HUMO & Keytrade: gratis deelbewijs Water & Climate fonds (Delta Lloyd)
TIP
Re: HUMO & Keytrade: gratis deelbewijs Water & Climate fonds (Delta Lloyd)
ben ondertussen aan een humo geraakt, viavia 
Dus nog een eurootje meer winst

Dus nog een eurootje meer winst

Waiting for the financial meltdown...
Die gratis transactie (kopen of verkopen) is voor nieuwe klanten van Keytrade en geldt inderdaad tot februari 2009.
Maar om nu te zeggen dat het verkopen van een fonds tot het eeuwige gratis zal blijven, das een andere kwestie. Je zal de prijzen van Keytrade in het oog moeten houden. Momenteel geldt in dit geval: enkel beurstaks (0,5%) betalen bij verkoop.
Maar om nu te zeggen dat het verkopen van een fonds tot het eeuwige gratis zal blijven, das een andere kwestie. Je zal de prijzen van Keytrade in het oog moeten houden. Momenteel geldt in dit geval: enkel beurstaks (0,5%) betalen bij verkoop.
Laatst gewijzigd door zes op 21 november 2008, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy bitcoin
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
De actie geldt niet uitsluitend voor nieuwe klanten maar ook voor bestaande klanten.zes schreef: Die gratis transactie (kopen of verkopen) is voor nieuwe klanten van Keytrade en geldt inderdaad tot februari 2009.
Maar om nu te zeggen dat het verkopen van een fonds tot het eeuwige gratis zal blijven, das een andere kwestie. Je zal de prijzen van Keytrade in het ook moeten houden. Momenteel geldt in dit geval: enkel beurstaks (0,5%) betalen bij verkoop.
Februari 2009 ?De documenten dienen voor 20 december 2008 opgestuurd te zijn naar Keytrade.
Inderdaad tot 20 dec mag je documenten opsturen om het gratis deelbewijs te ontvangen, mar zes bedoelde dat die gratis transactie geldig is (verkoop van deelbewijs b.v.b.) tot februari 2009.centenkliever schreef: Februari 2009 ?De documenten dienen voor 20 december 2008 opgestuurd te zijn naar Keytrade.
Zelfs al geven ze geld toe, nee ik ga niet naar de winkel om hem te kopen...
Pulp blijft pulp al betalen ze je om het te lezen.
(Kom ik nu in Uitlaat?)
(Kom ik nu in Uitlaat?)
Als jij liever je geld uitgeeft aan Story of Dag Allemaal maakt niemand daar een punt van.JurgenG schreef: Zelfs al geven ze geld toe, nee ik ga niet naar de winkel om hem te kopen...
(Kom ik nu in Uitlaat?)
Maar anderzijds lijk je de rubriek "Uitlaat" zeer goed te kennen !!!
Verleden week donderdag voucher opgestuurd, gisteren stond het deelbewijs al op m'n effectenrekening. Snel verwerkt door ons Ilseke! En 't spul is vandaag 6.21% gestegen, waarde staat nu op 15.93 EUR 

idd, bij mij is het ook gestegen naar 15,93phase schreef: Verleden week donderdag voucher opgestuurd, gisteren stond het deelbewijs al op m'n effectenrekening. Snel verwerkt door ons Ilseke! En 't spul is vandaag 6.21% gestegen, waarde staat nu op 15.93 EUR![]()
Der staat wel bij dat aandeel dat er een groot risico is ofzo
Maar ik ga het (nog) niet verkopen
vind het wel spannend, tis mn eerste aandeel :p
als het nog verder stijgt zal ik die mens die me die bon gegeven heeft eens trakteren

