DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Alleen als je een daytrader bent, doe je nog profijt bij Degiro. Voor de sporadische aankoop van langetermijn-aandelen maken die 5 euro goedkopere transacties niet veel uit. De bijkomende administratie is dat niet waard. Zolang het nog kan : laat je portefeuille gratis overpakken door Keytrade.
Nee, het is een wetsontwerp. Ze gaan zich volgens mij nog serieus mogen haasten om dat op tijd gestemd te krijgen in het parlement en gepubliceerd in het Staatsblad.bartgo schreef:Nogmaals: is dit echt al een wettekst?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat bedoel ik nu. Ik blijf bij DeGiro zo lang ik kan. Ik beleg meestal kleine bedragen en wil geen hoge broker kosten. Ik hoef ook geen service omdat ik het zelf eenvoudig hou met enkel aandelen en zeker geen fondsen.Didymus schreef:Nee, het is een wetsontwerp. Ze gaan zich volgens mij nog serieus mogen haasten om dat op tijd gestemd te krijgen in het parlement en gepubliceerd in het Staatsblad.bartgo schreef:Nogmaals: is dit echt al een wettekst?
Misschien geen slecht idee van je.Iriane schreef:Zolang het nog kan : laat je portefeuille gratis overpakken door Keytrade.
Maar ga er niet van uit dat overstappen sowieso gratis is!
Er zijn enkele voorwaarden aan verbonden.
https://www.keytradebank.be/files/documentcenter/docsTransferDeedsProof_nl.pdf schreef:Stuur ons binnen 6 maanden na aanvang van de effectentransfer naar uw rekening bij Keytrade Bank een overzicht van de gemaakte transferkosten. Gebruik hiervoor het document ‘Effectentransfer - Bewijs kosten’ en voeg een kopie van de rekeninguittreksels met transferkosten toe.
1.Transferkosten komen voor vergoeding in aanmerking indien:
• u het effect via de website van Keytrade Bank online kunt aankopen en • de waarde van de getransfereerde lijn minimaal € 500 bedraagt (of een equivalent € 500 indien het effect in een andere valuta noteert).
Transfers van effecten die niet online bij Keytrade Bank kunnen worden aangekocht (bijvoorbeeld alleen online worden verkocht of telefonisch verhandeld) of waarvan de getransfereerde lijn lager is dan € 500 (of equivalent in andere valuta) komen niet voor restitutie van transferkosten in aanmerking.
Wilt u vooraf weten welke effecten in uw portefeuille voor vergoeding van transferkosten in aanmerking komen? Neem contact op met onze commerciële dienst op nummer + 32 (0) 2 679 90 00 of per email op info@keytradebank.com.
2. De maximale vergoeding van transferkosten bedraagt € 2.500 per kalenderjaar per wettelijke woonplaats. De vergoeding wordt op uw effectenrekening bij Keytrade Bank geboekt. Verricht u meerdere transfers binnen 12 maanden? Dan geldt het maximum van € 2.500 voor alle transfers samen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wacht wel tot een nieuwe transferactie van een wanhopige Belgische bank. Ik wil niet alleen mijn 10 euro per lijn terug bij overstap, maar ook een welkomstpremie. Toch logisch? Mijn banken betalen mij, niet andersom!
Die 5€ goedkopere transactiekosten? Voor de US is dat meestal €14 goedkoper dan bij Keytrade. En die kosten maken wel degelijk een verschil. Het is zelfs het enige waar je garantie op hebt, van je rendement ben je immers niet zeker. Stel dat je een gespreide portefeuille hebt van 10 aandelen, die je elke 5 jaar volledig omgooit, heb je (als je het verlies meerekent waardoor je geld niet kan renderen) een verschil van €4570 op 30 jaar tijd.Iriane schreef:Alleen als je een daytrader bent, doe je nog profijt bij Degiro. Voor de sporadische aankoop van langetermijn-aandelen maken die 5 euro goedkopere transacties niet veel uit. De bijkomende administratie is dat niet waard. Zolang het nog kan : laat je portefeuille gratis overpakken door Keytrade.
