credit card fraude Hotel on booking.com
credit card fraude Hotel on booking.com
Hoi,
Ik post dit even mocht ik geen geïsoleerd geval zijn.
In oktober is er 900€ afgehaald van mijn mastercard met als tegenpartij "hotel on booking.com".
Aangezien noch ik, noch mijn vrouw een boeking hadden gedaan, heb ik atos worldline gecontacteerd, mijn kaart laten blokkeren,booking.com gecontacteerd en aangifte gedaan bij de politie.
Inmiddels heb ik mijn geld teruggekregen. Ik vraag mij af of "hotel on booking.com" als tegenpartij wel degelijk booking.com is. Telefonisch wisten mij die te zeggen dat zij normaal geen financiële transacties doen: het is het hotel dat uw credit card crediteert met als tegenpartij = de naam van het betreffende hotel. Inderdaad toen wij jaren gelden een hotel boekte met booking.com betaalde wij enkel aan het hotel met een gewone bankkaart... Dus is "hotel on booking.com" een spookbedrijf dat zich heeft aangemeld bij Atos? Of is het wel degelijk booking.com en heeft iemand een hotel kunnen boeken op mijn naam?
De politie heeft ondertussen van booking.com mogen vernemen dat zij in sommige gevallen wel geld crediteren van hun klanten.
Eigenaardig is echter dat de helpdesk van booking.com zowel mij als de politie vertelt dat zij geen toegang hebben tot de info van de financiële transacties. Op aanvraag van de politie heb ik dan booking.com schriftelijk gecontacteerd met de vraag om meer info over de boeking. Ook worldonline kon geen informatie bekomen over de tegenpartij aangezien het een buitenlands rekeningnummer is.
Dus mijn vraag aan jullie: hebben jullie ooit op je uitreksels "hotel on booking.com" als tegenpartij gezien en zo ja was het dan wel degelijk booking.com of ook een fraudeur?
Zelfs al komt de waarheid nooit boven, dan komt dit verhaal toch in de google search results, mochten er nog gedupeerden opduiken.
Ik post dit even mocht ik geen geïsoleerd geval zijn.
In oktober is er 900€ afgehaald van mijn mastercard met als tegenpartij "hotel on booking.com".
Aangezien noch ik, noch mijn vrouw een boeking hadden gedaan, heb ik atos worldline gecontacteerd, mijn kaart laten blokkeren,booking.com gecontacteerd en aangifte gedaan bij de politie.
Inmiddels heb ik mijn geld teruggekregen. Ik vraag mij af of "hotel on booking.com" als tegenpartij wel degelijk booking.com is. Telefonisch wisten mij die te zeggen dat zij normaal geen financiële transacties doen: het is het hotel dat uw credit card crediteert met als tegenpartij = de naam van het betreffende hotel. Inderdaad toen wij jaren gelden een hotel boekte met booking.com betaalde wij enkel aan het hotel met een gewone bankkaart... Dus is "hotel on booking.com" een spookbedrijf dat zich heeft aangemeld bij Atos? Of is het wel degelijk booking.com en heeft iemand een hotel kunnen boeken op mijn naam?
De politie heeft ondertussen van booking.com mogen vernemen dat zij in sommige gevallen wel geld crediteren van hun klanten.
Eigenaardig is echter dat de helpdesk van booking.com zowel mij als de politie vertelt dat zij geen toegang hebben tot de info van de financiële transacties. Op aanvraag van de politie heb ik dan booking.com schriftelijk gecontacteerd met de vraag om meer info over de boeking. Ook worldonline kon geen informatie bekomen over de tegenpartij aangezien het een buitenlands rekeningnummer is.
Dus mijn vraag aan jullie: hebben jullie ooit op je uitreksels "hotel on booking.com" als tegenpartij gezien en zo ja was het dan wel degelijk booking.com of ook een fraudeur?
Zelfs al komt de waarheid nooit boven, dan komt dit verhaal toch in de google search results, mochten er nog gedupeerden opduiken.
