DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Tot nu toe heb ik toch op al mijn vragen een beleefd en duidelijk antwoord gekregen...Jannekeenmieke schreef:Ik zou je al zeker niet aanraden om bij degiro te gaan; zij zijn wel goedkoper maar ze antwoorden nooit op vragen als je problemen hebt. beter is het om bij fortuneo of lynx of bollero te gaan. Sorry misschien mijn nederlands slecht maar degiro ook slecht
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb destijds mijn buitenlandse rekening braafjes aangemeld, maar moet ik ook een jaarlijkse update geven?
Hier ook.gillepils schreef:Tot nu toe heb ik toch op al mijn vragen een beleefd en duidelijk antwoord gekregen...
Enkel als er een rekening bijkomt of wegvalt.stockzombie schreef:Ik heb destijds mijn buitenlandse rekening braafjes aangemeld, maar moet ik ook een jaarlijkse update geven?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Merci, had ze nochtans graag ook mijn meerwaardes meegedeeldcentiem schreef:Enkel als er een rekening bijkomt of wegvalt.stockzombie schreef:Ik heb destijds mijn buitenlandse rekening braafjes aangemeld, maar moet ik ook een jaarlijkse update geven?

Idem.TNTim schreef:Hier ook.gillepils schreef:Tot nu toe heb ik toch op al mijn vragen een beleefd en duidelijk antwoord gekregen...
Zelfs op de vraag waarom een bepaalde Canadees aandeel niet verhandeld kon worden werd adequaat aangepakt: een week later kon ik het kopen.
-
- Newbie
Degiro heeft zijn transferkost opgetrokken van 10€ per positie naar 100€. Ook voor alle bestaande klanten. Zomaar, stiekem en zonder verwittiging. Waarschijnlijk noemt men dat in Nederland geen contractbreuk.
Om die reden heb ik geen enkel vertrouwen meer in hen. Ik ben systematisch àlles aan het verkopen daar.
Om die reden heb ik geen enkel vertrouwen meer in hen. Ik ben systematisch àlles aan het verkopen daar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En waar ga je naartoe? 7,5 euro betalen waar het bij degiro 2 euro kost? Veel plezier.
Elk jaar veranderen brokers en banken hun tarieven. Mijn leveranciers ook.Jannekeenmieke schreef:Degiro heeft zijn transferkost opgetrokken van 10€ per positie naar 100€. Ook voor alle bestaande klanten. Zomaar, stiekem en zonder verwittiging. Waarschijnlijk noemt men dat in Nederland geen contractbreuk.
Of het een slimme zet is weet ik niet, maar onoverkomelijk is het toch niet? Je verkoopt en onmiddellijk leg je een ordertje in om alles terug te kopen bij de nieuwe broker. Het is dom omdat de kosten duidelijk niet in overeenstemming zijn met de werkelijke kost. Subtiel is anders en sommige mensen zoals u kunnen daar dus aanstoot aan nemen.
Ik snap dat ook niet. Dat is het kind met het badwater weggooien.bartgo schreef:En waar ga je naartoe? 7,5 euro betalen waar het bij degiro 2 euro kost? Veel plezier.
Bij IB 1 euro. Bij Lynx 2 euro, allen met veel betere service (en betrouwbaarheid zowel van bedrijf als platform) dan die prutsers van De Giro. Ik heb nooit begrepen waarom bij die prutsers in godsnaam ooit iemand klant wil worden.bartgo schreef:En waar ga je naartoe? 7,5 euro betalen waar het bij degiro 2 euro kost? Veel plezier.
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Ok Interactive brokers zou ik ook nog durven doen. Lynx is te ingewikkeld. Zij zijn eigenlijk ook gewoon IB. Hoe valt het mee met extra salami kosten bij IB zoals jaarlijkse beurskosten etc? Oh, en gaan ze de verplichte berustaks voor je regelen?
Ik zie bij Lynx minima van €6. Vanwaar jouw €2, Galactic?
-
- Newbie
wij kiezen steeds langetermijn-dividend aandelen zoals bijna iedereen doet. die worden jaren bijgehouden. dan maakt het niet veel uit of je 2 of 7,5 euro betaalt op een aankoop van 2500€. de rompslomp die je er bij degiro bijkrijgt is mij wel 5 euro waard om dat te vermijden. wij hadden 20 posties bij hen. onlangs hebben we àlles wat winstgevend was, daar verkocht, slechts 2 posities in het rood zijn er gebleven. ik gun hen geen 20x 100€, ook al betaalt keytrade dat terug.
Net vergeleken.Galactic schreef:Bij IB 1 euro. Bij Lynx 2 euro, allen met veel betere service (en betrouwbaarheid zowel van bedrijf als platform) dan die prutsers van De Giro. Ik heb nooit begrepen waarom bij die prutsers in godsnaam ooit iemand klant wil worden.
Tarieven voor de ETF's die ik koop zijn veel duurder bij Lynx.
@Jannekeenmieke
Over welke rompslomp heeft u het?