeGiro heeft zich nooit zo geprofileerd.
@Evalina
Dat klopt. Lynx moet de beurstaks inhouden omdat het een kantoor heeft in België.
Ik begrijp niet dat je klant wordt van DeGiro en tegelijk een uitgebreide dienstverlening verwacht

@Evalina
Dat klopt. Lynx moet de beurstaks inhouden omdat het een kantoor heeft in België.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nogmaals: is dit echt al een wettekst?