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Ik heb reeds een 30-tal boekingen gedaan via booking.com en dit is mij nog nooit overkomen.
p.s. bij een betaling met uw kaart wordt uw rekening gedebiteerd en niet gecrediteerd!
p.s. bij een betaling met uw kaart wordt uw rekening gedebiteerd en niet gecrediteerd!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Ik heb Booking.com tientallen keren gebruikt, maar nog nooit heeft Booking.com zelf een transactie uitgevoerd op de bewuste kaart. Voor zover ik begrijp gebeurt dit enkel als je niet opdaagt en het hotel dus een annulatievergoeding moet ontvangen.
Booking.com zou je echter wel perfect moeten kunnen vertellen wat er op het uittreksel staat wanneer ze de ingegeven kaart gebruiken en uit welk land dit gebeurt. Waarschijnlijk is dat Nederland.
Booking.com zou je echter wel perfect moeten kunnen vertellen wat er op het uittreksel staat wanneer ze de ingegeven kaart gebruiken en uit welk land dit gebeurt. Waarschijnlijk is dat Nederland.
-
- Full Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19 nov 2013
- Contacteer:
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Nog nooit gezien. Altijd de hotelnaam, nooit booking.com.
Heeft booking.com bevestigd dat het via hun komt? Of is het fraude met gebruik van hun naam (waarschijnlijk)
Heeft booking.com bevestigd dat het via hun komt? Of is het fraude met gebruik van hun naam (waarschijnlijk)
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Ik heb ook 3 jaar gebruikt gemaakt van booking.com met een 100-tal overnachtingen/jaar. Nooit problemen mee gehad, ook nooit "hotel on booking.com" gezien. Zelfs bij annulatie nooit iets aangerekend gekregen, een telefoon naar het hotel/b&b in kwestie en booking.com en dan kunnen ze voor een goede klant nog wel eens iets door de vingers zien. ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik kan er niet echt iets negatief over zeggen.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik kan er niet echt iets negatief over zeggen.
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Klopt, Szpilman. Volledig dezelfde ervaring. Gaat ge nog altijd vaak op hotel? Want dan heb ik misschien een tip voor u
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Booking.com geeft je kredietkaart informatie door aan het hotel. In geval dat je niet opdaagt kan dat hotel dan de annulatiekost aanrekenen. De meeste hotels gaan hier correct mee om. Maar ik heb al hotels geweten die bij mijn aankomst gewoon al "afrekende" zonder daar iets over te zeggen. Het verbaast me dus nlet dat die informatie in verkeerde handen terecht kan komen...
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Nee, gelukkig. Toch bedankt!Poldermol schreef:Klopt, Szpilman. Volledig dezelfde ervaring. Gaat ge nog altijd vaak op hotel? Want dan heb ik misschien een tip voor u
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Heb ook al enkele keren geboekt via booking.com en nog nooit problemen mee gehad.
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Ik vermoed ook dat booking.com hier niets mee te maken heeft, maar telefonisch krijg ik geen informatie of "hotel on booking.com" iets met hen te maken heeft. Hopelijk reageren ze wel op mijn schrijven. In de detail van de transactie staat trouwens als extra informatie "Amsterdam". De zetel van booking.com is ook in Amsterdam, maar als een fraudeur daar "hotel oon booking.com" kan inzetten, zal hij er ook wel "Amsterdam" kunnen bijzetten.
Een extra vermoeden dat booking.com de transactie niet gedaan heeft, is dat ik die creditcard nooit gebruikt heb bij booking.com. Enkel betalingen met paypal en aliexpress de afgelopen 2 jaar. Het is mij dus een raadsel hoe ze aan die credit card en CVC code zijn gekomen. Ik laat mijn portefeuille nooit onbeheerd achter en betaal er nooit mee op restaurant ofzo. Het moet al haast door een computer gegenereerd zijn. Bij visa is dat blijkbaar onlangs gelukt http://www.techtimes.com/articles/18792 ... econds.htm
Na wat gegoogel, heb ik toch een lotgenoot gevonden met op zijn uitreksels ook "Hotel on booking.com"
http://www.complaintsboard.com/complain ... ml?page=13
8th of Jun, 2016 by sidoti 0 Votes
We stayed at New West Inn Amsterdam for 3 nights 29/4/16 - 2/5/16
our booking no: 558958652 which we have been charged and it was paid for on the 2/5/16 ... Now on the same date 2/5/16 Hotel on Booking.com Amsterdam NLD has also charged us 75.00EUR for what i do not know.