Waarom raadt u overigens Keytrade aan? Dat is veruit de duurste online bank die er is.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Klopt ik verwachte dit dan ook niet....je kan bv op kwee niet hoeveel plaatsen de beurskoersen volgen ook de lay out van het platform kan me niet zoveel schelen....jens_dev schreef:@Julus
Ik begrijp niet dat je klant wordt van DeGiro en tegelijk een uitgebreide dienstverlening verwachtDeGiro heeft zich nooit zo geprofileerd.
Maar als men er niet in slaagt de koers van een fonds of aandeel bij te houden in jouw portfolio, of na fusie/naamsverandering dit niet door te voeren in de portfolio of de omrekening van bv de yen correct weer te geven....en hierbij na mails maar deels en tijdelijk in slaagt of zelfs helemaal niet reageert. Dat stemt bij mij toch tot nadenken en zorgt niet voor een zeker gevoel.
Zelfs deze malfuncties zou ik er nog kunnen bij nemen maar dan wil ik wel de 'service' dat ze zelf alle taksen voor mij uitrekenen...maar ja dat mag ik dus niet wensen ?
Aan de andere kant zijn ze de laatste maanden wel druk bezig met hun site te overladen met allerlei news en koersfeeds samen met aanrekenen van salami kosten.
Ik krijg hierbij een beetje het gevoel van een ALDI aanbieding aankoop; het is juist maar ik die tegenslag hiermee tegenslag heb.
Neuh, het is een programmawet, zal snel afgehaspeld worden. Ik geloof dat die vorig jaar op 27 of 28 december gestemd werd. Zal nu wel ook weer zoiets zijnDidymus schreef:
Nee, het is een wetsontwerp. Ze gaan zich volgens mij nog serieus mogen haasten om dat op tijd gestemd te krijgen in het parlement en gepubliceerd in het Staatsblad.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Voor mijn ETF-strategie met gespreide instap blijft DeGiro de interessantste.
-
- Hero Member
- Contacteer:
ETF heeft geen aankooptaks zeker?
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Toch wel hoor, maar deze is niet altijd 0.27%bartgo schreef:ETF heeft geen aankooptaks zeker?
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is over de beurstaks. Als ik die bij Degiro ook moet betalen is er geen voordeel meer om hen te gebruiken (teveel gedoe met die 'speciale' buitenlandse rekening)
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Idem hier, ik spaar veel geld uit bij Degiro maar zie die administratie zoals die nu op punt staat niet zitten.netwerken schreef:Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is over de beurstaks. Als ik die bij Degiro ook moet betalen is er geen voordeel meer om hen te gebruiken (teveel gedoe met die 'speciale' buitenlandse rekening)
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Administratie zou idd vervelend zijn, maar onder genoeg druk van ons (Belgen) zullen ze wel bijdraaien en het ons gemakkelijker maken (of de prijs per regel overdracht naar andere broker verhogen maar daar zullen ze zich zeer onpopulair mee maken imo).
Vergeet niet dat hun transactiekosten (voor de kernETF's zelfs gratis) de laagste van de markt zijn dus nog steeds zeer interessant als je gespreid wil instappen.
Vergeet niet dat hun transactiekosten (voor de kernETF's zelfs gratis) de laagste van de markt zijn dus nog steeds zeer interessant als je gespreid wil instappen.
degiro-wijzigt-stiekem-tarieven-t21820.htmlstockzombie schreef:Administratie zou idd vervelend zijn, maar onder genoeg druk van ons (Belgen) zullen ze wel bijdraaien en het ons gemakkelijker maken (of de prijs per regel overdracht naar andere broker verhogen maar daar zullen ze zich zeer onpopulair mee maken imo).