-
- VIP member
- Contacteer:
het is geen aandeel maar een beleggingsfonds :p dat is een groot verschilRoeland schreef:idd, bij mij is het ook gestegen naar 15,93phase schreef: Verleden week donderdag voucher opgestuurd, gisteren stond het deelbewijs al op m'n effectenrekening. Snel verwerkt door ons Ilseke! En 't spul is vandaag 6.21% gestegen, waarde staat nu op 15.93 EUR![]()
als het nog verder stijgt zal ik die mens die me die bon gegeven heeft eens trakteren![]()

ik ken er niet veel van. Wat is juist het verschil (praktisch gezien dan)Sebastiaan1985 schreef:het is geen aandeel maar een beleggingsfonds :p dat is een groot verschilRoeland schreef:
idd, bij mij is het ook gestegen naar 15,93
als het nog verder stijgt zal ik die mens die me die bon gegeven heeft eens trakteren![]()
![]()
Ik weet wel dat een fonds belegt in verschillende aandelen. Maar heeft dat ook praktische gevolgen?
-
- VIP member
- Contacteer:
je hebt verschillende soorten fondsen naargelang het risico.
aandelenfondsen: Deze beleggen uitsluitend in MEERDERE aandelen. Meestal is er ook nog een klein deel in cash (reserve). Je moet niets betalen op de meerwaarde. Er is dus meer risico spreiding dan bij aandelen. En dus een lager risico.
gemengde fondsen: beleggen zowel in aandelen en obligaties. Of je 15% RV op de meerwaarde moet betalen, hangt of van het % obligaties (ik ken het juiste getal niet).
obligatiefondsen: Deze beleggen uitsluitend in obligaties. Meestal is er ook nog een klein deel in cash (reserve). Je moet 15% RV betalen op de meerwaarde bij verkoop.
"geldmarkt"fondsen: beleggen uitsluitend in depositos.
het volgende geld voor alle fondsen:
Op de kapitalisatie variant (dividend wordt herbelegd) moet je enkel 0,50% betalen als je het verkoopt. Bij de distributie variant moet je niets betalen bij uitstap maar wel 15% (of 25% bij oudere fondsen) op je dividend dat je (meestal) jaarlijks krijgt.
Praktisch: minder risico, (meestal) ook minder kosten dan bij aandelen (geen makelaarsloon, bewaarloon, ...) maar dat hangt af van bij welke bank je aandelen koopt.
aandelenfondsen: Deze beleggen uitsluitend in MEERDERE aandelen. Meestal is er ook nog een klein deel in cash (reserve). Je moet niets betalen op de meerwaarde. Er is dus meer risico spreiding dan bij aandelen. En dus een lager risico.
gemengde fondsen: beleggen zowel in aandelen en obligaties. Of je 15% RV op de meerwaarde moet betalen, hangt of van het % obligaties (ik ken het juiste getal niet).
obligatiefondsen: Deze beleggen uitsluitend in obligaties. Meestal is er ook nog een klein deel in cash (reserve). Je moet 15% RV betalen op de meerwaarde bij verkoop.
het volgende geld voor alle fondsen:
Op de kapitalisatie variant (dividend wordt herbelegd) moet je enkel 0,50% betalen als je het verkoopt. Bij de distributie variant moet je niets betalen bij uitstap maar wel 15% (of 25% bij oudere fondsen) op je dividend dat je (meestal) jaarlijks krijgt.
Praktisch: minder risico, (meestal) ook minder kosten dan bij aandelen (geen makelaarsloon, bewaarloon, ...) maar dat hangt af van bij welke bank je aandelen koopt.
of "andere hieraan gelijkgestelde geldinstrumenten"Sebastiaan1985 schreef:
ondertussen is 'het' gestegen naar 16,43 euro 

ik denk dat je idd 'minder' krijgtMJJ schreef: Hoe zit het nu met mijn "stukje" van dat fonds?
ik heb het verstuurd, maar nog niet op de rekening gekregen.
Krijg ik nu ook een aandeel erin, of krijg ik minder dan de rest omdat het ondertussen al 16,43 euro is geworden?
en krijg ik dus maar 15/16,43e deel van wat de rest kreeg?
Ik heb momenteel iets van een 3,3 delen
jij zal waarschijnlijk iets minder dan 3 delen krijgen.
hupla :p
het is weeral gestegen, naar 17.16 euro !!
het is weeral gestegen, naar 17.16 euro !!
Laatst gewijzigd door Roeland op 27 november 2008, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.