Could you please look into this as we always use this service when we travel
Thank you Marilyn
Reply
Een extra vermoeden dat booking.com de transactie niet gedaan heeft, is dat ik die creditcard nooit gebruikt heb bij booking.com. Enkel betalingen met paypal en aliexpress de afgelopen 2 jaar. Het is mij dus een raadsel hoe ze aan die credit card en CVC code zijn gekomen. Ik laat mijn portefeuille nooit onbeheerd achter en betaal er nooit mee op restaurant ofzo. Het moet al haast door een computer gegenereerd zijn. Bij visa is dat blijkbaar onlangs gelukt http://www.techtimes.com/articles/18792 ... econds.htm
Na wat gegoogel, heb ik toch een lotgenoot gevonden met op zijn uitreksels ook "Hotel on booking.com"
http://www.complaintsboard.com/complain ... ml?page=13
8th of Jun, 2016 by sidoti 0 Votes
We stayed at New West Inn Amsterdam for 3 nights 29/4/16 - 2/5/16
our booking no: 558958652 which we have been charged and it was paid for on the 2/5/16 ... Now on the same date 2/5/16 Hotel on Booking.com Amsterdam NLD has also charged us 75.00EUR for what i do not know.
Could you please look into this as we always use this service when we travel
Thank you Marilyn
Reply
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Wij hebben dit ook gehad in mei. 639 eraf naar Hotel on booking .com. Inmiddels geld terug gekregen van mastercard.
Informatie krijgen van booking .com was onmogelijk, werden van het kastje naar de muur gestuurd.
Als dit blijkbaar vaker gebeurd, kan ik beter ook klacht gaan neerleggen bij de politie. Informatie
Informatie krijgen van booking .com was onmogelijk, werden van het kastje naar de muur gestuurd.
Als dit blijkbaar vaker gebeurd, kan ik beter ook klacht gaan neerleggen bij de politie. Informatie
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Hallo , ik heb gisteren net hetzelfde meegemaakt.
Ik kreeg brief van atos dat mijn kaart geblokkeerd was wegens vermoedelijke fraude.
Bij nazicht afschriften 792 euro hotel on booking.com met mededeling Amsterdam.
Na telefonisch contact bleek op 28 December tweemaal geprobeerd hotel booking in America ( ohio en ergens anders ) die niet gelukt zijn en dan wel derde Amsterdam. Ik krijg nieuwe kaart en ze gaan proberen te annuleren en anders krijg ik sowieso mijn geld binne enkele weken terug.
Ik heb reeds vele malen met booking .com gewerkt en zij halen nooit zelf geld van rekening. Dus ik vermoed dat het een spookbedrijf is. Hoe ze aan mijn gegevns komen weet ik niet.
Weet iemand of het nuttig is klacht bij politie in te dieneen of eventueel contact op te nemen met booking.com.
Ik krijg mijn geld terug dus voor mij geen problem maar misschien kan er zo een onderzoek geopend worden naar deze praktijken , of bestaat er een meldpunt voor bankkaartfraude![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik kreeg brief van atos dat mijn kaart geblokkeerd was wegens vermoedelijke fraude.
Bij nazicht afschriften 792 euro hotel on booking.com met mededeling Amsterdam.
Na telefonisch contact bleek op 28 December tweemaal geprobeerd hotel booking in America ( ohio en ergens anders ) die niet gelukt zijn en dan wel derde Amsterdam. Ik krijg nieuwe kaart en ze gaan proberen te annuleren en anders krijg ik sowieso mijn geld binne enkele weken terug.
Ik heb reeds vele malen met booking .com gewerkt en zij halen nooit zelf geld van rekening. Dus ik vermoed dat het een spookbedrijf is. Hoe ze aan mijn gegevns komen weet ik niet.
Weet iemand of het nuttig is klacht bij politie in te dieneen of eventueel contact op te nemen met booking.com.
Ik krijg mijn geld terug dus voor mij geen problem maar misschien kan er zo een onderzoek geopend worden naar deze praktijken , of bestaat er een meldpunt voor bankkaartfraude
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Ik zou wel aangifte gaan doen bij de politie. Zo lang duurt dit niet.
Ik vroeg of het parket dat zou onderzoeken of gewoon verticaal klasseren. Het antwoord was dat als er genoeg meldingen komen, men er wel werk van zou maken. Als een bepaald misdrijf hoog genoeg in de statistieken komt, maken ze daar denk ik een projectje van. Maar de meeste mensen hebben inderdaad zoiets van: ik krijg mijn geld wel terug. Misschien heeft Atos jou wel gecontacteerd omdat mijn zaak nu is geïdentificeerd als fraude. Want mij heeft Atos niet gebeld, ik heb met handen en voeten moeten vechten om mijn geld terug te krijgen. Op helpdesk Atos kreeg ik volgende zaken te horen:
-het is mijn eigen fout
-ik moest het maar zelf oplossen met booking.com (die er ws niets mee te maken hebben)
-wij hebben hier 500 betwistingen per dag ze meneer
-ze hebben geen flauw idee waarom ik de transactie betwistte want ik had het veld "extra info" leeg gelaten. Maar in het standaard formulier stond ik koeien van letters dat het om een frauduleuze transactie gaat waar ik niets mee te maken had. Hoeveel meer info kan je geven...
-ze kunnen de tegenpartij niet opsporen (buitenlandse bank)
Dus ik ben lange tijd onzeker geweest, dat ik wel een euro zou weer zien. Jaja ze zijn verplicht u te vergoeden, maar als ze het niet doen, moogt ge eerst 900€ uitgeven aan uw advocaat, om dan na jaren uw 950€ fraude terug te krijgen...
Ik vroeg of het parket dat zou onderzoeken of gewoon verticaal klasseren. Het antwoord was dat als er genoeg meldingen komen, men er wel werk van zou maken. Als een bepaald misdrijf hoog genoeg in de statistieken komt, maken ze daar denk ik een projectje van. Maar de meeste mensen hebben inderdaad zoiets van: ik krijg mijn geld wel terug. Misschien heeft Atos jou wel gecontacteerd omdat mijn zaak nu is geïdentificeerd als fraude. Want mij heeft Atos niet gebeld, ik heb met handen en voeten moeten vechten om mijn geld terug te krijgen. Op helpdesk Atos kreeg ik volgende zaken te horen:
-het is mijn eigen fout
-ik moest het maar zelf oplossen met booking.com (die er ws niets mee te maken hebben)
-wij hebben hier 500 betwistingen per dag ze meneer
-ze hebben geen flauw idee waarom ik de transactie betwistte want ik had het veld "extra info" leeg gelaten. Maar in het standaard formulier stond ik koeien van letters dat het om een frauduleuze transactie gaat waar ik niets mee te maken had. Hoeveel meer info kan je geven...
-ze kunnen de tegenpartij niet opsporen (buitenlandse bank)
Dus ik ben lange tijd onzeker geweest, dat ik wel een euro zou weer zien. Jaja ze zijn verplicht u te vergoeden, maar als ze het niet doen, moogt ge eerst 900€ uitgeven aan uw advocaat, om dan na jaren uw 950€ fraude terug te krijgen...
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
Hier ook iets raar. Al vijf jaar zonder problemen geboekt met booking.com. Eind december een overnachting geboekt in Antwerpen. Er was geen aanbetaling vereist dus contant betaald in het hotel. Deze week zag ik bij mijn VISA afrekening nog eens hetzelfde bedrag in mindering. Nu is er natuurlijk nog het probleem dat ik geen bewijsje meer heb van die contante betaling. Wordt vervolgd
Re: credit card fraude Hotel on booking.com
@stofke al een paar keer bijna hetzelfde probleem meegemaakt door incompetencie van hotel receptionisten... Soms "vergeten" ze dat ze je de kamer reeds aangerekend hebben op je kredietkaart (die kredietkaart gegevens krijgen ze van booking.com)